Anonym bruker Skrevet 30. august 2017 #1 Skrevet 30. august 2017 Ja eller Nei? Anonymkode: f379e...e2d
Anonym bruker Skrevet 30. august 2017 #2 Skrevet 30. august 2017 Ja, men et intelligent menneske ville også spurt hvorfor. Jeg skal slippe bry deg med det selvfølgelig 😘 Anonymkode: 1bcfd...949
Anonym bruker Skrevet 30. august 2017 #3 Skrevet 30. august 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja, men et intelligent menneske ville også spurt hvorfor. Jeg skal slippe bry deg med det selvfølgelig 😘 Anonymkode: 1bcfd...949 Del gjerne 😊 Anonymkode: f379e...e2d
Anonym bruker Skrevet 30. august 2017 #4 Skrevet 30. august 2017 Ta gjerne imot flere, men da folk som virkelig trenger hjelp. Ikke lykkejegere. Anonymkode: 19be1...484
Anonym bruker Skrevet 30. august 2017 #5 Skrevet 30. august 2017 Ja. Jeg mener at flyktningsituasjonen er et globalt problem som må løses på dugnad. Då kan ikke de landene som har mest skyve problemet over på fattigere land. Anonymkode: 5459c...4a7
Anonym bruker Skrevet 30. august 2017 #6 Skrevet 30. august 2017 Ja. Men ikke lykkejegere. Og definitivt ikke menn med skammelig kvinnesyn. Anonymkode: 0f77a...299
Anonym bruker Skrevet 30. august 2017 #7 Skrevet 30. august 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Del gjerne 😊 Anonymkode: f379e...e2d Ok. Jorden står ovenfor mange problemer og utfordringer i årene som kommer. Norge har igjennom feks krig tidligere selv også erfaring med endel type utfordinger. Tar man all kunnskap og det faktum at vi er ett av de landene som drives best nå, kan vi ikke overlate alt ansvar til alle andre! Vi må delta og hjelpe der vi kan, vi også. Det er den hunanitære siden av det; og hjelpe så godt vi kan der vi kan, dvs både og åpne for flere inn i landet og å hjelpe ute med mat, skolegang, beskyttelse etc så godt i kan. En annen side er vårt behov for innvandring. Vi kan umulig klare oss uten noe innvandring. Ser jeg rundt meg på kontoret, resturanten, anleggsplassen, sykehuset osv er det mange der ute som ikke er hvite nordmenn. Anonymkode: 1bcfd...949
Anonym bruker Skrevet 30. august 2017 #8 Skrevet 30. august 2017 Ja. Fordi vi har mulighet til det. En moralsk plikt mener jeg Anonymkode: 2662c...016
Anonym bruker Skrevet 30. august 2017 #9 Skrevet 30. august 2017 Ja, men ingen muslimske menn. Anonymkode: 61c44...b48
Anonym bruker Skrevet 30. august 2017 #10 Skrevet 30. august 2017 Nei, for med så mange mennesker som er på flukt så bør pengene brukes på en slik måte at de kan hjelpe flere. Mennesker som bor i flyktningleirer burde få prevansonsmidler, for det er helt feil at barn skal fødes under slike forhold. Når foreldre selger sine små piker til gamle mannfolk for at de ikke har råd til og brødfø dem burde de fått hjelp til og stoppe overbefolkningen blant de fattigste. Anonymkode: e2239...cb4
Anonym bruker Skrevet 30. august 2017 #11 Skrevet 30. august 2017 Ja. Jeg er for å ta imot vår del av mennesker som trenger beskyttelse. Jeg er derimot sterkt imot å ta imot en eneste én som setter oss som allerede bor her i fare. En slik siling kan selvfølgelig ikke utføres i praksis, og er kun en teoretisk tankegang. Anonymkode: 97625...263
soleia Skrevet 30. august 2017 #12 Skrevet 30. august 2017 ja, når ein snakkar om reelle flyktningar frå krig og undertrykking. Men svært mange kjem hit for å få ei betre framtid, utan fattigdom, på same måte som alle nordmenn som emigrerte til Amerika for vel hundre år sidan. Dette har eg stor forståing for, men vesle Europa kan ikkje ta i mot heile denne flaumen. Årsaka til migrasjonssituasjonen vi no opplever er krig, fattigdom og etter kvart også miljøproblem som vi vestlege land er, og har vore delaktige i, og vi må difor vere med og ta ansvar. Eg er forsåvidt samd med FrP i at det beste er å hjelpe lokalt, slik at menneske ikkje ser behov for å reise verda rundt, dei fleste vil jo trass alt vere heime om dei har det bra der. Problemet med FrP er jo at dei gløymer dette så snart bistandsbudsjett eller klima spørsmål kjem på bordet.
Gjest Antarctica Skrevet 30. august 2017 #13 Skrevet 30. august 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei, for med så mange mennesker som er på flukt så bør pengene brukes på en slik måte at de kan hjelpe flere. Mennesker som bor i flyktningleirer burde få prevansonsmidler, for det er helt feil at barn skal fødes under slike forhold. Når foreldre selger sine små piker til gamle mannfolk for at de ikke har råd til og brødfø dem burde de fått hjelp til og stoppe overbefolkningen blant de fattigste. Anonymkode: e2239...cb4 Sier navnet Hans Rosling deg noe? Hvis ikke, bør du lese litt.
Gjest Antarctica Skrevet 30. august 2017 #14 Skrevet 30. august 2017 1 time siden, soleia skrev: ja, når ein snakkar om reelle flyktningar frå krig og undertrykking. Men svært mange kjem hit for å få ei betre framtid, utan fattigdom, på same måte som alle nordmenn som emigrerte til Amerika for vel hundre år sidan. Dette har eg stor forståing for, men vesle Europa kan ikkje ta i mot heile denne flaumen. Årsaka til migrasjonssituasjonen vi no opplever er krig, fattigdom og etter kvart også miljøproblem som vi vestlege land er, og har vore delaktige i, og vi må difor vere med og ta ansvar. Eg er forsåvidt samd med FrP i at det beste er å hjelpe lokalt, slik at menneske ikkje ser behov for å reise verda rundt, dei fleste vil jo trass alt vere heime om dei har det bra der. Problemet med FrP er jo at dei gløymer dette så snart bistandsbudsjett eller klima spørsmål kjem på bordet. ...eller et våpensalg. Eller en NATO-aksjon.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2017 #16 Skrevet 30. august 2017 Jeg har hatt en flyktning familie som nabo i ett år. Det har vært et mareritt! De har tatt seg inn i hager til alle i nabolaget og tatt med seg alt de finner hjem. Jeg har vært hyggelig og sagt at de får låne.men de tar rubbel og bit.verktøy i boden.blomster på trappa. Kommet opp på verandaen Og tatt ting. Barna stikker av og foreldrene gaper og roper etter dem halve natten. Rasert og herpa huset nav leide til dem. Van som leise ut, er selv utenlandsk, men han måtte få de ut.Han orka ikke mer. De stjal i butikke . Tok emd seg en handlevogn og fylte opp. Faren sitter nå i fengsel fordi han drepte sønnen på 4 mnd mens de bodde i nabohuset. Så jeg sier nei takk. Men jeg er fór å hjelpe de som trenger Det, men de fulgte jo ingen regler her. Anonymkode: 494d5...386
Gjest Antarctica Skrevet 30. august 2017 #17 Skrevet 30. august 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har hatt en flyktning familie som nabo i ett år. Det har vært et mareritt! De har tatt seg inn i hager til alle i nabolaget og tatt med seg alt de finner hjem. Jeg har vært hyggelig og sagt at de får låne.men de tar rubbel og bit.verktøy i boden.blomster på trappa. Kommet opp på verandaen Og tatt ting. Barna stikker av og foreldrene gaper og roper etter dem halve natten. Rasert og herpa huset nav leide til dem. Van som leise ut, er selv utenlandsk, men han måtte få de ut.Han orka ikke mer. De stjal i butikke . Tok emd seg en handlevogn og fylte opp. Faren sitter nå i fengsel fordi han drepte sønnen på 4 mnd mens de bodde i nabohuset. Så jeg sier nei takk. Men jeg er fór å hjelpe de som trenger Det, men de fulgte jo ingen regler her. Anonymkode: 494d5...386 Og du mener dette var et innlegg som forteller noe representativt om "flyktninger" som gruppe?
Anonym bruker Skrevet 30. august 2017 #18 Skrevet 30. august 2017 Jeg mener nei og ja samtidig. De som er på flukt fra krig, religion osv. Men de som kommer for å få et bedre økonomisk liv så ønsker jeg vi heller blir bedre på å stimulere økonomisk vekst i fattige land. SV-Erik Solheim som har reist rundt nå mener og nå at den eneste måten de fattige kommer får det bedre er kapitalisme. Viktig å gi de som har minst de verktøy for å klare seg selv. Det er og som regel de mest ressurssterke som kommer som flyktninger. Hvis vi virkelig skal hjelpe så nytter det ikke å hjelpe de få, men de mange. Anonymkode: 9f757...0ec
Anonym bruker Skrevet 30. august 2017 #19 Skrevet 30. august 2017 Definitivt nei slik som situasjonen er. Ta vare på og integrer de lovlydige som allerede er her. De som begår kriminelle handlinger må kastes ut. Jeg er for å hjelpe dem i eget land eller om de flykter til naboland, men tillater man åpne grenser vil man få både kriminelle og lykkejegere med tårevåte historier for å slippe inn i Norge. Man får mer for pengene i eller nær deres eget land og de vil kunne returnere til sitt eget land når konflikten/krigen er over. Anonymkode: 3002f...3b8
Anonym bruker Skrevet 30. august 2017 #20 Skrevet 30. august 2017 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har hatt en flyktning familie som nabo i ett år. Det har vært et mareritt! De har tatt seg inn i hager til alle i nabolaget og tatt med seg alt de finner hjem. Jeg har vært hyggelig og sagt at de får låne.men de tar rubbel og bit.verktøy i boden.blomster på trappa. Kommet opp på verandaen Og tatt ting. Barna stikker av og foreldrene gaper og roper etter dem halve natten. Rasert og herpa huset nav leide til dem. Van som leise ut, er selv utenlandsk, men han måtte få de ut.Han orka ikke mer. De stjal i butikke . Tok emd seg en handlevogn og fylte opp. Faren sitter nå i fengsel fordi han drepte sønnen på 4 mnd mens de bodde i nabohuset. Så jeg sier nei takk. Men jeg er fór å hjelpe de som trenger Det, men de fulgte jo ingen regler her. Anonymkode: 494d5...386 Herregud da! Litt av en holdning du har. Anonymkode: 74333...ec9
Anonym bruker Skrevet 30. august 2017 #21 Skrevet 30. august 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Herregud da! Litt av en holdning du har. Anonymkode: 74333...ec9 Er det rart at hun har den holdningen da? Anonymkode: 6d317...172
Gjest Antarctica Skrevet 30. august 2017 #22 Skrevet 30. august 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Definitivt nei slik som situasjonen er. Ta vare på og integrer de lovlydige som allerede er her. De som begår kriminelle handlinger må kastes ut. Jeg er for å hjelpe dem i eget land eller om de flykter til naboland, men tillater man åpne grenser vil man få både kriminelle og lykkejegere med tårevåte historier for å slippe inn i Norge. Man får mer for pengene i eller nær deres eget land og de vil kunne returnere til sitt eget land når konflikten/krigen er over. Anonymkode: 3002f...3b8 Er det pr. idag noen partier som jobber fo åpne grenser?
Østerdølen Skrevet 30. august 2017 #23 Skrevet 30. august 2017 For det første:Det er INGEN som ønsker åpne grenser i Norge,det er jeg 100 prosent sikker på. Men JA,vi er moralsk forpliktet til å hjelpe mennesker i nød,på lik linje som vi selv fikk hjelp når mange av oss var flyktninger under krigen. MEN, det må stilles krav til flyktninger,de må lære språket (og da må selvfølgelig vi som samfunn legge til rette for det,i stede for å kutte støtten til undervisningen,slik Frp har gjort...). De må lære seg hvordan samfunnet fungerer,hva slags kvinnesyn som vi har her osv. Jeg tror det ligger en grunnleggende holdning i de fleste mennesker,at de ønsker å bidra og å være en del av samfunnet. Folk må integreres så raskt som mulig,og da er det viktig at vi nordmenn strekker ut en hånd,slik at det ikke blir "oss mot dem", noe som gjør at mennesker faller utenfor og lett blir et bytte for ekstremister.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2017 #24 Skrevet 30. august 2017 Nei. Men hadde det vært en måte å hindre dem som kommer for det økonomiske eller de som kommer med helt andre mål(terror), så muligens. Men slik situasjon er blitt ser jeg det ikke som trygt å ta inn noen flere. Anonymkode: 1b03d...80e
Anonym bruker Skrevet 31. august 2017 #25 Skrevet 31. august 2017 23 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja. Men ikke lykkejegere. Og definitivt ikke menn med skammelig kvinnesyn. Anonymkode: 0f77a...299 Hadde det bare vært så enkelt. Hvordan kan vi vite at de ikke tilhører den kategorien? Anonymkode: ba00a...3ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå