Gå til innhold

Ang å ha en baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig noen som syns det er gøy å være hjemme med en baby? Jeg kjeder meg ihjel og føler meg utrolig låst og ensom. Mannen er borte på jobb og er sjelden hjemme... 

Kanskje jeg er ferdig med barn? Dette er barn nr 4. 5 mnd er hun. Husker ikke helt hvordan det var med de andre. Tror det var ganske kjedelig da også 😕😔😕😔

Anonymkode: a1e40...254

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, gøy... det er lærerikt, utfordrende og et enormt privilegie å få følge utviklingen til den lille kroppen på kloss hold! Du virker litt umoden.

Anonymkode: 109e6...088

Skrevet

Ja jeg syns det er trivelig. Er vel ikke sånn hysterisk- være på fest- gøy, men vi har gode dager. Er også mitt 4. Barn, mannen er bare hjemme 2 netter hver uke og det meste går i ett hjemme. Rekker ikke å kjede meg og jeg blir ganske sliten til tider. Blir mye logistikk for å få ting til å gå opp. Er jo et rimelig ensomt liv, da jeg sjelden har tid og overskudd til noe sosialt/ voksenkontakt. Er som regel i seng innen kl 21 om kvelden og oppe kl 5.30, er våken med babyen et par ganger pr natt. Eneste fritid er når jeg trener med pt, hvilket jeg gjør 3 ganger pr uke. Ellers er dagen lagt opp etter babyens rytme. Jeg trives.

Anonymkode: c66b2...27c

Skrevet

Husker jeg syntes det var kjedelig de første 2 ukene da babyen bare sov og sov og sov.... Så kom kolikken. Da ble det mer slitsomt enn kjedelig. Savnet å kjede meg. :P 

Anonymkode: 117b4...3f6

Skrevet

Jeg personlig synes det er veldig gøy. Men dette er mitt første barn og jeg har gledet meg slik til å være hjemme med han. Han er 13 mnd nå, og jeg har valgt å ha han hjemme frem til neste sommer. Men vi er veldig flinke med å dra ut og på besøk da 😊

Anonymkode: 4f65e...fc2

Skrevet

Jeg er forresten aldri uten babyen. Far kvier seg for å ha henne alene. Jeg har ingen minutter for meg selv. Er jeg som mater på nettene og jeg som tar klesvasken og husvasken i tillegg. 

Far er mye borte pga jobb. Ca 200 dager i året.

Er sikkert noe galt med meg. Syns det blir slitsomt og kjedelig

H.i.

Skrevet
3 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg er forresten aldri uten babyen. Far kvier seg for å ha henne alene. Jeg har ingen minutter for meg selv. Er jeg som mater på nettene og jeg som tar klesvasken og husvasken i tillegg. 

Far er mye borte pga jobb. Ca 200 dager i året.

Er sikkert noe galt med meg. Syns det blir slitsomt og kjedelig

H.i.

Å bli 4-barns alenemor er en beslutning som er vanskelig å forstå.

At du ikke gleder deg over permisjonen handler vel om manglende overskudd

Anonymkode: fe35c...4f1

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å bli 4-barns alenemor er en beslutning som er vanskelig å forstå.

At du ikke gleder deg over permisjonen handler vel om manglende overskudd

Anonymkode: fe35c...4f1

Jeg er da ikke alenemor? 

Klarer ikke å nyte å være hjemme nei når jeg aldri gjør noe for meg selv. Alt dreier seg om barna, gulp, melk, bleier..

Derfor lurte jeg på om noen syns det er kjekt å ha et sånt liv.. virkelig!?

H.i.

Skrevet

Far kvier seg for å være alene med barnet? Etter tre barn bør han vel ha lært seg hvordan baby nummer 4 skal håndteres. Ellers er jeg enig med deg, babyer i kjedelige. Skjønne ja, men det er deilig når den tiden er over.  

Skrevet
4 minutter siden, Yellow Brick Road skrev:

Far kvier seg for å være alene med barnet? Etter tre barn bør han vel ha lært seg hvordan baby nummer 4 skal håndteres. Ellers er jeg enig med deg, babyer i kjedelige. Skjønne ja, men det er deilig når den tiden er over.  

Godt å høre at det ikke bare er meg 

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Godt å høre at det ikke bare er meg 

Det er ikke bare deg, og det er ikke bare deg, det er bare at det er så mange som ikke vil / tør å innrømme det. Jeg sa en gang som vi satt en gjeng damer og snakket om babyer og hvor koselig det var å "gå hjemme" med dem at jeg absolutt ikke syntes at det var så veldig koselig, men egentlig ganske kjedelig med babytida. De så på meg som om jeg var en ufo som plutselig hadde falt ned fra himmelen, men det kom fram etterhvert at det var ikke bare meg som tenkte sånn, men det var bare meg som turte å si det.

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er da ikke alenemor? 

Klarer ikke å nyte å være hjemme nei når jeg aldri gjør noe for meg selv. Alt dreier seg om barna, gulp, melk, bleier..

Derfor lurte jeg på om noen syns det er kjekt å ha et sånt liv.. virkelig!?

H.i.

I praksis er du jo det når far er borte halve året, og når han først er hjemme overlater han alt av hus og barn til deg.

Mitt tips er å frigjøre mer tid til deg selv, slik at du kan kose deg med babyen og slappe av litt mens den sover. Vaskehjelp må dere ha, og de eldre barna må hjelpe til litt. Ta bare det mest nødvendige når mannen er borte, og ta skippertak når alle er hjemme. 

Anonymkode: 20b87...b3c

Skrevet

Jeg koser meg hjemme jeg. Har en hektisk jobb til vanlig(sykepleier) så det er nesten ferie å være hjemme. Dette er nr 3. Jeg var så heldig å ha kommet i en barselgruppe som er sosiale så vi møtes fast 2 dager i uken. Babysang ene dagen og mammatrening andre dagen. I tillegg møtes vi ofte på på sparket for en trilletur eller shopping/cafe på kjøpesenteret. Evt tar vi lunsj hjemme hos hverandre. 

Vask gidder jeg bruke minimalt tid på. Har leid inn vaskehjelp hver uke. Men hvis du bare sitter hjemme på gulvet med babyen, rydder og vasker mellom slagene og slaver for de andre barna så skjønner jeg at permisjonen din ikke er så spennende. 

Anonymkode: 073a5...c83

Skrevet
29 minutter siden, Yellow Brick Road skrev:

Helt enig i det du skriver.  

Selv er jeg nå hjemme med min tredje baby, og denne gangen har vi delt permisjonen slik at jeg jobber to halve dager i uka fra babyen var 4 mnd, mens faren da er hjemme de timene.  

Og denne gangen koser jeg meg mye mer i permisjonen. 

Anonymkode: 48e5d...ffc

Skrevet

Jeg elsker permisjonstiden. Det er ikke så gøy alltid, men koselig og fantastisk å få bli så godt kjent og knyttet til barnet sitt. Er utrolig glad for de godene vi har i Norge. Var hjemme med forrige til han var halvannet år, og skal innrømme at tiden fra 7-8 måneder er litt lettere, men koselig før det også. Jeg er selvfølgelig sliten, trøtt og blir småsprø innimellom av å aldri ha hendene for meg selv. Det er heldigvis bare en liten periode av livet. Liker du tiden bedre når de større? Du har valgt å få fire. 

Anonymkode: a25ba...d41

Skrevet

Jeg både koste meg og kjeda meg - og var sliten. Noe jeg trur det aller fleste opplever.

De første månedene var det babysang, babysvømming og babykino og jeg kom meg masse ut. Jentungen var "lett" å ta med, sov overalt og spiste overalt. Når hun blir 5-6-7 måneder og trengte mer rutiner, fastere søvnmønster og maten ikke kun var pupp ble jeg mer fast hjemme, og den perioden synes jeg var veldig kjedelig og tung. Jeg venter nummer to til vintern og kommer absolutt til å ta noen grep for at den siste tiden i permisjon ikke skal bli som sist. Prøve å komme meg mer ut. 

Anonymkode: 549ee...367

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Altså, gøy... det er lærerikt, utfordrende og et enormt privilegie å få følge utviklingen til den lille kroppen på kloss hold! Du virker litt umoden.

Å herregud. Stapp selvgodheten din opp i ræva.

Og jo, det er dørgende kjedelig å være mye aleine med en baby.

Anonymkode: 580aa...bef

Skrevet

Treng ikkje vere umoden for å synes det er kjedeleg å vere aleine heime med ein baby.  Eg syntes det, og då var eg vel heller overmoden då eg til slutt fekk baby.  Snakka med ei vaksen og klok dame på jobben, og ho sa det same.  Siste permisjonen hennar hadde dei eldre ungane hennar sagt at ho snart måtte byrje på jobb att, fordi ho var i så dårleg humør.  Det er noko med det å ha vaksne samtaler og få bruke hovudet sitt.

Skrevet

Så utrolig kjekt å lese alle deres erfaringer og innspill.

Jeg tenkte å begynne på babysang ivertfal, det hjelper nok på. 

Jeg har spurt far om vi kan dele på permisjonen. Men det er det ikke snakk om. Han ble rett og slett sint ! Då hadde han kunnet vært hjemme, (hadde sluppet å reist bort så lenge om gangen) jeg jobber deltid, og det hadde jo vært perfekt spør du meg. Jeg blir deprimert av å være så mye alene med alt. 

Men får bare håpe det går seg litt til etterhvert.

Hi

Skrevet
32 minutter siden, Yellow Brick Road skrev:

Det er ikke bare deg, og det er ikke bare deg, det er bare at det er så mange som ikke vil / tør å innrømme det. Jeg sa en gang som vi satt en gjeng damer og snakket om babyer og hvor koselig det var å "gå hjemme" med dem at jeg absolutt ikke syntes at det var så veldig koselig, men egentlig ganske kjedelig med babytida. De så på meg som om jeg var en ufo som plutselig hadde falt ned fra himmelen, men det kom fram etterhvert at det var ikke bare meg som tenkte sånn, men det var bare meg som turte å si det.

Så godt å høre 

Skrevet

Går hjemme med nr 4 selv,og storkoser meg jeg!! Er masse kos når han er våken og når han sover på dagtid er det jo alt av husarbeid som må gjøres. Jeg er flink til å kose meg med strikking,bok,film og slappe av når han sover på dagen. Men er mye barseltreff,babykino,babysang og babysvømming også. Har vel ikke kjedet meg siden jeg fikk barn egentlig..... Min mann jobber borte i uken og er også mye tilstede i helgene pga ekstra jobb. Men det er jo hva man gjør det til selv. Er "alenemor" til 4,men vi er med på masse og er sammen med andre familier ofte. Hvis du har mye ekstra tid til overs,så skaff deg en hobby!! :-)

Anonymkode: 59c51...57f

Skrevet

Er det virkelig noen som syns det er gøy å være hjemme med en baby? Jeg kjeder meg ihjel og føler meg utrolig låst og ensom. Mannen er borte på jobb og er sjelden hjemme... 

Kanskje jeg er ferdig med barn? Dette er barn nr 4. 5 mnd er hun. Husker ikke helt hvordan det var med de andre. Tror det var ganske kjedelig da også 😕😔😕😔

Elsket det!! Skulle gjerne gjort det igjen og igjen, men vi ønsker egentlig ikke fler enn tre barn. 

Men du må jo ikke være hjemme hele tiden? Utrolig mye koselig å finne på!

Jeg trillet mye, alene for å koble av mens baby sov, mens (større) baby var våken for å oppdage verden, og med andre for det sosiale.

Jeg var på babykino, både alene (med baby da) og med andre. 

Babysvømming.

Babysang. 

Hadde jo fri så kunne legge opp dagene litt selv. Besøke familie og venner som hadde fri(dag). 

Shoppe, kafé, trening med baby. You name it. 

Hjemme koste vi, sang, lekte, leste, øvet motorisk, baby var med på alt det daglige og vi snakket og koste. Herlig tid som går alt for fort! 

Anonymkode: fd842...f0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...