Anonym bruker Skrevet 29. august 2017 #1 Skrevet 29. august 2017 Gutten vår på 3 år bestemte seg plutselig for å slutte med bleie i sommer. Helt og holdent hans avgjørelse, vi hadde omtrent ikke tenkt tanken enda, for han har aldri brydd seg om å gå uten bleie eller hatt lyst til å prøve å sitte på toalettet. Men, de første dagene var det mange uhell, han har nok egentlig ikke vært helt klar, men det gikk seg veldig fort til, og nå er det aldri uhell, heller ikke i bhg. Men han bæsjer fortsatt ikke på do! Alt går i trusa, hver gang! Han kan si at han må bæsje, og vi løper på badet, men det kommer ingenting.. Og så fort han hopper av og får på seg trusa, så bæsjer han i den.. Jeg er så lei av å vaske bæsj, og jeg begynner å bli ganske frustrert over situasjonen. Hele huset lukter bæsj, jeg rekker aldri å vaske tøyet hans med en gang, for det er alltid tøy i maskina.. Så, hvordan skal jeg få han til å bæsje på doen/potta? Har du noen tips jeg ikke har prøvd? Anonymkode: 43928...1db
Anonym bruker Skrevet 29. august 2017 #2 Skrevet 29. august 2017 Ta på han bleie når dere har prøvd på do uten resultat. Ingen andre tips desverre Anonymkode: e9fc7...b12
Anonym bruker Skrevet 29. august 2017 #3 Skrevet 29. august 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ta på han bleie når dere har prøvd på do uten resultat. Ingen andre tips desverre Anonymkode: e9fc7...b12 Evt gjør pottestunden til noe hyggelig, ta med dere en bok som dere kan lese mens han sitter der. Anonymkode: e9fc7...b12
Anonym bruker Skrevet 29. august 2017 #4 Skrevet 29. august 2017 Ingen anelse, men noe a la d hun over sier, eller dra på han trusa og stå klar med potta og få ham på den når det er på vei.... Anonymkode: ce63e...6cb
Anonym bruker Skrevet 29. august 2017 #5 Skrevet 29. august 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ta på han bleie når dere har prøvd på do uten resultat. Ingen andre tips desverre Anonymkode: e9fc7...b12 Kanskje jeg faktisk må prøve det de gangene han sier ifra først. Noen ganger sier han ikke ifra at han må bæsje, kommer bare bort og sier at han har bæsja.. Anonymkode: 43928...1db
Anonym bruker Skrevet 29. august 2017 #6 Skrevet 29. august 2017 Min trengte mye tid når vi kom oss på do. Grunnen kan egentlig sammenlignes med fødsel, stress (som at han "avbryter" bæsjingen ved å si ifra og så løper man på do og setter seg) stopper prosessen. Da må man finne roen igjen, og få kroppen til å slappe av, så tar det seg opp igjen. Det er muskler der inne som ikke er viljestyrt som trenger ro for å (bokstavelig talt ) gi slipp. Vi hadde bøker vi satt og leste, sanger vi sang osv. Kunne fort ta 5-10min i starten. Så, etter noen suksesser, så lærer de seg "teknikken" og tiden man bruker blir kortere. Anonymkode: d9a6f...c13
Anonym bruker Skrevet 29. august 2017 #7 Skrevet 29. august 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Min trengte mye tid når vi kom oss på do. Grunnen kan egentlig sammenlignes med fødsel, stress (som at han "avbryter" bæsjingen ved å si ifra og så løper man på do og setter seg) stopper prosessen. Da må man finne roen igjen, og få kroppen til å slappe av, så tar det seg opp igjen. Det er muskler de r inne som ikke er viljestyrt som trenger ro for å (bokstavelig talt ) gi slipp. Vi hadde bøker vi satt og leste, sanger vi sang osv. Kunne fort ta 5-10min i starten. Så, etter noen suksesser, så lærer de seg "teknikken" og tiden man bruker blir kortere. Anonymkode: d9a6f...c13 Vi har satt på toalettet i laaange tider, leser mengder med bøker, og jeg har latt han være alene med en bok, men uavhengig av hvor lenge han sitter eller hvor kort, så kommer det i trusa etterpå. Tidligere la jeg merke til at han sto når han bæsjet i trusa, akkurat som at det er feil stilling når han sitter på toalettet, men jeg skjønner bare ikke hvordan jeg skal lære han å sitte å bæsje? Anonymkode: 43928...1db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå