Gå til innhold

En datter med nydelig stemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en datter med nydelig stemme.Hver gang hun synger grøsser det nedover ryggen min. Det er så vakkert. Vil så gjerne sende hun på sangkurs for å videreutvikle den fantastiske stemmen. Men vi har veldig dårlig råd. Er det et sted som er rimelig?

Anonymkode: 73167...377

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke grøsser men grøsninger. hehe

Skrevet

Kulturskolen har kanskje et tilbud? Sjekk med kommunen. 

Skrevet

Barnekoret i kirka.

Datteren til en venninne har gått den veien. Begynte i barnekoret, fortsatte til tensing og sang solo i kirken. Nå går hun på musikklinje på videregående.

Anonymkode: 9b11f...0cb

Skrevet

Datteren min startet hos sangpedagog på kulturskolen i dag, men da har vi stått øen stund på venteliste.

Det koster 1600 for et halvår. 

Dersom det er snakk om utvikling av stemmen og stemmeteknikk er individuell øvelse lurt. Men alle sangaktivitet er jo topp 

Anonymkode: ab08b...f8b

Skrevet

Tusen takk. Har tatt deres råd. Søkt litt overalt 😊

Skrevet

Første steg er å spørre jenta om jun vil bruke tid på dette. Har dere gjort det? Det er ikke så mange barn som har lyst til å øve hver dag (øve er ikke det samme som å synge det du har lyst til)Hvor gammel er hun? Her gir de veldig sjelden individuelle sangtimer til de yngste. Frem til de er 10-12 tror jeg det bare er kor som er tilbud på kulturskolen.

Anonymkode: 7ee59...81f

Skrevet

Mi på snart 10 har hatt enetimer hos sangpedagog i kulturskolen fra hun var 6 år. Ikke mitt ønske, men flink er hun :) 

Anonymkode: 24eb4...8fd

Skrevet

Tusen takk. Ja hun snakker om det hver dag og maser om jeg har funnet et sted. Hun synger bare for å minne meg på det. Hehe. Men hvordan det blir når hun begynner vet jeg ikke men hun vil ha noe fast å gå til. Og hun er virkelig motivert. Bare lommeboken min som har litt problemer å betale for aktivitet for øyeblikket så nå har jeg jo fått tips om ikke alt som koster så mye. 

Skrevet

I min kommune har kulturskolen redusert foreldrebetaling for familier med lav inntekt.friplass har de og for de som er under en viss grense. Kirka har kor og det er svært billig å gå der.

Om datteren din vil synge så hadde jeg gjort alt for at hun skulle få prøve seg.

Skrevet

Kirkekoret pleier å være rimelig, og kulturskolen pleier å være gratis, for de med lav inntekt. Du må søke om det. Og hun kan jo gjerne gå på begge deler.

Anonymkode: 367ac...03f

Skrevet

På mine barns skole har de skolekor, det er gratis. Men ellers ser jeg at du har fått mange gode tips om kulturskole og kirkekor.

Så heldig hun er som har så nydelig stemme :-)
Det er så gøy med musikalske mennesker, og hun kommer til å ha glede av dette hele livet, sikkert.

Anonymkode: cc7f0...d79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...