Anonym bruker Skrevet 29. august 2017 #1 Skrevet 29. august 2017 Hei dere. Håper noen vil lese og svare. Jeg er gravid i uke13 nå, og idag har jeg slitt veldig med pusten. Tidligere har jeg blitt tungpusten av å gå trapper, bære ting, gå fortere enn rusletempo og har hørt at dette er normalt. Det som bekymrer meg er at det er tungt å puste hele tiden nå. Sitter i sofaen, og det føles som jeg puster gjennom et sugerør. Er litt smerter i lungene (eller der om kring), og øverst i ryggen. Jeg har ikke feber Er dette innenfor normalen? Synes det er irriterende å være så andpusten når jeg beveger meg, men nå er jeg ho helt i ro 😭 Anonymkode: 59e89...88f
Anonym bruker Skrevet 29. august 2017 #2 Skrevet 29. august 2017 Du bør kontakte legevakten med det samme! Det kan være tegn på blodpropp i lungen. Trenger ikke være det, men kan være det og derfor er det viktig at du kontakter lege i dag. Kan jo også være tegn på atypisk lungebetennelse. Uansett - legevakt nå! Anonymkode: 92ffa...e01
Anonym bruker Skrevet 29. august 2017 #3 Skrevet 29. august 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du bør kontakte legevakten med det samme! Det kan være tegn på blodpropp i lungen. Trenger ikke være det, men kan være det og derfor er det viktig at du kontakter lege i dag. Kan jo også være tegn på atypisk lungebetennelse. Uansett - legevakt nå! Anonymkode: 92ffa...e01 Føler det blir så dramatisk... har ikke smerter andre steder (litt kynnerer i dag, men eller ingenting). Burde det ikke være MER som er ubehagelig? Anonymkode: 59e89...88f
Anonym bruker Skrevet 29. august 2017 #4 Skrevet 29. august 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Føler det blir så dramatisk... har ikke smerter andre steder (litt kynnerer i dag, men eller ingenting). Burde det ikke være MER som er ubehagelig? Anonymkode: 59e89...88f Nei, det trenger ikke være mer ubehagelig til å begynne med. Du er gravid, ergo har du høyere risiko for å ev. blodpropp. Vær så snill, ta kontakt med legevakten nå! Om det skulle være noe helt uskyldig så har du sjekket det, ikke noe galt i det. Om det skulle være en blodpropp må du komme i behandling så fort som mulig!! Anonymkode: 92ffa...e01
Anonym bruker Skrevet 29. august 2017 #5 Skrevet 29. august 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, det trenger ikke være mer ubehagelig til å begynne med. Du er gravid, ergo har du høyere risiko for å ev. blodpropp. Vær så snill, ta kontakt med legevakten nå! Om det skulle være noe helt uskyldig så har du sjekket det, ikke noe galt i det. Om det skulle være en blodpropp må du komme i behandling så fort som mulig!! Anonymkode: 92ffa...e01 Får ta en telefon dit da. Takk for hjelpen. Anonymkode: 59e89...88f
Anonym bruker Skrevet 29. august 2017 #6 Skrevet 29. august 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Får ta en telefon dit da. Takk for hjelpen. Anonymkode: 59e89...88f Gjør det Forhåpentligvis er det ikke det, men du kan ikke sjanse på det. Oppdater gjerne. Anonymkode: 92ffa...e01
Anonym bruker Skrevet 29. august 2017 #7 Skrevet 29. august 2017 Godt du ringte! Hvordan går det? Anonymkode: 5dc43...2a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå