Gå til innhold

Tungt å puste


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere.

Håper noen vil lese og svare.

Jeg er gravid i uke13 nå, og idag har jeg slitt veldig med pusten. Tidligere har jeg blitt tungpusten av å gå trapper, bære ting, gå fortere enn rusletempo og har hørt at dette er normalt. Det som bekymrer meg er at det er tungt å puste hele tiden nå. Sitter i sofaen, og det føles som jeg puster gjennom et sugerør. Er litt smerter i lungene (eller der om kring), og øverst i ryggen. Jeg har ikke feber 

Er dette innenfor normalen? Synes det er irriterende å være så andpusten når jeg beveger meg, men nå er jeg ho helt i ro 😭

Anonymkode: 59e89...88f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør kontakte legevakten med det samme!

Det kan være tegn på blodpropp i lungen. Trenger ikke være det, men kan være det og derfor er det viktig at du kontakter lege i dag.

Kan jo også være tegn på atypisk lungebetennelse.

Uansett - legevakt nå!

 

Anonymkode: 92ffa...e01

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du bør kontakte legevakten med det samme!

Det kan være tegn på blodpropp i lungen. Trenger ikke være det, men kan være det og derfor er det viktig at du kontakter lege i dag.

Kan jo også være tegn på atypisk lungebetennelse.

Uansett - legevakt nå!

 

Anonymkode: 92ffa...e01

Føler det blir så dramatisk... har ikke smerter andre steder (litt kynnerer i dag, men eller ingenting). Burde det ikke være MER som er ubehagelig? 

Anonymkode: 59e89...88f

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Føler det blir så dramatisk... har ikke smerter andre steder (litt kynnerer i dag, men eller ingenting). Burde det ikke være MER som er ubehagelig? 

Anonymkode: 59e89...88f

Nei, det trenger ikke være mer ubehagelig til å begynne med.

Du er gravid, ergo har du høyere risiko for å ev. blodpropp.

Vær så snill, ta kontakt med legevakten nå! Om det skulle være noe helt uskyldig så har du sjekket det, ikke noe galt i det. Om det skulle være en blodpropp må du komme i behandling så fort som mulig!!

Anonymkode: 92ffa...e01

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det trenger ikke være mer ubehagelig til å begynne med.

Du er gravid, ergo har du høyere risiko for å ev. blodpropp.

Vær så snill, ta kontakt med legevakten nå! Om det skulle være noe helt uskyldig så har du sjekket det, ikke noe galt i det. Om det skulle være en blodpropp må du komme i behandling så fort som mulig!!

Anonymkode: 92ffa...e01

Får ta en telefon dit da. 

Takk for hjelpen.

Anonymkode: 59e89...88f

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Får ta en telefon dit da. 

Takk for hjelpen.

Anonymkode: 59e89...88f

Gjør det :)

Forhåpentligvis er det ikke det, men du kan ikke sjanse på det.

Oppdater gjerne.

Anonymkode: 92ffa...e01

Skrevet

Godt du ringte! Hvordan går det? :)

Anonymkode: 5dc43...2a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...