Gå til innhold

Slanker meg og er så sulten hele tiden!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spist to knekkebrød med magert pålegg til frokost. To egg til lunsj. Magen rumler. Hjelp?

Anonymkode: be32c...c67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke rart du er sulten når du spiser så lite. 2 egg er lite mat, ville byttet det ut med noe som fylte magen litt mer

Anonymkode: fa995...64d

Skrevet

Er det rart da? Det er altfor lite 

Anonymkode: 81c0f...b01

Skrevet

Tips til hva jeg kan spise? Er helt elendig på dette og fikk et lite sjokk av vekta idag. Trodde jeg veide 72kg, skal ned til 58-60. Den viste 78! Er bare 162, så må virkelig ta grep. Er veldig oppblåst denne uken pga menstruasjon også.

HI

Skrevet

Jeg spiser 1300-1500 kalorier om dagen nå og er ikke sulten. Jeg skriver opp alt jeg spiser, men spiser variert. Bruker vektklubb.no. Jeg spiser rundt 250 kalorier til frokost, i dag ble det 2 brødskiver med 8 g brelett og 16 g spekepølse. Jeg spiser rundt 350 til lunch og 550 til middag - og så et par knekkebrød til kvelds. Jeg har holdt på i 2 uker og går ikke rundt sulten. Jeg veier forøvrig 89 kilo og er 177 cm høy.

Anonymkode: 73459...617

Skrevet

Jeg slanker meg jeg også, men nekter å gå sulten. Pass på hva du spiser, spis heller ofte og ikke sult deg. Jeg spiser det jeg har lyst på, men i moderate mengder.

Anonymkode: 11837...060

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tips til hva jeg kan spise? Er helt elendig på dette og fikk et lite sjokk av vekta idag. Trodde jeg veide 72kg, skal ned til 58-60. Den viste 78! Er bare 162, så må virkelig ta grep. Er veldig oppblåst denne uken pga menstruasjon også.

HI

Teller du kalorier? 2 egg er vel rundt knappe 150 kalorier, og det er selvfølgelig alt for lite mat

Skrevet

To egg - hva vil det si? To kokte egg? Jeg pleier å spise omelett på 2 egg til lunsj. Enten med bare litt chili oppi, eller med litt grønnsaker. Ved siden av har jeg tomat og avokado. Er mett lenge etter det måltidet. 

Anonymkode: ad94c...28a

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Teller du kalorier? 2 egg er vel rundt knappe 150 kalorier, og det er selvfølgelig alt for lite mat

Det er rundt 150 kalorier så litt lite ja..

Anonymkode: 73459...617

Skrevet

Jeg har lagt om livsstilen, er 163 høy, og veide 76 kg før jeg startet. Min løsning har vært å droppe kaloritelling, passer på at jeg får mer fett i kosten (blir mett, holder lenge) spiser masse grønnsaker og drikker vann og te. 

Jeg spiser det meste utenom sukker og hvitt mel. Prøver å tygge godt, og kjenne etter når jeg blir mett.

Nå veier jeg 67 kg, har ikke sultet en dag på veien hit. Dette lever jeg godt med resten av livet. 

Skeier ut med litt godteri en gang iblant, men ikke hver uke.. 

Anonymkode: 0db17...42f

Skrevet

To kokte egg var det jeg spiste ja. Har hatt middag nå og spiste da wok med svinefilet, litt risnudler til siden jeg har cøliaki. Hadde litt soyasaus over. Men svinefileten fikk ikke smilefjes på Lifesum? Hvorfor ikke? Jeg er ikke så god på kalorier osv. 

Har spist 2-3 jordbær pga søtsug. Tenker å spise vanlig mat, men drikke vann før måltid og til måltid slik at mengden mat begrenses. Ikke spise meg altfor mett. 

Hva er fettkildene da som er Ok? Som kan holde meg mett lenger.

HI

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

To kokte egg var det jeg spiste ja. Har hatt middag nå og spiste da wok med svinefilet, litt risnudler til siden jeg har cøliaki. Hadde litt soyasaus over. Men svinefileten fikk ikke smilefjes på Lifesum? Hvorfor ikke? Jeg er ikke så god på kalorier osv. 

Har spist 2-3 jordbær pga søtsug. Tenker å spise vanlig mat, men drikke vann før måltid og til måltid slik at mengden mat begrenses. Ikke spise meg altfor mett. 

Hva er fettkildene da som er Ok? Som kan holde meg mett lenger.

HI

Avokado og fet fisk er fint

Skrevet

Jeg har sluttet å være redd for mettet fett. Jeg har hatt samtaler med ernæringsfysiolog som anbefaler å kutte ut lettprodukter, og heller spise originalversjonen. 

Mine fettkilder er avokado, laks, makrell, nøtter(mye valnøtter) mandler, kokosmelk, olivenolje, chiafrø, kokosolje ( smeltet i kaffen om morgenen for å få litt fett i frokosten). Jeg spiser smør, rømme, fløte. Må anstrenge meg for å huske på det. 

Jeg spiser ikke lavkarbo, for jeg spiser alle slags frukt og grønnsaker, men jeg spiser lite brød, pasta, ris og gryn. 

En typisk frokost kan være chiapudding med nøtter og frukt, mandelgrøt med bær eller frukt smoothie med bær, spinat, kokosolje og mandelmelk. 

Til lunsj er det salater og omeletter.

Middag spiser jeg akkurat som før, bare at jeg bruker kremfløte og seterrømme og rørossmør. Masse grønnsaker, moderat med proteiner og litt pasta/ris/bulgur/couscous. 

Hadde ikke fått stjerne i Lifesum, men jeg går jevnt og trutt ned i vekt, leddsmertene er nesten borte, jeg er sjelden sulten og har masse energi! 

Tidligere prøvde jeg kaloritelling, og jeg sultet meg ned og sprakk opp igjen. Derfor ville jeg bare si at det er et alternativ til å telle kalorier som kan fungere vel så godt. Noen lever godt på lavkalori og det er flott for dem, men for oss som ikke får det til, er det viktig å si at det går an å prøve et alternativ. 

Skrevet

Jeg fikk et helt annet forhold til "slanking" etter jeg kom over periodisk faste (intermittent fasting). Har gått ned 21 kilo siden februar i år - og spiser meg virkelig mett! To store måltider per dag. Føles herlig! 

Anonymkode: d971e...3a4

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk et helt annet forhold til "slanking" etter jeg kom over periodisk faste (intermittent fasting). Har gått ned 21 kilo siden februar i år - og spiser meg virkelig mett! To store måltider per dag. Føles herlig! 

Jeg snuser også på det akkurat nå, i tillegg til å spise fersk, hel mat. 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror det er noe i det, altså. Å gi kroppen litt pause fra annet enn å fordøye mat hele tiden. Og selvfølgelig også å spise mer rent og riktig. Anbefaler Dr. Eric Berg på youtube :)

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du med hel mat?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du med hel mat?

Jeg mente egentlig at vi spiser minst mulig halvfabrikata...Jeg fant ikke ordet for ikke halvfabrikata..

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg mente egentlig at vi spiser minst mulig halvfabrikata...Jeg fant ikke ordet for ikke halvfabrikata..

Hehe, ok :) Koblet ikke den jeg :)

Skrevet

Det er fullt forståeligQ

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...