Gå til innhold

Er dette forkastelig? Barn i barnehage, litt syk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er at på torsdag skal min bestemor begraves. Hun har oppdratt meg da min mamma er død. Hun sto også mannen min nær. 

Nå er vår toåring syk. Hoste, 38,0, ikke veldig høy feber men redusert. Slik det pleier være får ham ikke mer feber men er synlig refusert og slapp og normalt holder vi hjemme i tre dager. Han vil mest sannsynlig også være feberfri i morgen. Er det skikkelig uhørt å sende en feberfri men grinete unge i barnehagen på torsdag? Leveres da kl ni og hentes to, han kommer til å ville sove så han sover da fra tolv. Mest sannsynlig vil også tempoet i barnehagen gi han forhøyet temperatur, opp mot 38 igjen.

Dette er et helt spesielt tilfelle, alle som har en relasjon til barnet skal i begravelsen så ingen andre kan passe.

Alternativet er å ta han med, men da vet jeg han vil være rimelig bajas i kirka, ikke sitte rolig, og vi må muligens forstyrre med å hanke inn en sint og hylende unge. Og jeg trenger selv en rolig time i kirken til å ta farvel med bestemor som var min største omsorgsperson. 

Jeg har spurt barnehagen og de sa, i slike tilfeller vil vi selvsagt hjelpe så vi får til dette. Såfremt han da er feberfri.

Får likevel litt vondt i magen av å gjøre slikt. 

Og bare så det er sagt, viser det seg at han har feber torsdag må mannen selvsagt bare være hjemme med han. Eventuelt komme med han på samværet etter begravelsen. 

Hva tenker dere?

Anonymkode: fe53c...0c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kondolerer så mye med tapet av din kjære bestemor, føler med deg. Og klart du skal sende barnet i bhg denne dagen. dette har du avklart med bhg og fått ett ok på. Kjære deg, nå må du tenke på deg selv og la deg selv sørge.  Forkastelig hadde vrt om du hadde proppet barnet fullt med smertestillende og sendt i bhg uten å si noe.

Stor klem og lykke til i begravelsen. 

Anonymkode: 5db97...897

Skrevet

Så lenge du har dialog med barnehagen på dette mener jeg det må være helt ok!

Skrevet

Som du selv sier, så er det en spesiell situasjon og noe du ikke ville gjort ellers. Men det betyr uansett ingen ting hva folk her måtte mene så lenge du har en god barnehage som har sagt det er greit. Så ikke tenk mer på det.

Klem til deg

Anonymkode: de2fc...cbf

Skrevet

Jeg jobber i barnehage selv. Tenker at det er helt ok i et slikt tilfelle. 

En av mammaene i barnehagen vår, en ung alenemor med lite nettverk, skulle ta en viktig eksamen. På morgenkvisten viste det seg at barnet var sykt. Hun ringte barnehagen, gråt og var helt fortvilet. Hikstet frem at barnet ikke kom i barnehagen. Vi visste at hun skulle ha avsluttende eksamen så etter å ha hørt med styrer ringte vi henne opp og ba henne levere barnet. Absolutt ikke noe vi tilbyr i tide og utide, men i veldig særskilte tilfeller gjør vi unntak. Styrer steppet for øvrig inn slik at barnet kunne hvile på kontoret og skjermes fra de andre. Først og fremst for at barnet skulle få ro, men også for å unngå smitte. Etter tre timer ble det hentet av bestemor som bodde tilsvarennde tid unna. Barnet led ingen nød i barnehagen de få timene altså :) 

Anonymkode: 594d7...be4

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En av mammaene i barnehagen vår, en ung alenemor med lite nettverk, skulle ta en viktig eksamen. På morgenkvisten viste det seg at barnet var sykt. Hun ringte barnehagen, gråt og var helt fortvilet. Hikstet frem at barnet ikke kom i barnehagen. Vi visste at hun skulle ha avsluttende eksamen så etter å ha hørt med styrer ringte vi henne opp og ba henne levere barnet. Absolutt ikke noe vi tilbyr i tide og utide, men i veldig særskilte tilfeller gjør vi unntak. Styrer steppet for øvrig inn slik at barnet kunne hvile på kontoret og skjermes fra de andre. Først og fremst for at barnet skulle få ro, men også for å unngå smitte. Etter tre timer ble det hentet av bestemor som bodde tilsvarennde tid unna. Barnet led ingen nød i barnehagen de få timene altså :) 

Så fantastiske dere er❤️

Anonymkode: bf79a...9e9

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Flotte mennesker dere er☺ var selv studerende alenemor i noen år og barnet mitt gikk i en lignende barnehage. De strakk seg langt for meg og barnet. Ped leder kom til og med innom meg å hentet barnet på morgenen når jeg lå rett ut og var syk. Hun gikk forbi uansett da og vi bodde 200 m fra barnehagen. Men allikevel hun og de andre var helt fantastiske. Dette var en stor barnehage midt i Oslo med 150 barn. Jeg er de ansatte der evig takknemlig for alt de har gjort for meg. 

Anonymkode: 66802...ef7

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Om noen i vår barnehage hadde levert en smittsom unge, som hadde smittet vårt barn slik at vi måtte ta fri fra jobben, slik at hun kunne gå i begravelse til en nær slektning....så hadde det vært helt greit.

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så utrolig flott gjort av dere! Og de andre svarene her også er full av empati.

HI, så lenge du har avklart det med barnehagen så er det selvfølgelig helt ok! Som en annen sier så hadde det vært mye verre dersom du proppet ungen full i paracet og latet som han var frisk. 

Anonymkode: 45908...4a2

Skrevet

Kondolerer, jeg føler med deg💕 

Selvsagt leverer du i barnehagen. De har jo allerede sagt at det er greit. Og hadde mitt barn blitt smittet av ditt barn så hadde det vært helt greit. Dette er absolutt unntakstilstand!

Anonymkode: ebb33...5b7

Skrevet

Jeg hadde blitt rimelig oppgitt hadde jeg sett et barn med feber i bhg, og ville derfor sendt skriftlig klage til styrer. Sykdom smitter så fort. Da er sannsynligheten stor for at vårt barn smittes. Nei, vet du hva! Ta med barnet i begravelsen, jeg vil ikke at mitt barn skal bli sykt fordi du ikke kan ta vare på ditt syke barn. Ønsker heller ikke å være unødig hjemme fra jobb. 

Anonymkode: aabcc...430

Skrevet

Lever i barnehagen med god samvittighet. Du har snakket med de og de har sagt det er greit, da klarer de også å passe på han selv om han er suttrete og ikke helt i form. Litt småfeber i kriser gjør ingenting i barnehagen, det er stor forskjell på å sende barnet i barnehagen med småfeber bare pga forldre ikke gidder å være hjemme enn å dra i en begravelse og ikke har andre til å passe barnet. Litt feber er ikke smitsomt, muligens slitsomt for øra til de som jobber i barnehagen men det takler de fint. 

Har selv sendt febersyk unge i barnehagen. Måtte på legetime med eldste datter langt unna, tog og buss måtte vi ta for å komme dit siden jeg ikke kjører bil, og med 10mnd ventetid kunne jeg ikke utsette timen. Jeg var rimelig desperat når jeg spurte barnehagen, de sa med engang det gikk veldig fint. De hadde storesøster i barnehagen og viste om hennes sykdom, noe de også måtte hjelpe henne med i perioder så for de så var det bare bra at vi kanskje kunne finne noe som hjalp henne. Så de ville ha en febersyk lita jente i barnehagen. Hun kunne få kose seg på sofaen til sjefen om hun trengte ro. Jeg hentet en sliten, men for øyd unge i barnehagen. Hun hadde fått masse kos og kjærlighet. Hun hadde sitti mest i ro, men ikke vårt suttrete eller noe. Hun er vanligves helt turbo, så ikke vanskelig p se hun ikke var i form. I unntakstilstander strekker barnehagen seg langt. 

Anonymkode: 2a3a1...082

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde blitt rimelig oppgitt hadde jeg sett et barn med feber i bhg, og ville derfor sendt skriftlig klage til styrer. Sykdom smitter så fort. Da er sannsynligheten stor for at vårt barn smittes. Nei, vet du hva! Ta med barnet i begravelsen, jeg vil ikke at mitt barn skal bli sykt fordi du ikke kan ta vare på ditt syke barn. Ønsker heller ikke å være unødig hjemme fra jobb. 

Hvis du hadde lest innlegget skikkelig, så hadde du fått med deg at hi skriver at barnet ikke blir sendt i bhg hvis det har feber

Skrevet

Vi hadde et tilfelle der en forelder med lite nettverk var veldig fortvilet da barnet var sykt med feber og skulle ha eksamen. Vi tok selvfølgelig i mot barnet og forelderen fikk tatt eksamen og kom å hentet rett etter. Vi skjermet barnet så godt vi kunne så andre ikke ble smittet. Selvfølgelig hjelper vi om det oppstår krise. Og i ditt tilfelle skal du selvfølgelig levere med god samvittighet!  Kondolerer ♥

Anonymkode: 49b65...2d9

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Først meg selv, så meg selv, så meg selv...

Anonymkode: 15805...121

Skrevet

Kondolerer.... :hjerte:

Selvfølgelig sender du barnet i barnehagen!! Når det er avklart med bhg, synes jeg ikke du skal ha dårlig samvittighet. Håper du får tatt et fint farvel med din bestemor.

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, huttetu, tenk om noen skulle hjulpet til i en fortvilet situasjon. Ungen er nok smitter i barnehagen uansett, så smitten sirkulerer nok allerede. Først meg selv, så meg selv og helt til slutt meg selv!

Anonymkode: b4cd4...b50

Skrevet

Hvor var du da perspektivet på livet om empatien ble delt ut? 

Anonymkode: b2afa...1d4

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Haha, jeg kan ikke ta deg alvorlig. Men om du skulle være det, så foreslår jeg at du umiddelbart tar barnet ditt ut av barnehagen for den er full av smitte - hele tiden. Hvor tror du det andre barnet har blitt smittet? Mest sannsynlig og ganske sikkert i barnehagen. Barn trenger ikke å ha feber og være synlig syke for å smitte andre barn. 

Skrevet
31 minutter siden, Yellow Brick Road skrev:

Haha, jeg kan ikke ta deg alvorlig. Men om du skulle være det, så foreslår jeg at du umiddelbart tar barnet ditt ut av barnehagen for den er full av smitte - hele tiden. Hvor tror du det andre barnet har blitt smittet? Mest sannsynlig og ganske sikkert i barnehagen. Barn trenger ikke å ha feber og være synlig syke for å smitte andre barn. 

Det er da en grunn til at febersyke barn ikke skal i bhg!

Skrevet

Hi - det du skriver er langt fra forkastelig. Heller god planlegging og ansvarlig tankegang og handling fra deres side :)

Flott at dere har en fornuftig og hjelpsom barnehage som greier å se helheten i barnas liv!

Stol på at dere gjør det rette.

Klem til deg i sorgen <3

Anonymkode: 1c52d...48b

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vet vel at feber ikke er en sykdom og ikke er smittsomt?...

Anonymkode: a1f2d...fb2

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men herregud da mennesk, hi har ikke tenkt til å sende et febersykt barn i barnehagen

Skrevet

Ja, og hovedgrunnen er ikke for at ditt barn ikke skal bli smittet, men av hensyn til barnet som er sykt - det er at barnet er sykt som er grunn til å holde det hjemme, ikke feberen i seg selv.  Men heldigvis er de fleste mennesker også utstyrt med en godt utviklet grad av empati og forståelse for vanskelige situasjoner og vet at livet ikke er A4-formatert, så kjør på HI. Mangelen på empati hos HI er mer alvorlig enn om et barn skulle bli smittet pga ditt barn.

Skrevet
11 timer siden, Yellow Brick Road skrev:

Ja, og hovedgrunnen er ikke for at ditt barn ikke skal bli smittet, men av hensyn til barnet som er sykt - det er at barnet er sykt som er grunn til å holde det hjemme, ikke feberen i seg selv.  Men heldigvis er de fleste mennesker også utstyrt med en godt utviklet grad av empati og forståelse for vanskelige situasjoner og vet at livet ikke er A4-formatert, så kjør på HI. Mangelen på empati hos HI er mer alvorlig enn om et barn skulle bli smittet pga ditt barn.

Ser nå at jeg har skrevet HI, det var selvfølgelig ikke HI jeg mente, men ano...430.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...