Gå til innhold

Dette ble for mye for min sjel.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan jeg skal takle det. Jeg sitter her hjemme å tenker katastrofetanker og googler gjennom artikler der barn har skadet seg alvorlig i barnehagen og blitt invalide. Jeg vet at min sønn er en liten rampegutt på 2,5 år. Han kan finne på mye rart, nå som jeg ikke har kontroll på hva han gjør er helt forferdelig. Når man i tillegg etterlater barnet sitt i barnehagen å snur ryggen til han og du vet at det er alltid få ansatte i bhg i dag så blir jeg enda mer bekymret. Jeg klarer ikke å få ro i sjela mi. Dette er ikke godt for en mammahjerte.

Anonymkode: 1f0e4...0d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke hvordan jeg skal takle det. Jeg sitter her hjemme å tenker katastrofetanker og googler gjennom artikler der barn har skadet seg alvorlig i barnehagen og blitt invalide. Jeg vet at min sønn er en liten rampegutt på 2,5 år. Han kan finne på mye rart, nå som jeg ikke har kontroll på hva han gjør er helt forferdelig. Når man i tillegg etterlater barnet sitt i barnehagen å snur ryggen til han og du vet at det er alltid få ansatte i bhg i dag så blir jeg enda mer bekymret. Jeg klarer ikke å få ro i sjela mi. Dette er ikke godt for en mammahjerte.

Anonymkode: 1f0e4...0d7

Det er ikke mammahjertet som er problemet hos det, det er angst. Skaff profesjonell hjelp før dette blir et større problem, og ikke minst før det blir et så stort problem at barnet ditt fanger opp din redsel og ender med å få overført dine følelser til seg selv. Ja noen barn skader seg i barnehagen, men det er ytterst få i forhold til hvor mange som går i barnehagen. Det er større sannsynlighet at barnet ditt skal skade seg alvorlig i en bilulykke ol så det er egentlig der du burde rute din redsel.

Anonymkode: 229f8...007

Skrevet

Du kan ikke forfølge barnet resten av ditt liv. 

Denne angsten må du gå hjelp med, for den vil ikke forsvinne 

Akkurat nå har du katastrofetanker om hva som kan skje i barnehagen, men jeg kan fortelle deg at det er mye verre ting som kan skje når de blir eldre. Hva når sønnen din begynner å sykle? Hva når han skal gå/sykle alene i trafikken på vei til skole. Hva med fritidsaktiviteter, prøv å google hva slags skader de kan få i idretten... Jeg har en 16-åring som kjører lett motorsykkel. 

Livet er farlig, og det er selvfølgelig en del av det å være mamma å engste oss for barna, men ikke i den graden du beskriver 

Hos deg har det blitt en angst som sluker deg mer og mer, og du mater den ved å google. Dette må du gå hjelp til, det er ikke meningen "mammahjerte" skal ødelegge deg

Bestill time hos fastlegen i dag. God bedring 

Anonymkode: 11e7d...1a0

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke mammahjertet som er problemet hos det, det er angst. Skaff profesjonell hjelp før dette blir et større problem, og ikke minst før det blir et så stort problem at barnet ditt fanger opp din redsel og ender med å få overført dine følelser til seg selv. Ja noen barn skader seg i barnehagen, men det er ytterst få i forhold til hvor mange som går i barnehagen. Det er større sannsynlighet at barnet ditt skal skade seg alvorlig i en bilulykke ol så det er egentlig der du burde rute din redsel.

Anonymkode: 229f8...007

Jeg er enig med deg med deg. De fleste mødre kjenner sine egne barn best! Jeg blir bare veldig urolig når jeg vet at sønnen min kan finne på mye rart. Her om dagen putta han hodet rundt persienne tråen å snurra rundt å rundt hjemme.. Dette oppdaget jeg med en gang å fikk han bort fra tråen. Jeg går rundt å uroer meg om feks at barnet kan finne på slike ting i Bhg. Kan tenke all mulig slags grusomme tanker, ofte får jeg søvnproblem av dette og noen gang begynne å gråte av irrasjonell frykt. Dette kommer som offtest på kvelden, rett før leggetid. Men som oftest på dagtid når jeg har levert han i barnehagen. Det er fullstendig jævlig og grusomt å ha det sånn. Jeg vil jo bare sønnen min alt vel. Men jeg blir ikke noe mer rolig når jeg vet at barnehagelærere forteller nei i dag er vi ubemannet, så ubemannet at dagligleder av bhg må steppe inn. Det er jo ikke rart man får katastrofe tanker? Jeg har lest og googlet om barn som har skadet seg så mye at de enten har gått bort eller blitt Invalide. Fordi ingen voksne er tilstede. Jeg trodde det ville alltid være voksene tilstede når man sender barn i barnehagen. Det er jo så logisk. De er for små til å vite hva som er farlig og ikke. Ja, dere kommer sikkert til å skrive at jeg trenger hjelp tio angsten min. Men jeg kjenner meg selv jeg kommer aldrin til å få ro i sjela mi..

Anonymkode: 1f0e4...0d7

Skrevet

Jeg håper at om noen andre har hatt det slikt eller føler det slikt nå som meg at de kan dele erfaring og råd med meg..  ❤️

Anonymkode: 1f0e4...0d7

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig med deg med deg. De fleste mødre kjenner sine egne barn best! Jeg blir bare veldig urolig når jeg vet at sønnen min kan finne på mye rart. Her om dagen putta han hodet rundt persienne tråen å snurra rundt å rundt hjemme.. Dette oppdaget jeg med en gang å fikk han bort fra tråen. Jeg går rundt å uroer meg om feks at barnet kan finne på slike ting i Bhg. Kan tenke all mulig slags grusomme tanker, ofte får jeg søvnproblem av dette og noen gang begynne å gråte av irrasjonell frykt. Dette kommer som offtest på kvelden, rett før leggetid. Men som oftest på dagtid når jeg har levert han i barnehagen. Det er fullstendig jævlig og grusomt å ha det sånn. Jeg vil jo bare sønnen min alt vel. Men jeg blir ikke noe mer rolig når jeg vet at barnehagelærere forteller nei i dag er vi ubemannet, så ubemannet at dagligleder av bhg må steppe inn. Det er jo ikke rart man får katastrofe tanker? Jeg har lest og googlet om barn som har skadet seg så mye at de enten har gått bort eller blitt Invalide. Fordi ingen voksne er tilstede. Jeg trodde det ville alltid være voksene tilstede når man sender barn i barnehagen. Det er jo så logisk. De er for små til å vite hva som er farlig og ikke. Ja, dere kommer sikkert til å skrive at jeg trenger hjelp tio angsten min. Men jeg kjenner meg selv jeg kommer aldrin til å få ro i sjela mi..

Anonymkode: 1f0e4...0d7

Ubemannet er de ikke, underbemmanet er de kanskje, men det er noe helt annet.

Men det høres ikke ut som om det er barnehagens bemanning som er det egentlige problemet. Problemet er din angst, og den må du prøve å gjøre noe med før den smitter over på barnet ditt

Anonymkode: a7c7e...b2d

Skrevet

For å få mer bemanning i bhg så må dere foreldre på banen, kreve mer bemanning. Hjelper ikke hva vi i bhg sier. 

Anonymkode: 8e853...815

Skrevet

Hei! :)

Barnehagen hans er nok som flere sier, ikke ubemannet, men underbemannet. Stor forskjell. Selvfølgelig holder ikke en barnehage åpen dersom det ikke er noen ansatte til å passe på barna. Og som du sier, det har tidligere skjedd at barn har skadet seg alvorlig i barnehagen, men jeg tror du må endre fokus. Ikke fokusere på og søke opp skremselhistorier hvor det har gått galt, fordi at det skjer nemlig så ytterst sjelden. 

Som flere sier, så høres det ut som at du sliter med angst og dette ville jeg fått hjelp til om jeg var deg. Det vil bli utrolig slitsomt å gå å ha slike tanker, for det ville alltid være noe som kan skje med barnet vårt og det kan vi ikke gjøre noe med. Men den største faren for at han skal dø er IKKE i barnehagen altså.

Muligens ville jeg også kanskje vurdert å bytte til en mindre, privat barnehage. De er ofte bedre bemannet, og det vil kanskje hjelpe litt på nattesøvnen din? 

Anonymkode: 88248...5b6

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ubemannet er de ikke, underbemmanet er de kanskje, men det er noe helt annet.

Men det høres ikke ut som om det er barnehagens bemanning som er det egentlige problemet. Problemet er din angst, og den må du prøve å gjøre noe med før den smitter over på barnet ditt

Anonymkode: a7c7e...b2d

Underbemannet mente jeg så klart 😅

Anonymkode: 1f0e4...0d7

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For å få mer bemanning i bhg så må dere foreldre på banen, kreve mer bemanning. Hjelper ikke hva vi i bhg sier. 

Anonymkode: 8e853...815

Hvordan skal vi gå fram da?

Anonymkode: 1f0e4...0d7

Skrevet

Du trenger hjelp med din angst, før du overfører dette til ditt barn.

Jeg var selv ett av disse klin gærne barna som liten, at jeg overlevde er vel nesten ett mirakel. Og samme var det med mitt ene barn, høyt og lavt, og fant på alt mulig. Men det går bra.

Anonymkode: 4dc1c...8e9

Skrevet

Det spørs da om de noen gang blir godt nok bemannet for din sjelefred. Dette er ditt problem som du må jobbe med. Barnehagen er bemannet innenfor regelverket og da er det lite hjelp i foreldre som hyler om mer bemanning. 

Anonymkode: 87926...d8c

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnehagen er bemannet innenfor regelverket

Det vet du jo ikke noe om, i og med at det ikke finnes noe regelverk for bemanning utenom pedagognormen

Anonymkode: a7c7e...b2d

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det vet du jo ikke noe om, i og med at det ikke finnes noe regelverk for bemanning utenom pedagognormen

Anonymkode: a7c7e...b2d

Hva mener du med det? 

Anonymkode: 1f0e4...0d7

Skrevet

Barnehagen har større erfaring med barn enn deg. De vet hva de gjør.

Slutt å Google, og hent frem litt sunn fornuft istedet. Alle kan finne belegg for sin angst for internett. Derfor lar man være, og så bruker man hodet istedet.

Anonymkode: d32f0...fbb

Skrevet

Jeg har jobbet i barnehage i 20 år og har aldri opplevd en alvorlig hendelse/ ulykke. Har vært 4 ganger på legevakt m barn, 2 hadde kutt i hodet som måtte tapes, de 2 andre hadde puttet perle i nesa! ☺️ Barnehager er flinke til å unngå løse tråder og er stort sett meget barnevennlige. Så lenge barn ikke har på seg hettejakker med snorer, løse skjerf etc er det lite farer. Nå er også sekkene endret ifh til snorer etter den ene ulykken hvor barnet ble kvalt. 

Anonymkode: 228b2...31f

Skrevet

Unnskyld meg, men hvem har persiennesnorer hengende innen rekkevidde for en rampete toåring?? Det er jo helt basic å fjerne slike ting! 

Basert på ditt innlegg kan det se ut som om gutten din er tryggere i barnehagen enn hjemme hos deg. En barnahage ville aldri hatt snorer hengende... 

Skrevet

Men, har du øyne på barnet ditt hvert sekund du er sammen med han hjemme? 

For du vet at de fleste ulykker skjer i hjemmet?

Denne angsten ville jeg tatt alvorlig og søkt hjelp for. Det er normalt å snuble innom en og annen katastrofetanke, men det er ikke normalt at det skal påvirke hverdagen din slik det gjør nå!

Anonymkode: b25bd...abb

Skrevet
5 minutter siden, mirakela skrev:

Unnskyld meg, men hvem har persiennesnorer hengende innen rekkevidde for en rampete toåring?? Det er jo helt basic å fjerne slike ting! 

Basert på ditt innlegg kan det se ut som om gutten din er tryggere i barnehagen enn hjemme hos deg. En barnahage ville aldri hatt snorer hengende... 

Det var lite hyggelig sagt av deg. Den var oppe, men denne hadde falt ned. 

Anonymkode: 1f0e4...0d7

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men, har du øyne på barnet ditt hvert sekund du er sammen med han hjemme? 

For du vet at de fleste ulykker skjer i hjemmet?

Denne angsten ville jeg tatt alvorlig og søkt hjelp for. Det er normalt å snuble innom en og annen katastrofetanke, men det er ikke normalt at det skal påvirke hverdagen din slik det gjør nå!

Anonymkode: b25bd...abb

Nei jeg er fullt klar over det at dette ikke er normalt å at dette har gått alt for langt allerede. Prøver så godt jeg kan med å tenke positivt men det er ikke lett. 

Jeg har jo ikke øyene alltid på han men jeg har en slags bedre kontroll over barnet når han er hjemme enn når han ikke er med meg i det hele tatt.

Anonymkode: 1f0e4...0d7

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du med det? 

Anonymkode: 1f0e4...0d7

At det ikke finnes en lov ang bemanning, bare en lov ang hvor mange barn en pedagog kan ha ansvaret for

Anonymkode: a7c7e...b2d

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du kan ikke forfølge barnet resten av ditt liv. 

Denne angsten må du gå hjelp med, for den vil ikke forsvinne 

Akkurat nå har du katastrofetanker om hva som kan skje i barnehagen, men jeg kan fortelle deg at det er mye verre ting som kan skje når de blir eldre. Hva når sønnen din begynner å sykle? Hva når han skal gå/sykle alene i trafikken på vei til skole. Hva med fritidsaktiviteter, prøv å google hva slags skader de kan få i idretten... Jeg har en 16-åring som kjører lett motorsykkel. 

Livet er farlig, og det er selvfølgelig en del av det å være mamma å engste oss for barna, men ikke i den graden du beskriver 

Hos deg har det blitt en angst som sluker deg mer og mer, og du mater den ved å google. Dette må du gå hjelp til, det er ikke meningen "mammahjerte" skal ødelegge deg

Bestill time hos fastlegen i dag. God bedring 

Anonymkode: 11e7d...1a0

Ikke lag noe nr. Ut av det , bruk hodet ,tenk fornuft, det er normalt å være redd for barna sine, gå deg en tur ut i frisk luft, ikke sitt hjem med slike tanker, i barnehagen kan ikke barnet dit skade seg mer enn andre, leke og uteleker er sikret, snakk med din mor,😊

 

Skrevet

Slutt å Google som et første steg mot normal bekymring. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...