Gå til innhold

Hvor mange kontoer har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har Lønnskonto, regninger, ferie, julegaver, tannlege, klær og stæsj, tur med jobben og bil.

Det trekkes altså fra Lønnskonto og inn på disse.

Anonymkode: e3639...ca1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og buffer.

HI

Anonymkode: e3639...ca1

Skrevet

Jeg har brukskonto, regningskonto, supersparkonto, bilkonto, lege-tannelege-dyrlegekonto, bufferkonto, gavekonto, feriekonto og pensjonskonto

Men det er ikke så mange av de som er så veldig aktivt i bruk for tiden

Anonymkode: 8a1e9...c9b

Skrevet (endret)

-Brukskonto, hvor lønn og barnetrygd kommer inn og eneste kontoen jeg har bankkort til.

- Regningskonto, felles konto med samboeren min.

-Sparekonto

-Diverse, her sparer vi til når ungene trenger nye klær, bursdagsgaver, julegaver, tannlege, buffer osv. 

-Feriekonto

Endret av ღTyrkiskPepperღ
Skrevet

Har 2 kontoer. 1 lønnskonto som visakort et mitt er på og en "sparekonto" Lønnskontoen min har jeg aldri mye penger på, jeg overfører mesteparten av lønnen til "sparekontoen" og overfører når jeg trenger penger på visakortet

Anonymkode: 4f382...f17

Skrevet

Har ;                                                            bank 1:                     

buffer/regningskonto sammen mannen(dette er 1 konto )                           Lønnskonto( har kort til denne)                     Matkonto  (har kort til denne)                      Sparekonto.

Bank 2:                                                              bsukonto                                                          konto der barnetrygd og skattepenger kommer inn ( har kort til denne)  Sparekonto 

Bank 3;                                                             kun sparekonto           

Anonymkode: 89f49...b9c

Skrevet

Mannen min og jeg har hver våre bruks, spare (normal og fond) og bsukonto. 

Felles har vi regning og lånekonto. 

Syns vi har ett system som fungerer veldig fint til vårt bruk. Alle regninger blir trukket fra regningskonto. Vi setter over det meste av lønn dit. Vi har sluttet, mer eller mindre, å spare i vanlig sparekonto iom at vi har rammelån så vi setter heller inn ca tre ganger avdrag der hver mnd. 

Har fast trekk til fond (pensjonssparing), som eneste faste sparing og overfører 25k til begges bsu fra huslånet hvert år. 

Det er på årlig basis ett godt overskudd i 'bedriften' så har ikke noe egen konto til uforutsette utgifter som lege, tannlege, vaskemaskin osv, det betales bare fortløpende.

Skrevet

2. Brukskonto og sparekonto.

Jeg vet ikke hvor mange min mann har.

Anonymkode: c782d...9ad

Skrevet

To for meg sjølv, ein sparekonto saman med mannen.

Skrevet

Brukskonto, regningskonto, sparekonto og feriekonto.

Anonymkode: 2c770...418

Skrevet

Vanlig lønnskonto

Sparekonto

Sparekonto for hver av barna

BSU

Fond

Gammel lønnskonto i en annen bank

Mannnen min har vanlig lønnskonto, sparekonto og BSU.

Vi har ingen delt konto, men han betaler store regninger og jeg små.

Anonymkode: 7fb22...9a6

Skrevet

Har felles lønnskonto med hvert vårt kort til. Har budsjettkontoen som det meste blir flyttet til, og regninger betales fra. Har en plasseringskonto og har en bsu, men er for gammel til å spare mer der.

Anonymkode: 298e1...44a

Skrevet

Brukskonto (egen)

Regningskonto (egen)

Dagligvarekonto (sammen med mannen)

Regningskonto (sammen med mannen)

Sparekonto (sammen med mannen)

Sparekonto 1 (egen)

Sparekonto 2 (egen - spesifikt for å spare opp penger til turer med venninner)

Anonymkode: 375ac...f2c

Skrevet

-BSU 

-bsu2

-fond

-depositumskonto sammen han som leier av meg

-brukskonto

Anonymkode: 158fd...e1e

Skrevet

Jeg har

-lønnskonto

-konto til småsparing, 50 øre hver gang jeg drar kortet, også runder jeg av lønnskonto til nærmeste tier og setter kroner og øre inn her hver gang jeg inne i nettbanken. Dette er penger jeg bruker om jeg har lyst på nye sko e.l.

-bunadskonto (har to jenter på 8 og 10 år, sparer til bunad til dem)

Felles har vi

-regningskonto. Begge har fast trekk hit hver måned, og det står alltid litt ekstra her til ting som bilverksted, en dyr tannlegeregning e.l.

-matkonto med eget kort til

-fond. Vi har et fast trekk på 300 kr hver inn på dette fondet, blir litt penger på sikt. Tømte det for et par år siden da vi måtte grave ny kloakk, da hadde vi spart i 10 år her uten å bruke av det.

Så har vi flexilån, så ekstra penger går inn her og blir måten vi sparer på.

Anonymkode: e44c5...716

Skrevet

Jeg har brukskonto og sparekonto. 

Så har jeg og mannen en regningskonto, bilkonto, matkonto og hyttekonto felles. 

Jeg og eksen har en felles barnekonto. 

Skrevet

2, Lønnskonto og Sparekonto.

Anonymkode: c0fd6...1cd

Skrevet

Jeg har brukskonto som lønna går inn på og jeg har bankkort til. Av sparekontoer har jeg en vanlig, en pensjon, en bsu og en superspar. Sparer fast til pensjon ellers så fordeler jeg det som er igjen når måneden er over.  

Mannen er selvstendig næringsdrivende så jeg vet faktisk ikke hvor mange kontoer han har. Vi bor på gård som er bedriften hans så han betaler lån.

Anonymkode: f2009...ccc

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Spare/bufferkonto

Lønns/brukskonto

Regningskonto

1 konto til hver av ungene

Skrevet

Det høres mye ut! Jeg har brukskonto og sparekonto. Sparekontoen er da også både gave-, ferie og bufferkonto. Og så har jeg bsu i tillegg. Ungene har selvsagt også sine egne kontoer.

Anonymkode: 6556e...84d

Skrevet

Jeg har:

Brukskonto

Sparekonto

BSU

Boliglånskonto (annen bank)

Bedriftskonto (til ENK)

sammen med samboeren:

Regningskonto

Forbrukskonto

Sparekonto

Anonymkode: 738b2...d87

Skrevet

Brukskonto

Matkonto sammen 

Regningskonto sammen

Sparekonto sammen - ikke i bruk

Sparekonto alene

Barnetrygdkonto - til større innkjøp til barna

Har kort til de to første

Anonymkode: 378e5...2cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...