Gå til innhold

Barn med hyppige forkjølelser. Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen er tre år. Begynte i barnehagen da han var to. 

I fjor hadde han sikkert 20 forkjølelser med stort og smått. Én lungebetennelse og var innlagt i Desember med RS-virus. (Var mange barn på hans alder som var innlagt med dette da, legen sa den varianten var ekstremt hissig) Hadde også ett tilfelle med falsk krupp som han fikk medisiner for på legevakten med god effekt.  

Vi fikk med forstøveraparat og saltvann da han hadde god effekt av dette da vi var innlagt. Fikk også med ventoline for å teste det ut, men legen mente selv han ikke var astmatisk, kun ut fra observasjon og sykdomsbildet. Jeg prøvde det i en måned men merket ingen bedring, hadde like god effekt av bare saltvann. I samråd med lege så kuttet vi ut dette. 

Han har vært forkjølelsesfri siden mai.

Nå har han hatt to forkjølelser på 14 dager (etter barnehagestart) og nå har han typisk krupphoste, er ikke tung i pusten når han sover rolig men våkner av denne skarpe hosten og gråter. Legen kalte det milde grad sv krupp, som egentlig ikke klassifiserte som krupp?!

Kjenner det knyter seg i magen bare på tanken at denne sesongen skal bli like ille som forrige. Den var jævelig, vi gikk ukesvis med elendig søvn og jeg ble selv syk i februar, da klappet kroppen litt sammen av utmattelse og jeg fikk masse forskjellige virus og hadde feber i tre uker.

Noen som kjenner seg igjen, har dere fått utredet barnet? Kan det likevel være astma? 

Tar gjerne imot erfaringer og tips. 

Anonymkode: f4c0e...7ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig likt her. Ble utredet hos ØNH , fikk øredren, tok polypper og senere når han var 3år tok de mandlene -Barnet ble som nytt. Sluttet på astmamedisin og knapt nok forkjølet siden. (IG når han er så varer det normal lengde, ikke flere uker, lungebettenelser og antibiotika som før) 

Så kanskje ve om en utredning hos øre nese hals og se om det er noe å He te der?! 

Anonymkode: 8f8d3...fd8

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Veldig likt her. Ble utredet hos ØNH , fikk øredren, tok polypper og senere når han var 3år tok de mandlene -Barnet ble som nytt. Sluttet på astmamedisin og knapt nok forkjølet siden. (IG når han er så varer det normal lengde, ikke flere uker, lungebettenelser og antibiotika som før) 

Så kanskje ve om en utredning hos øre nese hals og se om det er noe å He te der?! 

Anonymkode: 8f8d3...fd8

Glemte å si at vi har vært der. Ørene var helt fine. Og han har bare hatt lett øreverk to ganger så han kvalifiserte ikke til å være "ørebarn". Vært der en gang da han var syk, og en gang i sommer da han hadde vært frisk en stund. Mandlene var litt store, men ikke så store at operasjon var anbefalt. 

HI

Anonymkode: f4c0e...7ec

Skrevet

Men hva med og høre med legen om han han begynne på noe forebyggende astmamed slik at det ikke samles så nye slim i brystet, han kan få det lettere i vinter.

Jeg ville og fått de mandlene skjekker en gang til, de kan kødde til mye om de er litt store.

Skrevet

Kjenner meg igjen ja. Fikk aldri noen ordentlig utredning, fikk bare beskjed om at han var mer syk enn det som var vanlig, men at det ikke var noe galt. Det ble bedre av seg selv rundt 4-5-årsalderen, så det kan jo se ut som de hadde rett. Nå er han faktisk mer frisk enn syk. :)

Anonymkode: 578e5...343

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...