Gå til innhold

1 klassingen min kom hjem i dag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og fortalte at de lærer tegnspråk på skolen. 

I dag hadde han lært mamma, pappa , bestemor og bestefar.👏👏

Åå som jeg håper de fortsetter å lære tegnspråk! For en gave å ha med seg videre i livet! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjorde de i barnehagen og, siden de hadde et barn som brukte det. Synd han sluttet :( ønsker så å lære det selv!

Anonymkode: addfe...f08

Skrevet

Så flott at de lærer å kommunisere på den måten også :)

Det står på listen over ting jeg har lyst å lære meg, i hvert fall nok til å kommunisere litt.

Anonymkode: e914e...5f2

Skrevet

Nå begynte jeg å grine. Som døv gjorde dette meg utrolig glad å lese!

Anonymkode: 33278...3b2

Skrevet

Unger synes tegnspråk er gøy, skjønner ikke hvorfor det ikke er en del av grunnlærdommen fra barnehage og skole.

Jeg personlig gikk i ungdommens røde kors (URK'en) da jeg var barn og der lærte vi en del tegnspråk for å kunne kommunisere med døve som trengte hjelp, lærte alfabetet, hva heter du og en haug sånne enkle fraser. Jeg har lært mye av dette videre til mine barn, nærmest som en lek, de synes jo det er kjempegøy.

Husker det gikk en serie på barne-TV for mange år siden også, noe sånt bør de sende igjen. Vi lærte masse tegnspråk i den serien, hverdagsord som melk o.l.

Anonymkode: 6df19...430

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Unger synes tegnspråk er gøy, skjønner ikke hvorfor det ikke er en del av grunnlærdommen fra barnehage og skole.

Jeg personlig gikk i ungdommens røde kors (URK'en) da jeg var barn og der lærte vi en del tegnspråk for å kunne kommunisere med døve som trengte hjelp, lærte alfabetet, hva heter du og en haug sånne enkle fraser. Jeg har lært mye av dette videre til mine barn, nærmest som en lek, de synes jo det er kjempegøy.

Husker det gikk en serie på barne-TV for mange år siden også, noe sånt bør de sende igjen. Vi lærte masse tegnspråk i den serien, hverdagsord som melk o.l.

Anonymkode: 6df19...430

Vertshus den gylne hale!!!  Husker fremdeles en det tegn derfra! Juletrefoten, blant annet 😊

Anonymkode: c5b55...5ac

Skrevet

Så flott! Unger elsker tegnspråk ! 

Har ei venninne som er døvetolk og mine barn og vennene har lært masse av henne😊 

Eneste " negative" er at de fortsatte å prate etter leggetid😂😂 ved overnattinger feks 😅

Skrevet

I klassen til mitt barn er det en elev med hørselshemming, og hele klassen lærer tegn. Helt supert! Ungen min synes det er skikkelig gøy, og lærer villig vekk til oss hjemme og 😊

Anonymkode: 359a7...56d

Skrevet

Det kom min 2 klassing hjem og fortalte også.

husker de lærte litt i 1 klasse og

Anonymkode: 32ecd...18f

Skrevet

Heller tegnspråk enn nynorsk sier nå jeg😀

Anonymkode: f8383...f1f

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Heller tegnspråk enn nynorsk sier nå jeg😀

Anonymkode: f8383...f1f

Heller teiknspråk enn bokmål seier no eg  :) 

Anonymkode: b8f6f...b09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...