Gå til innhold

AAP og overgangsstønad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei :) lurer på om noen kan hjelpe meg med å forstå dette, når man mottar AAP har man rett på engangstønad og os eller får man foreldrepenger? 

Anonymkode: 54066...71e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk foreldrepenger og perm fra aap.

Anonymkode: 6ad15...b11

Skrevet

Aap gir opptjening til foreldrepenger.

Du får altså foreldrepenger istedenfor aap, og når permisjonen er over må du enten ut i jobb eller søke gjenopptak av aap.

Anonymkode: 405ea...8fe

Skrevet

Okei hva hvis jeg har tiltak fram til feks 2020, er student på universitetet det er en del av tiltaket? må jeg da søke om gjenopptak?

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Okei hva hvis jeg har tiltak fram til feks 2020, er student på universitetet det er en del av tiltaket? må jeg da søke om gjenopptak?

Ja, for du får foreldrepenger i permisjonstiden, så søker du gjennopptak av AAP før permisjonen går ut. 

For å få overgangsstønad etter barnet er 1 år må man som hovedregel være i over 50% aktivitet (studier, jobb eller aktiv arbeidssøker). Det finnes dog unntak for midlertidig sykdom. 

For å få AAP må man som hovedregel ha mer enn 50% redusert arbeidsevne. Disse stønadene lar seg dermed sjelden kombinere. 

Anonymkode: f0be7...e2f

Skrevet

Ja men da søker jeg bare om å få gjenopptatt tiltaket om studiet som jeg har fått nå fram til 2020? og søke tiltak på nytt igjen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...