Gå til innhold

Hvor har dere barneforsikring?


Anbefalte innlegg

Skrevet

U/t

Anonymkode: 2227c...f9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

storebrand

Anonymkode: f85ad...ebc

Skrevet

If

Anonymkode: a019f...a7c

Skrevet

Trenger man det?

Anonymkode: f3ad0...994

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trenger man det?

Anonymkode: f3ad0...994

To eksempler fra min nærmeste familie:

-barnet til kusinen min ble veldig syk, så syk at det var innlagt på sykehus i 3 mnd (med noen permisjoner). En forelder får selvfølgelig penger fra nav for å være med barnet, men den andre forelderen får ikke det. Pappaen i dette tilfellet jobbet skift, og med mamma på sykehuset og en søster å ta seg av hjemme ble kabalen vanskelig. Men siden de hadde forsikring fikk de 500 kr dagen fra forsikringsselskapet og far kunne ta seg noen dager velferdspermisjon uten lønn både for å ta seg av søsteren og for å være litt på sykehuset sammen med mor og barn.

-en annen slektning opplevde rytmeforstyrrelser på hjertet i tenårene, ble utredet godt, men det var ikke noe galt med hjertet. Bare en ufarlig forstyrrelse var konklusjonen. Hun ble voksen og skulle tegne seg en uføreforsikring. Vel, det fikk hun ikke. Ingen av selskapene ville gi henne noen form for uføreforsikring siden hun hadde hatt noe tull med hjertet tidligere. 

Så mine barn har en barneforsikring med uføredel som kan overføres til voksenforsikring uten helseattest. Så uansett hva de måtte oppleve av ulykker og sykdom og barn- og ungdomsårene kan de få en uføreforsikring som voksen uten å levere helseattest. Sånn som utviklingen er nå med de blå i regjering, hvor uføre skal få minst mulig og ha det tøffest mulig er en uføreforsikring livsviktig. Man har ingen garantier for hva fremtiden vil bringe av sykdom og ulykker. Da er det i dag viktig å sørge for at barna våre faktisk får en uføreforsikring, uansett hvor friske eller syke de er i barndommen.

Anonymkode: a019f...a7c

Skrevet

Gjensidige.

Anonymkode: 43cb7...3ed

Skrevet

Storebrand. Barneforsikring er utrolig viktig.

Skrevet

Dnb

Anonymkode: 4cab3...446

Skrevet

Gjensidige. Uføredelen er den viktigste for oss med forsikringen. Har derfor valgt den dyreste versjonen for begge barna.

Anonymkode: 6b7a9...98e

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

To eksempler fra min nærmeste familie:

-barnet til kusinen min ble veldig syk, så syk at det var innlagt på sykehus i 3 mnd (med noen permisjoner). En forelder får selvfølgelig penger fra nav for å være med barnet, men den andre forelderen får ikke det. Pappaen i dette tilfellet jobbet skift, og med mamma på sykehuset og en søster å ta seg av hjemme ble kabalen vanskelig. Men siden de hadde forsikring fikk de 500 kr dagen fra forsikringsselskapet og far kunne ta seg noen dager velferdspermisjon uten lønn både for å ta seg av søsteren og for å være litt på sykehuset sammen med mor og barn.

-en annen slektning opplevde rytmeforstyrrelser på hjertet i tenårene, ble utredet godt, men det var ikke noe galt med hjertet. Bare en ufarlig forstyrrelse var konklusjonen. Hun ble voksen og skulle tegne seg en uføreforsikring. Vel, det fikk hun ikke. Ingen av selskapene ville gi henne noen form for uføreforsikring siden hun hadde hatt noe tull med hjertet tidligere. 

Så mine barn har en barneforsikring med uføredel som kan overføres til voksenforsikring uten helseattest. Så uansett hva de måtte oppleve av ulykker og sykdom og barn- og ungdomsårene kan de få en uføreforsikring som voksen uten å levere helseattest. Sånn som utviklingen er nå med de blå i regjering, hvor uføre skal få minst mulig og ha det tøffest mulig er en uføreforsikring livsviktig. Man har ingen garantier for hva fremtiden vil bringe av sykdom og ulykker. Da er det i dag viktig å sørge for at barna våre faktisk får en uføreforsikring, uansett hvor friske eller syke de er i barndommen.

Anonymkode: a019f...a7c

Hvilken forsikring er det? Og hvor mye betaler dere i måneden?

Anonymkode: cc729...8fb

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken forsikring er det? Og hvor mye betaler dere i måneden?

Anonymkode: cc729...8fb

Vi har bare tatt den beste (og dyreste) barneforsikringen de har, aner ikke hva de koster i måneden for de inngår jo i en pakkeløsning med mange andre forsikringer også og jeg gidder ikke logge meg inn å sjekke akkurat nå ;)

Men en barneforsikring koster ikke så mye i året, det viktigste er at det er en uføredel som kan overføres til voksenforsikring uten ny helseattest, og slike forsikringer har de fleste selskapene nå. Jeg har sagt til mine barn, har en som nærmer seg myndighetsarlder også, at jeg betaler den barneforsikringen til de er ferdig med skolegang. De har en bestemor i rullestol som måtte ta opp masse lån for å bygge om huset da hun mistet bena, så de blir opplært i hvor viktig den forsikringen er, og de får vite når det nærmer seg at de selv må ta over denne forsikringen og passe på at den består når de kommer seg i arbeid.

Anonymkode: a019f...a7c

Skrevet

Gjensidige

Vi har også den med høyest uføreforsikring. 

Tror vi betaler 3 500 i året for den, litt usikker.

De to eldste har også uføreforsikring, men en litt annen type (den som Gjensidige hadde når de var små)

 

Vi har god erfaring med barneforsikring i Gjensidige. Har et barn som til nå har fått utbetalt 1,2 mil i forsikring. Siste del av forsikringen utbetales når barnet blir 18 år. Så anbefaler virkelig barneforsikring! 

Anonymkode: 55bcc...28b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...