GÃ¥ til innhold

Ingen venner 😩

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingen venner mer, jeg jobber ikke så ikke så lett å bli kjent med noen heller 😩 Er så ensom, å vondt å se hvor hyggelig andre har det med venner når vi er blandt folk ute, facebook osv 😭💔

Anonymkode: d15fc...acf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er vi to... 

Anonymkode: e4119...0c0

Skrevet

Har du barn? Ta initiativ til å lage en foreldregruppe, mamma treff?

hobbyer? Ta kontakt med de som gjør det samme, inviter de med til å finne på noe.

det trenger ikke være stort, møtes hjemme for kaffe og vafler, gå tur ut, møtes for å shoppe, etc.

det viktigste er vel å gi av seg selv og ta initiativ. Sitter du å venter, kommer det sjelden noen.

Anonymkode: 5dce3...5b1

Skrevet

Vet hvordan du har det! Akkurat nå er jeg arbeidsledig å det blir ensomt når jeg er hjemme alene hver dag.Men føler meg litt ensom når jeg er med sønnen min også,for skulle ønske jeg hadde en voksen jeg kunne snakke med også. Å en som kunne vært med på aktiviteter i helgen med barna.Ser så koselig når venniner møtes med barna på kafe,lekeland,VilVite osv.Vi drar stortsett alene å det er ikke så kjekt..

Anonymkode: ad4d3...3c5

Skrevet

Jeg har noen få venner. Men jeg syns de fleste er opptatt med sitt. Jeg har familie og er sjelden ensom. Når jeg er alene nyter jeg det. Jeg trenger mye alene tid. Elsker å være alene. Jeg selv jobber lite, allikevel har jeg ikke mye overskudd til å finne på noe. Mye husarbeid, og følger opp barna mine. Det går slag i slag. På kvelden er jeg sliten. Håper du finner noen venner, lettere når man har felles interesse. Mange muligheter til å møte nye mnsk. Jeg er veldig åpen for å treffe nye og blir fort kjent med andre. 

Anonymkode: 9294d...f04

Skrevet

Ja, jeg og kan føle meg grusomt ensom og oppleve jeg ikke har noen venner. Det er jo ganske trist å tenke son. Alle vennenene mine er spredt rundt om i verden og i norge. Dårlig på å ta telefonen å ringe eller skrive til folk. kan være jeg er veldig skjenert, ikke så mye å si. gått inn i meg selv det sisste årene og stengt folk ute fra min verden. sitter mye alene i sofaen og slapper av, mye pga jeg er høygravid og lite jeg orker å gjøre nå for tiden. Så du er ikke alene... føler med deg. Hilsen en som gleder seg til å bli mamma. :) Ikke lett å få seg nye venner alltid, allt skal liksom passe. gjensidig vennskap, gjensidig respekt, av og til må man bare satse på nye mennesker og ha troen på at det kan være noe der, og håpe på det beste. Blir man skuffet, så er det jo en del av livet, og prøver igjenn. Noen vennskap varer livet ut, noen bare forblir minner. vonde og dårlige eller gode. Det er alltid muligheter for nye vennskap og nye relasjoner eller å bygge på de en har. Bare vær open for det og ikke gi opp, hvis det er det du vil. :) Jeg skal hvertfall gjøre det. Takk, for inspirasjonen, motivasjonen. Håper du kan dra nytte av det jeg har skreve. Lykke til!

Skrevet

Ta tillitsverv i en organisasjon og bli med på kurs i noe du liker. Det er en fin .åte å treffe andre på.

Spør foreldrene til barnas venner om dere skal finne på noe sammen og ikke bli lei deg om du får et nei første gangen. Det er ikke bestandig det passer.

Anonymkode: 3ce0c...9a4

Skrevet

er vel litt til hva man gjør det til selv tenker jeg da. jeg er stort sett hjemme på kveldstid og mine venninner er stort sett gift eller opptatt med sine ting, så sitter ofte på netflix, ser på tven eller sitter på datan om kveldene,men vet du jeg koser meg :)  har masse sosialt samvær på dagene på jobb :)

Anonymkode: 47393...658

Gjest marie-s
Skrevet

Jeg har det i grunn på samme måte selv om jeg har full jobb. Jeg skjønner veldig godt hva du mener også er det så tabu-belagt å snakke om det. Bor du i Oslo så må du gjerne ta kontakt med meg om jeg ikke er for gammel da. (Jeg er 45 år og har en sønn på 15 år)  
Selv har jeg begynt å bestemme meg for at selv om jeg er ute og handler alene(noe jeg alltid er), ja så skal jeg sette meg ned å nyte en kaffe eller øl og bare sitte å se på folk som fyker forbi. Jeg savner mye ei nær venninne jeg kan snakke med om alt mulig. 
Jeg ser du har fått mange tips, men ofte er det vanskelig å skulle begynne på kurs eller ta noen verv, for er man alene og alene med små barn så må man først ha barnevakt, så et kurs blir fort dobbel pris. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...