Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #1 Skrevet 28. august 2017 Babyen er 6,5 mnd. Spiser greit med fast føde; grøt 2 ganger om dagen, litt fruktmos og litt middag. Men; hun er helt puppeavhengig. Tar ikke flaske, smokk, kopp, tutekopp. Kun pupp. Jeg har trent med flaska hver eneste dag siden fødsel, for jeg har en helseutfordring. Men hun nekter. Har forsøkt mange typer flasker, men hun får ikke til. Har vel prøvd det meste markedet har å tilby. Nå er det slik st jeg må inn til en operasjon. Egentlig burde jeg tatt denne for 3mnd siden, men pga babyen utsatte vi. Men nå har jeg fått beskjed om at jeg må. Jeg vil være indisponibel for mating i noen døgn også pga medisiner. Hva i alle dager gjør jeg? Pappaen har trent like mye med flaske som meg. Jeg har også vært ute av huset i 4timer for å se om hun tar flasken. Men nei.... blir så fortvilt. Hjelp 😟 Anonymkode: 0a071...dbe
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #2 Skrevet 28. august 2017 Det går til slutt. Jeg måtte slutte å amme da babyen var 3 mnd, pga sykdom og medisiner hos meg. Vi hadde jo ikke noe valg. Jeg husker jeg sto på kjøkkenet og gråt, babyen hylskreik og mannen prøvde desperat med flaske og ungen nektet. Tror det gikk 5-6 timer, da kapitulerte ungen og drakk mme fra flaske, da hadde han skreket i vilden sky i sikkert tre timer. Ungen var ustlitt og skrubbsulten, tømte en flaske og sov i fire timer. Man har jo ikke noe valg. Ungen skriker og er fortvilet, pappaen bysser og er fortvilet, mammaen står der med fulle pupper ungen ikke kan drikke pga medisinbruken og er minst like fortvilet. Men til slutt er ungen sulten nok og tar imot flaska. Det skal noe til at barnet sulter ihjel om mor blir borte en stund, men noen fortvilte timer for liten og stor blir det unektelig. Anonymkode: f1588...a76
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #3 Skrevet 28. august 2017 Hvis ungen spiser grøt o.l. av skje, så kan dere jo begynne å gi melk av skje. Gi f eks én skje melk for hver 4.grøtskje. Øk gradvis. Prøv deretter noen melkemåltider kun med skje. Anonymkode: 624d9...8a1
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #4 Skrevet 28. august 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det går til slutt. Jeg måtte slutte å amme da babyen var 3 mnd, pga sykdom og medisiner hos meg. Vi hadde jo ikke noe valg. Jeg husker jeg sto på kjøkkenet og gråt, babyen hylskreik og mannen prøvde desperat med flaske og ungen nektet. Tror det gikk 5-6 timer, da kapitulerte ungen og drakk mme fra flaske, da hadde han skreket i vilden sky i sikkert tre timer. Ungen var ustlitt og skrubbsulten, tømte en flaske og sov i fire timer. Man har jo ikke noe valg. Ungen skriker og er fortvilet, pappaen bysser og er fortvilet, mammaen står der med fulle pupper ungen ikke kan drikke pga medisinbruken og er minst like fortvilet. Men til slutt er ungen sulten nok og tar imot flaska. Det skal noe til at barnet sulter ihjel om mor blir borte en stund, men noen fortvilte timer for liten og stor blir det unektelig. Anonymkode: f1588...a76 Godt å høre at det går til slutt på et vis. Det er som du sier en fortvilt situasjon å stå å se på at ungen hyler besatt. Hittil har vi jo ikke vært helt nødt til å gå så langt enda, men nå kommer det til et punkt der vi ikke har noe valg. Takk for at du deler erfaringen din. Det hjelper 🙂 Anonymkode: 0a071...dbe
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #5 Skrevet 28. august 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis ungen spiser grøt o.l. av skje, så kan dere jo begynne å gi melk av skje. Gi f eks én skje melk for hver 4.grøtskje. Øk gradvis. Prøv deretter noen melkemåltider kun med skje. Anonymkode: 624d9...8a1 Ja, hun er flink til å spise av skje. Om ikke annet for å få i henne litt veske, går jo dette. Anonymkode: 0a071...dbe
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #6 Skrevet 28. august 2017 Prøvd med sprøyte? Anonymkode: 2cf8b...ea3
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #7 Skrevet 28. august 2017 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Prøvd med sprøyte? Anonymkode: 2cf8b...ea3 Nei, får man kjøpt sprøyter med litt størrelse på? Event, hvor? målet er ikke at hun må ta flaske, bare at hun får i seg mat mens jeg er borte. Her skal alt prøves 😅 Anonymkode: 0a071...dbe
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #8 Skrevet 28. august 2017 Prøvd med kopp? Finnes kopp som er beregnet for mating av spebarn Lykke til. Håper det går bra med operasjonen Anonymkode: fb0df...bc9
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #9 Skrevet 28. august 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Prøvd med kopp? Finnes kopp som er beregnet for mating av spebarn Lykke til. Håper det går bra med operasjonen Anonymkode: fb0df...bc9 Ja, prøvd med den. Alt bare renner ut, og dytter den vekk med tunga. Takk for lykkeønskninger 😊 Anonymkode: 0a071...dbe
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #10 Skrevet 28. august 2017 Prøv med glass, noen barn klarer dette men ikke flaske og andre ting. Litt gris må du muligens regne med, men prøv. Sugerør kan du også prøve. Hadde ei som ikke drakk av flaske når hun var liten, nektet totalt men tilfeldig så fikk hun drikke litt Kuli og det gikk ned på høykant, så sugerør ble brukt en liten stund. Vips så drakk hun vann av flaske. Ingenting annet ville hun drikke fra flaske, alt kunne drikkes med sugerør men på flaske var det kun vann som gjalt. Pappan må nok belage seg på mye skriking, men ungen kommer til å spise og ungen komm til å få det bra når ungen skjønner puppen ere borte. Jeg ville valgt å være ett annet std enn hjemme med barnet om jeg ikke kunne amme. Det er hjerteskjærende å ikke kunne tilby puppen når ungen skrike. Jeg endte opp med å avvende ungen med puppen før jeg skulle gjøre ett inngrep som betydde at jeg ikke kunne amme på en uke. Jeg flyttet ut av heimen en helg, så pappan fikk ordne med minsta når jeg prøvde å få kontroll over digre pupper. Fikk en nesespray av legen for å stoppe melkeproduksjonen, det fungerte veldig bra. Den første dagen var det som puppene skulle eksplodere, så gikk lufta ut av de. Ungen var glad og fornøyd når jeg kom hjem igjen, helt i orden at det ikke ble noe me pupp også. Melk drakk hun ikke, men hun fikk i seg masse vann. Da spiste hun greit med mat iløpet av dagen, så ingen stor krise med at hun ikke drakk melk. Anonymkode: 82289...c69
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #11 Skrevet 28. august 2017 Gi melk på sprøyte som om hun skulle fått tran. Du få alt fra 1 ml-50 ml så her er det mye å velge mellom. Anonymkode: c9840...75e
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #12 Skrevet 28. august 2017 Du får tak i sprøyter i mange størrelser. Spørr etter det på apoteket. Anonymkode: 2cf8b...ea3
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #13 Skrevet 28. august 2017 Har du prøvd dr brown flaskene? Anonymkode: 21a01...1fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå