Anonym bruker Skrevet 27. august 2017 #1 Skrevet 27. august 2017 Hun går i 9. klasse. Jeg fikk den da jeg var 12, i 7. klasse. Jeg vet jo at det er individuelt. Hun klager veldig på st hun ser så barnslig ut. Hun er relativ lav, 152cm. Jeg er 170. Hun har hatt hårvekst under armene i etpar år cirka. Har vekselvis mye kviser. Begynte å få markerte bryst for over et år siden. Men altså ikke mensen. Vanlig? Anonymkode: 9cfc7...2b1
Anonym bruker Skrevet 27. august 2017 #2 Skrevet 27. august 2017 Ja, vanlig. Kroppen har jo kommet i puberteten siden hun har fått hår under armene, bryster og kviser. Hadde vært bekymret hvis hun ikke hadde fått noe av det. Anonymkode: 9b237...4df
Anonym bruker Skrevet 27. august 2017 #3 Skrevet 27. august 2017 Jeg fikk mensen 2 måneder før jeg fylte 16. Anonymkode: a51de...a15
Anonym bruker Skrevet 27. august 2017 #4 Skrevet 27. august 2017 Jeg fikk ikke mensen før jeg var nesten 16, ikke pupper heller. Til gjengjeld fikk jeg mensen så det holdt når det først kom Ville ikke vært bekymret ennå, bikker hun 16 uten tegn på noenting kan det jo være lurt å sjekke opp, men til da ville jeg tatt det hele med knusende ro. Anonymkode: e1f5e...166
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #5 Skrevet 28. august 2017 Jeg fikk ikke mensen før jeg var 17,5år mamma ringte legen når jeg var 16år å han sa at de gjorde ikke noe med det før man var 18år. Jeg var også ekstremt lav og tynn. Anonymkode: 757d2...9b4
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #6 Skrevet 28. august 2017 Så heldig hun er tenker jeg. Her begynte eldste på p piller da hun var 14. Spiste sammenhengende i 3 mnd, så en liten blødning. Funket kjempebra. Da slapp hun store blødninger en uke hver mnd. Anonymkode: c82da...aff
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #7 Skrevet 28. august 2017 Jeg fikk mensen sommeren før jeg begynte på videregående, så da hadde jeg vel akkurat fylt 16 år. Ikke noe galt med det. Anonymkode: 205a7...6e0
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #8 Skrevet 28. august 2017 Jenter vokser ofte en del det året de får mensen, og vokser ofte i ca et år etter at den har kommet, så hun kommer nok til å bli en del høyere de neste par årene. Anonymkode: 0d5c3...7f3
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #9 Skrevet 28. august 2017 Dersom hun er lav og i tillegg tynn/lite former vil det kanskje ta litt lengre tid? Jeg fikk mensen da jeg var nesten 13, og vokste ikke noe særlig mer på høyden etter det (et par cm cirka). Ei i klassen min var den laveste det ene året på ungdomsskolen når vi sluttet på våren, men når vi begynte på høsten kjente jeg henne ikke igjen, fordi hun hadde vokst over 15cm. MYE kan skje de neste årene for å si det sånn, og det er størst sannsynlughrt for at datteren din er frisk og normal (grusomt ord) :-) Anonymkode: 03998...360
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #10 Skrevet 28. august 2017 14åringen her har heller ikke fått det, jeg tenker hun er veldig heldig som får den sent. Jeg fikk den som 10åring, så jeg har forberedt ungene på at de kan få den tidlig. Begge sier nå ædda bædda til meg. Husker min søster fikk mensen like før meg og hun er fem år eldre enn meg. Veldig forskjellig når vi får den selv om vi er i slekt. Anonymkode: 1da6a...50c
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #11 Skrevet 28. august 2017 Takk for gode ord! Jeg hadde ikke stresset selv, hadde det ikke vært for at jenta poengterer at "hun ikke er normal". Hun har som sagt fått litt bryster, men er jo lita av vekst. Hun er normalvektig/ slank i forhold til høyden. Håper jo (for hennes del) at hun blir noe høyere. Høyden har hun store komplekser for! hi Anonymkode: 9cfc7...2b1
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #12 Skrevet 28. august 2017 jeg var 14 og halvt og ei venninne far 17,så er jo så forskjell Anonymkode: 94230...7cf
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #13 Skrevet 28. august 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for gode ord! Jeg hadde ikke stresset selv, hadde det ikke vært for at jenta poengterer at "hun ikke er normal". Hun har som sagt fått litt bryster, men er jo lita av vekst. Hun er normalvektig/ slank i forhold til høyden. Håper jo (for hennes del) at hun blir noe høyere. Høyden har hun store komplekser for! hi Anonymkode: 9cfc7...2b1 Om det er noen trøst så hadde jeg kroppsfasong som et sugerør da jeg ble konfirmert, jeg var mager, ingen pupper, ingen rumpe, ingen mens.... Mensen kom da jeg begynte siste året på ungdomsskolen, og de kvinnelige formene kom etter det igjen. Jeg har en sønn på 14 år og ser jo at jentene i klassen hans begynner bli ganske ferdig utvokst både i høyde og når det kommer til kvinnelig fasong, så jeg skjønner at datteren din synes det er sårt at venninnene ser ut som kvinner og hun fremdeles ser ut som et barn. Jeg tror det er like ille å sist som å være først, men noen må jo være den siste også.... Hun er ihvertfall innenfor normalområdet, og det er fullt mulig det kommer til å skje mye det året som kommer. Hun kan fint vokse 15 cm på et skoleår, det er ikke unormalt at noen plutselig skyter i været. Datteren til en venninne gjorde det, men hun fikk betennelse i begge knærne da, det vokste ikke like fort alt sammen (skjellett, muskler, sener osv) og utakten gjorde at hun fikk litt for stor belastning på knærne. Anonymkode: 0d5c3...7f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå