Anonym bruker Skrevet 27. august 2017 #1 Skrevet 27. august 2017 Min datter blir snart 12 år, og bruker fremdeles barnetannkrem, hun er ikke noe glad i voksentannkrem fordi hun syns det er for sterk🙄 Så når bør man bytte, og hvilke merker? Anonymkode: 9fb1f...234
Anonym bruker Skrevet 27. august 2017 #2 Skrevet 27. august 2017 Oj, da er det på høy tid å bytte. Mine har byttet når de begynner på skolen. Barnetannkremene er jo til 6 år. Har prøvd oss gjennom mange typer da vi hadde samme problem med at de var så sterke. Zendium Cool Mint gikk av med seieren. Litt tilvenning med pyttesmå mengder måtte til, men den ble raskt godkjent. Anonymkode: d9466...f3c
Anonym bruker Skrevet 27. august 2017 #3 Skrevet 27. august 2017 Anbefaler Zendium. Den er uten SLS, og flere av typene er svanemerket. Anonymkode: 34257...cc6
Anonym bruker Skrevet 27. august 2017 #4 Skrevet 27. august 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Oj, da er det på høy tid å bytte. Mine har byttet når de begynner på skolen. Barnetannkremene er jo til 6 år. Har prøvd oss gjennom mange typer da vi hadde samme problem med at de var så sterke. Zendium Cool Mint gikk av med seieren. Litt tilvenning med pyttesmå mengder måtte til, men den ble raskt godkjent. Anonymkode: d9466...f3c De går til 12 eller noe, ikke bare til 6 år😊Men tenker jeg skal bli litt strengere og få henne til å øve, må bare finne noen som ikke er så sterk på smak. Skal prøve Zendium!😄 Anonymkode: 9fb1f...234
Anonym bruker Skrevet 27. august 2017 #5 Skrevet 27. august 2017 Startet med vanlig tannkrem når de begynte å miste melketennene og de permanente dukket opp. Hos oss rundt 4-6 års alder. Ene barnet brukte litt tid på tilvenningen så han fikk blanding. Da ble det ikke så sterkt😊 Anonymkode: 40cc8...a76
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #6 Skrevet 28. august 2017 Mine har brukt rød colgate fra første tann Anonymkode: d2cb4...087
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #7 Skrevet 28. august 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Oj, da er det på høy tid å bytte. Mine har byttet når de begynner på skolen. Barnetannkremene er jo til 6 år. Har prøvd oss gjennom mange typer da vi hadde samme problem med at de var så sterke. Zendium Cool Mint gikk av med seieren. Litt tilvenning med pyttesmå mengder måtte til, men den ble raskt godkjent. Anonymkode: d9466...f3c Så lenge de tar fluortabletter så er det da ikke noe problem å bruke barnetannkrem, i allefall ikke noe å "oie" over Anonymkode: 43879...5ba
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #8 Skrevet 28. august 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Oj, da er det på høy tid å bytte. Mine har byttet når de begynner på skolen. Barnetannkremene er jo til 6 år. Har prøvd oss gjennom mange typer da vi hadde samme problem med at de var så sterke. Zendium Cool Mint gikk av med seieren. Litt tilvenning med pyttesmå mengder måtte til, men den ble raskt godkjent. Anonymkode: d9466...f3c Ene barnetannkremen er 0—5/6 og den andre 6—12... Vår på 9 år bruker fremdeles den sistnevnte barnetannkremen. Anonymkode: 4ddf4...997
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #9 Skrevet 28. august 2017 Vi bruker zendium, den er uten såpe og anbefales av tannlegen for da er det mindre sjanse for å få sånne hvite vonde munnsår som er ganske vanlig å være plaget med en periode i barn og ungdomstiden Det spiller ingen rolle om hun bruker barnetannkrem, ikke nødvendig å pushe henne til noe annet når hun liker den. Tennene blir ikke rene når hun vil skynde seg fordi hun synes tannkremen er for sterk altså Men kjøp flourskyll, vi bruker den uten smak. Anonymkode: 2a5b1...967
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #10 Skrevet 28. august 2017 Har aldri brukt barnetannkrem, ble ikke anbefalt av tannlegen her. Anonymkode: 34dcc...869
frk Nilsen Skrevet 28. august 2017 #11 Skrevet 28. august 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Mine har brukt rød colgate fra første tann Anonymkode: d2cb4...087 Samme her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå