Gå til innhold

Hva gjør dere på søndager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere med barn, hva bruker dere søndager til? 

Jeg bor på et lite sted sammen med mitt to år gamle barn. Fint lite å finne på her (ikke noe lekeland, badeland osv), så jeg begynner å gå tom for ideer. Lekeplassene er godt brukt, men hadde vært morsomt å finne på litt andre ting også :)

Anonymkode: d48e7...447

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tømmer klesvasken og legger alt i skapene,vasker og gjør klart til uken som kommer :) idag skal vi ut å se på ny bil,yeey :)

Skrevet

Stort sett det vi ikke rekker å gjøre i uka. Rydde, vaske etc. Nå skinner sola så vi er ute. Jeg sitter på terassen mens minste leker i Hagen. Eldste sitter på rommet og mellomste har besøk av en kompis 

Anonymkode: 14dfa...a5a

Skrevet

Holder på med tredje maskin med klesvask nå. Har strøket sengetøy og lagt på sengene, å stryke klærne er en luksus jeg sjelden innvilger. 

Siden naboene våre på nedsiden er enker i nittiåra alle som en (omsorgsboliger) som nyter å se på arbeid som blir gjort, tar mannen sjansen på å lage ferdig plattingen på nedsiden av huset. Bare smil og vink fra rosinene som sitter med kaffekoppene i sola.

Anonymkode: 610da...79f

Skrevet

Husarbeid, trening, baking, tur i skogen og TV eller en bok hvis det ikke skjer noe spesielt.

Anonymkode: 0f7a7...fb6

Skrevet

Nå er barna mine eldre, men hadde de vært 2 år og ikke spilt fotballkamper hver helg, hadde vi vært ute i skogen nå. Trenger ikke å gå så langt, men litt inn i skogen, se om det er litt blåbær (eller sopp hvis du kan det) og litt niste, så blir dagen perfekt. En liten bekk i tillegg, så blir den enda bedre☺

Anonymkode: a5570...d19

Skrevet

Gjør husarbeid sammen, og drar på enten gåtur eller sykkeltur. Alltid tur i helgen

Anonymkode: beec4...432

Skrevet

Tur, trening, besøk til familie, husarbeid, kino på biblioteket, ærend på kjøpesenteret, café, og en sjelden gang ting som Akvariet, kino, lekeland.

Anonymkode: 7063f...394

Skrevet

Ser på TV, stort sett... 

Anonymkode: b76c2...2eb

Skrevet

Alt mulig! Besøker besteforeldre, tur, spiller fotball, hage,hus,baker, lager mat, rydder, vasker, leker, puslespill, brettspill, iPad,TV, maler på huset, klesvask, lego, lekeplass, strand,skog, vafler, får besøk, båttur, fisker osv 

ikke alt på en og samme søndag,så klart😅

Skrevet

Ofte er vi marka. Starter gjerne kl 9.

Idag har vi vært i byen på bruktmarked, lekt på en lekeplass ved domkirken, spist is i solen.

Hjemme har vi lest bok, jeg har holdt på litt hobbystæsj ute mens største leker seg ute. 

Ellers så er vi på besøk, rydder og vasker, gjør klar til ny uke, planlegger middag og innkjøp, baker. 

Sist søndag var det drittvær så da ble det bygget hytte under spisebordet😊

Anonymkode: fc4f1...4c1

Skrevet

Søndag har pleid å være turdag. På denne tiden av året er det både mye blåbær å finne og man kan enda bade utendørs :).

Anonymkode: 1fd72...f6b

Skrevet

Jeg savner tiden da de største var små, og søndagene kunne tilbringes i marka. Nå kjører vi tre av barna på tre ulike treninger fra 1000-1730. Lite rom for søndagsturer, men vi gjør det beste ut av det. Små turer i nærheten av fotballbanen, en tur på en superfin lekeplass ved den andre treningen etc. Prøver å holde oss aktive (og få litt voksenprat og kaffe i solen mens barna leker😊). 

Anonymkode: ad470...c09

Skrevet

Jeg er lærer, så jeg jobber stort sett hver søndag. Gjør klart til uka. Barna sitter ofte å tegner og "jobber" med meg, eller de går tur med faren. Etterpå baker vi ofte, spiser mat som tar lang tid å lage.

Anonymkode: 43a04...dae

Skrevet

Søndag her er for min del husarbeid, klesvask ol mannen tar barna med på ett ell annet.

Skrevet

Vi er alltid på en tur av noe slag. Enten i skogen, på fjellet eller på ski. I går var vi på fisketur med båten. Dro på en liten holme og gikk tur der, sløyet fisken og lagde bål. Alt som tar litt ekstra tid er veldig spennende😊 

Anonymkode: 16806...82a

Skrevet

Jeg er ikke mamma enda, men jeg har sånne PLANER om hvordan disse søndagene skal bli når ungen(e) er ute og et par år gammel. Da blir det leking, lego, lese bok, gå turer i skogen med litt niste, lage dyr av konglene osv. På vinteren kan vi lage snømann og lykter. Bake en søndag i måneden må jo være et ideal (baker aldri nå, så jeg skal tydeligvis bytte personlighet totalt). Dessuten skal vi lage fort i stuen av pledd, stoler og puter. 

Innimellom alle disse festlighetene er det selvfølgelig tid og energi til å vaske klær og ordne annet husarbeid. 

Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg har en lten følelse av at realiteten kanskje blir LITT annerledes :roll::ler:

Anonymkode: 41546...b23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...