Anonym bruker Skrevet 27. august 2017 #1 Skrevet 27. august 2017 Før spiste jeg ganske normalt og sunt og veide alltid det samme. Så ble jeg gravid og gikk opp nesten 30 kg. Gikk ned 25 kg på et halvt år etter fødselen, men nå har det stoppet opp. Har vært ganske deprimert det siste halvåret, hatt to selvmordsforsøk, og tror nå at jeg bruker mat som trøst. Sikker på at jeg får det bedre med meg selv hvis jeg klarer å miste noen kilo, men jeg er så umotivert (og sulten!). Ikke klar for å komme meg ut å trene enda, men vil legge om kostholdet. Noen som har forslag til hvordan jeg kan få opp motivasjonen? Anonymkode: 9192c...047
Anonym bruker Skrevet 27. august 2017 #2 Skrevet 27. august 2017 Bare bestemm deg, ikke forvent at du skal være motivert. Det vil komme etterhvert, når du ser endringer. Trene hjelper uansett svært lite på vekten, så konsentrer deg om kosthold. Lykke til Anonymkode: 41fef...a5e
Anonym bruker Skrevet 27. august 2017 #3 Skrevet 27. august 2017 Håper du får hjelp for fødselsdepresjonen din. Viktigere at du jobber med det enn vekten. Har du fortsatt annsvaret for barnet? Anonymkode: e43ae...2a8
Anonym bruker Skrevet 27. august 2017 #4 Skrevet 27. august 2017 slutt å kjøpe hamburgere med 1 kilo dressing på i smug,slutt å drikke all den brusen du gjør! Kast hele sjokoladelageret ditt, å slutt å spise så mye middag at ser ut som du ikke har spist på en uke! Spis normale små mengder.Er du mer sulten etter middagen så ta deg en gulrot eller fem. Anonymkode: 24e5d...3c5
Anonym bruker Skrevet 27. august 2017 #5 Skrevet 27. august 2017 Selv om du er sulten så må du ikke spise noe usunt,det er bare en elendig dårlig unnskylding. Anonymkode: 24e5d...3c5
Anonym bruker Skrevet 27. august 2017 #6 Skrevet 27. august 2017 Viljestyrke er oppskrytt, du må fjerne tilgjengeligheten Skriv en lang handleliste på søndag, handle bare det som står på den. Planlegg måltidene dine. Ikke lov å gå butikken, kiosken e.l før fredag. Bare lov å spise det du har i hus. Anonymkode: b74cf...de5
Anonym bruker Skrevet 27. august 2017 #7 Skrevet 27. august 2017 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Håper du får hjelp for fødselsdepresjonen din. Viktigere at du jobber med det enn vekten. Har du fortsatt annsvaret for barnet? Anonymkode: e43ae...2a8 Jeg har slitt med depresjoner i mange år, så det er nok ikke fødselsdepresjon. Men ja, jeg får hjelp for det og ja, jeg har ansvaret for barnet. Anonymkode: 9192c...047
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 27. august 2017 #8 Skrevet 27. august 2017 Ta en blodprøve for å utelukke lavt stoffskifte, det utgjør ikke mange kg, men det vil motarbeide deg. For meg hjalp det å tenke kortsiktig. Det er ikke det at jeg ikke skal spise den sjokoladen, men jeg skal ikke spise den akkurat nå. Jeg kan spise den i kveld/ i morgen eller hva som måtte passe. Samme med middag. Lag deg små porsjoner, men fråts i grønnsaker. Kjenn godt etter om du har lyst på porsjon nr to fordi du er sulten, eller er det fordi det var godt? Er det det siste så kan du love deg selv en liten porsjon til kveldsmat heller. Spis den til kveldsmat hvis du har lyst på, eller spar den til morgendagens lunsj f.eks. Bruk små tallerkner, så ser det ut som at porsjonene er større. Husk at sunn mat også kan være kaloririk, i mitt hode er det ikke ikke noe som heter ja-mat og nei-mat. Ingen mat er usunn så lenge den blir inntatt med måte, og ingen mat er sunn om den blir inntatt i for store mengder. Dagslys og aktivitet er positivt for psyken. Finn deg en plass hvor det er fint å gå tur. Selv liker jeg fjellet, selv om jeg egentlig hater motbakker. En koselig sti ute ved havet eller langt inni skogen kan gi masse positiv energi bare ved at du er der. Du trenger ikke løpe eller jogge, fokuser i første omgang bare på å komme deg ut, så kan du heller prøve å få opp pulsen i neste omgang, når den gode rutinen er etablert. Vektnedgang handler i det store og det hele om en ting, det er at inntaket av energi er mindre enn forbruket av energi. Så enkelt og så vanskelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå