Gå til innhold

Dere som jobber turnus og har barn på SFO/ BHG?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan løser dere kabalen når både dere og mannen jobber turnus? Hvordan rekker dere henting?

Anonymkode: 09ac5...735

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnevakt som leverer på SFO å som kan hente på SFO de dagene jeg jobber sent.

Anonymkode: f2540...9ac

Skrevet

Jeg slutta å jobbe turnus. Sånn løste vi det. Jeg fikk meg dagjobb. Håper litt på det, men er virkelig verdt det! Når blir det ikke så mye styr og planlegging, hverdagen går bedre opp☺

Skrevet

Barnet hadde turnus på Sfo også. :)

Stakkars ansatte, de forsto seg ikke på 6-ukers turnus. En gang ble de sent hjem til tomt hus i 1.klasse. Heldigvis tok nabojenta hånd om dem, så det gikk bra.

Barnehage er jo ikke noe problem, løste det med full plass. Mye mindre stress med henting og levering når en jobber sent og den andre tidlig. Syns ikke turnusjobb et så gale å kombinere med barn, vi har fex hatt veldig lite behov for sykt barn dager...

Skrevet
1 minutt siden, Hjertefru skrev:

Barnet hadde turnus på Sfo også. :)

Stakkars ansatte, de forsto seg ikke på 6-ukers turnus. En gang ble de sent hjem til tomt hus i 1.klasse. Heldigvis tok nabojenta hånd om dem, så det gikk bra.

Barnehage er jo ikke noe problem, løste det med full plass. Mye mindre stress med henting og levering når en jobber sent og den andre tidlig. Syns ikke turnusjobb et så gale å kombinere med barn, vi har fex hatt veldig lite behov for sykt barn dager...

Du skjønte ikke spørsmålet eller?

Anonymkode: 76341...36e

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skjønte ikke spørsmålet eller?

?

Hun svarte på spørsmålet til punkt og prikke.

Anonymkode: 74dd0...c0f

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

?

Hun svarte på spørsmålet til punkt og prikke.

Anonymkode: 74dd0...c0f

Løser jo nada med full plass om begge har samme turnus? Det er jo DET som er problemet med turnus, når begge har samme vakt og ikke rekker hente eller levere. 

Skrevet

Nå jobber heldigvis ikke vi begge turnus, bare jeg. Har løst det med halv plass i barnehage og på sfo.

Vi kunne kjøpe ekstra timer/dager ved behov både i barnehagen og sfo, men var ikke så ofte vi benyttet oss av det.

De var hjemme/kom rett hjem etter skolen når jeg hadde fri, og var hjemme eller ble levert sent når jeg hadde kveldsjobb.

Nå hadde heldigvis mannen flexitid, så han kunne begynne tidligere på jobb, og være hjemme før jeg skulle på jobb når jeg hadde kveldsvakter innimellom.

Anonymkode: b2a81...cad

Skrevet

Vi jobber turnus, i samme kommune. Her har vi krav på tilrettelagt turnus, så derfor jobber vi motsatt av hverandre. En helg i måneden har vi barnevakt. 

Anonymkode: 95ec2...27a

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Løser jo nada med full plass om begge har samme turnus? Det er jo DET som er problemet med turnus, når begge har samme vakt og ikke rekker hente eller levere. 

Jeg og mannen har ikke senvakt samtidig. Ikke hatt det på tyve år. Arbeidsgivere har vært veldig gode å tilrettelegge for oss :)

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Om minst en jobber i helsevesenet har man vel krav på tilrettelagt turnus pga omsorg for barn? 

Søsteren min og mannen jobbet turnus begge, hun fikk sin turnus først, han leverte den på sin arbeidsplass også fikk han tilrettelagt så de ikke jobbet samme kvelder, netter eller henger 

Det gikk opp, men ble lite familietid, så hun sluttet og fikk dagjobb. Hun er vernepleier og gikk fra å jobbe på avlastningsbolig til å jobbe på en spesialskole. 

Anonymkode: 7ad38...883

Skrevet

Vi er avhengig av barnevakt noen dager. Besteforeldre er herlige som ofte stiller opp de dagene vi trenger det (4 dager på seks uker). 

Anonymkode: 6ba75...baa

Skrevet

Jeg jobber turnus, men ikke mannen. Han er selvstendig og jobber ofte på ettermiddagen. Da må besteforeldre trå til å hjelpe oss litt.

Anonymkode: 6cab5...4c1

Skrevet

Jeg er alenemor til 6, og Jobber Turnus, så har 2 senvakter i uka, 3 helg og 2 nattvakter i måned,men jeg har 2 kull ( med samme far ), de er 18,15,12,7,4 og 2,5 år. Elsde passer stort sett på de andre ( selvom 12 og 15 åring passer seg selv ) ellers er de på 15,12 og 7 hos faren 50/50 og de 2 miste anhver helg og en dag i uka, og elsde er hos far når han ønsker. Stort sett er alltid helgevaktene mine når det ikke er pappa helg og av og til nattvaktene også, så veldig glad for at elsde hjelper til.

Anonymkode: a619a...e07

Skrevet

Vi jobber turnus begge to, og hsr gjort det i alle år med småbarn og etterhvert skolebarn. 

Vi bytter vakter slik at begge ikke jobber seint samtidig. Når det ikke går, stiller besteforeldre opp som barnevakt. 

Anonymkode: edf9d...695

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...