Gå til innhold

Småbarn med hoste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini på 1.5 år ble litt snørrete torsdag kveld (rennende/tynt, ikke tett i nesa) og det varte ut fredagen. Igår var han helt fin men på kvelden fikk han litt hoste innimellom. Når jeg skulle legge han økte hosten på etter en liten stund, og hørtes ganske kraftig ut. Han sov godt hele natta, men hosten har vært verre etter at han våknet (ikke så rart hvis det er slim som må opp etter han har ligget lenge). Jeg tenker slimhoste/brysthoste, ikke bare sånn lett "litt irritert i halsen" - hoste. Samtidig er han ikke veldig tydelig slimete, ingen surkling, og han er ikke lengre snørrete.. Allmenntilstanden er bra og han har ikke feber. Kan han gå i bhg i morgen hvis han fortsatt er i god form?

Anonymkode: 9fe2d...73e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja! Hoste kan sitte i i flere uker nårde er så små. Kan ikke holde de hjemme hele tiden hvis almentilstanden ellers er bra.

Anonymkode: d386d...72f

Skrevet

Selvfølgelig kan han det.

Anonymkode: 63985...b45

Skrevet

Litt hoste er helt vanlig og ingen grunn til å være hjemme fra barnehagen over. Jeg holder hjemme om ungene hoster så mye om natten at de ikke får sove eller allmentilstanden er dårlig. Frem til det så er det barnehagen, at de blir fortere slitene er også helt naturlig og det må de bare lære seg igrunn. Unger må også lære seg st formen svinger slik som oss voksne, de må finne ut at de kan gjøre mye men ikke alltid alt når formen er litt pjusk. 

Ikke minst så må vi foreldre lære at ungene er litt pjusk innimellom uten st de er syke og må dulles for mye med. Dullere og daller vi med de hver gang de er litt pjusk, så får vi det igjen når de blir skikkelig syke. Dull og dall hører til når de er syke. 

Anonymkode: 80164...aa2

Skrevet

Takk for svar dere 😊 har lyst han skal i bhg hvis han ikke får feber eller blir i dårlig form. Var tilvenning forrige uke, redd for å ødelegge rutiner og tilliten han har fått til de ansatte hvis han er hjemme ekstra nå helt i starten. 

Anonymkode: 9fe2d...73e

Skrevet

Ja, kan ikke holdes hjemme for så lite, da måtte jeg holdt min hjemme store deler av året.. så lenge bra allmenntilstanden og uten feber så er det bare og sende i bhg :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...