Anonym bruker Skrevet 27. august 2017 #1 Skrevet 27. august 2017 Jeg har prøvd botox-injeksjoner i hodet, atacand, topimac, seroxat, inderal, imigran radis, imigran spray, maxalt, bluefish, naramig, relpax, topimax........need I go on?? Topimax fungerte best forebyggende, men nevrologen srponerte de da jeg hadde hjertebsnk, og mistet følelsen i hendene så mye at jeg ikke greide holde rundt rattet på bilen. Imigran nesespray funka suoert på annfall, men med så hyppige annfall ble det overforbruk og enden på visa var/er ødelagte slimhinner i nesen. Det er 1 ting som for øvrig altid har funket. Det er 3 stk paralgin forte i slengen...... Men nevrologen på hodrpineskolen siervat migrene og paralgin forte ikke hører sammen...... Men er det sååååååå ille å ta 3 PF 1 til 2 gangernpr uke da?? Seriøst?? 2 PF hhelper ikke,må ha 3 i slengen. Anonymkode: 67446...c96
Anonym bruker Skrevet 27. august 2017 #2 Skrevet 27. august 2017 Jeg vet bare av egen erfaring at PF GIR hodepine etter man har brukt de en stund, så jeg skjønner at de ikke hører sammen med hodepine. Jeg har dessverre ingen andre råd til deg 😰 Anonymkode: 445fa...a5e
Anonym bruker Skrevet 27. august 2017 #3 Skrevet 27. august 2017 Vel, jeg har vert inmlagt til detoxifisering ved nevrologisk avd. Og der viser det seg at min migrene ikke er medisinsk utløst. Så da er vel pf greit? . Anonymkode: 67446...c96
Mamma_til_2 Skrevet 27. august 2017 #4 Skrevet 27. august 2017 Paralgin forte er jo ikke mot hodepine det er muskelavslappende og de gir gjerne hodepine.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2017 #5 Skrevet 27. august 2017 Hos meg fungerer ikke pf mot migrene. Jeg har god erfaring med en kombinasjon av maxalt og cataflam da. Anonymkode: 4879d...d14
Anonym bruker Skrevet 27. august 2017 #6 Skrevet 27. august 2017 2 timer siden, Mamma_til_2 skrev: Paralgin forte er jo ikke mot hodepine det er muskelavslappende og de gir gjerne hodepine. Paralgin forte er ikke muskelavslappende, det er smertestillende. Så jo, det kan virke mot smerter i hodet.. Anonymkode: df5bb...754
Anonym bruker Skrevet 27. august 2017 #7 Skrevet 27. august 2017 Pinex forte hjelper hos meg, og det er heller ikke migrenemedisin... Det er vel omtrent samme styrke som paralgin? Anonymkode: 2c133...88c
amandine Skrevet 27. august 2017 #8 Skrevet 27. august 2017 Paralgin forte gir deg kodein som metaboliseres til morfin, og er smertestillende for de aller fleste. Hodepine er en kjent effekt etter lang tids bruk av analgetika http://tidsskriftet.no/2002/08/legemidler-i-praksis/hodepine-som-bivirkning-av-analgetika, kan jo hende legen din ikke vil legge sten til byrden? Men skikkelig smertelindring bør du jo få... Ta en prat til med legen, det virker jo som om du har prøvd veldig mye forskjellig alt.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2017 #9 Skrevet 27. august 2017 3 timer siden, Mamma_til_2 skrev: Paralgin forte er jo ikke mot hodepine det er muskelavslappende og de gir gjerne hodepine. Paralgin forte er smertestillende jo,og jeg har fått det mot migrene, Tas i kombinasjon med paracet og cataflam. Men man skal ikke ta for mye av de Anonymkode: 0a208...c84
Anonym bruker Skrevet 27. august 2017 #10 Skrevet 27. august 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har prøvd botox-injeksjoner i hodet, atacand, topimac, seroxat, inderal, imigran radis, imigran spray, maxalt, bluefish, naramig, relpax, topimax........need I go on?? Topimax fungerte best forebyggende, men nevrologen srponerte de da jeg hadde hjertebsnk, og mistet følelsen i hendene så mye at jeg ikke greide holde rundt rattet på bilen. Imigran nesespray funka suoert på annfall, men med så hyppige annfall ble det overforbruk og enden på visa var/er ødelagte slimhinner i nesen. Det er 1 ting som for øvrig altid har funket. Det er 3 stk paralgin forte i slengen...... Men nevrologen på hodrpineskolen siervat migrene og paralgin forte ikke hører sammen...... Men er det sååååååå ille å ta 3 PF 1 til 2 gangernpr uke da?? Seriøst?? 2 PF hhelper ikke,må ha 3 i slengen. Anonymkode: 67446...c96 Har du prøvd imigran injeksjoner? Siden imigran nesespray funker bra for deg, så ville kanskje det og virke. Anonymkode: 0a208...c84
Anonym bruker Skrevet 27. august 2017 #11 Skrevet 27. august 2017 Tre paralgin forte et par ganger i uka er ingen krise, altså. Om det fungerer for deg. Det er jo en sjeldenhet ved migrene. Ellers kan jeg anbefale imigran injeksjoner og lamictal som forebyggende. Vært gjennom ca samme lista som deg. Anonymkode: 3baf4...77a
MMP Skrevet 27. august 2017 #12 Skrevet 27. august 2017 Jeg tar en paralgin forte når det er helt KRISE bare.... Det tar ikke bort hele hodepinen, men reduserer "toppene"/krampene en del så jeg klarer holde ut eks på jobb eller sosiale sammenhenger. Har funnet ut stress utløser hodepinen fort! Og kjenner jeg bittelitt hodepine er på gang - så blir jeg superstressa, og så er det i gang! Søvn er veldig viktig... så tar zooplicone når jeg skal noe "viktig"... Kronisk hodepine er et helvete!!!! Jeg ser ut som et vrak i ansiktet, får ikke med meg normale samtaler... fungerer ikke i det hele tatt, jeg virker nok HELT idiot og fjern for de rundt meg.... Desverre så oppleves jeg slik rett som det er... klarer heller ikke forklare folk at det er kronisk, men at det topper seg rett som det er... ønsker ikke klage eller få sympati....
Anonym bruker Skrevet 27. august 2017 #13 Skrevet 27. august 2017 Hos meg er det bare paralgin forte aom tar de verste smertene. Heldigvis trenger jeg det bare en eller to ggr i uka. Prøver alltid å legge meg i ett mørkt rom med vanlig paracet/ibux først, så pf blir brukt de gangene det er ekstra ille. Prøvd bla imigran, men null virkning Anonymkode: 9ac5b...9a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå