Gå til innhold

Engstelig etter middag


Milisa

Anbefalte innlegg

Vi hadde koteletter til middag i kveldinga, og etter noen biter så ser jeg at kjøttetet egentlig ser litt rosa ut inni. Og nå er jeg superstressa for at jeg har spist noe jeg ikke burde ha spist. Kotelettene var stekt på 190 grader i nærmere 1,5 time, og på 225 grader i ca 15 min på slutten. Jeg er usikker på om kjøttet skal være litt sånn rosa på de kotelettene eller ikke. Kotelettene var møre Og ramla nesten fra hverandre når de var ferdige. Trodde jeg hadde stekt de lenge nok, men nå er jeg skikkelig usikker og blir så bekymra her jeg sitter :frown:

Tror dere de var stekt nok? Var norsk kjøtt, men  er så redd for toksoplasmose og listeria :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken type koteletter? Er det ikke noen som ser litt roa ut etter de er stekt? svin? lam?

Tror nok det meste er drept ved den temperaturen og tiden som du sier. Om de var møre, så er de jo gjennomstekt.

Det går nok helt bra. Er uansett ingenting du kan gjøre med det nå, bare slutt å bekymre deg :)

Anonymkode: d32d4...77d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vil gå helt fint 😊 Minimal sjanse for at d skulle være noe som vil gjøre skade... 

Anonymkode: f6248...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere, jeg tror kanskje at det var det at kjøttet bare har litt sånn farge selv om dem er ferdige...var svinekjøtt!! Og i lyset på kjøkkenet så så jeg etterpå at kjøttet ikke var SÅ rosa som det så ut i lyset på stua :tongue: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Tror nokk dette har gått helt fint! Jeg har greid og spist både blåkveite og roastbeef dette svangerskapet, og lille i magen har det fint! 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...