Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #1 Skrevet 26. august 2017 Jeg har vært gift i snart 9 år. De siste 4 årene har vært vanskelige Ikke p.g.a mannen så mye, men p.g.a. egne endringsprosesser. Jeg er klar for å forlate han, men dette er ingen slem mann, han er snill og god, men følelsene mine er ikke der lengre. Vi har et barn sammen. Vi vet begge at ting i forholdet ikke har vært bra, men sist vi snakket om det så var han tydelig på at skilsmisse ikke er aktuelt. Jeg står ikke sterkt økonomisk, han vil kunne beholde huset og bil uten problemer. Er bekymret for hans reaksjon. Har ikke hatt sex på 14 måneder. Jeg har økonomiske problemer, så et brudd vil ramme meg hardt. Men allikevel så er det det rette i lengden. Noen som har blitt sammen med noen de ikke elsker lengre p.g.a. praktiske omstendigheter? Ser ikke for meg at jeg klarer det.... Han er en god far, men vårt forhold er mer som et vennskap enn et ekteskap. Og jeg vil ikke la det gå så langt som at vi blir uvenner.... Hvordan bør jeg gå fram? Anonymkode: 5ba4d...d23
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #2 Skrevet 26. august 2017 Vel...Du må rett og slett sette deg ned ned han og fortelle han at du ønsker skilsmisse. Det kan være viktig for videre samarbeid at du er klar på at grunnen til at du ønsker brudd handler mye om deg selv og hvor du er i livet akkurat nå, og at du anser han som en meget god far og mann. Jeg tror det er uklokt å skille seg fra en mann du anser som så god, uten at dere i det minste har tatt noen grep for å forsøke å få forrholdet på plass, særlig siden dere har barn! Det er jo også en mulighet å ta dette litt mer trinnvis, altså at dere flytter fra hverandre, men forsøker å finne tilbake til kjæresteforholdet? Eller at dere i første omgang ønsker å gå i parterapi, både sammen og hver for dere? Jeg tror det ikke er lurt å presentere en klar plan på omsorgsfordeling av barnet eller økonomisk oppgjør når du sier at du ønsker brudd...da kan det virke som om du har planlagt dette i lang tid, og det vil han kanskje oppleve som et svik. Dersom han skulle ta dette opp ville sagt at du ønsker at derekommer frem til en løsning som er til barnets beste og som gjør bruddet så lite traumatisk som mulig for det. Anonymkode: dab5c...84f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå