Gå til innhold

Sopp før mensen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått det 5-6 dager før mensen de siste månedene. Veldig vondt og frustrerende! Denne gangen har det vært ekstremt, vil soppen forsvinne når menstruasjonen begynner?

Anonymkode: 4505f...f6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sopp går sjeldent vekk av seg selv..

Det er antakelig hormonrelatert for deg.

Har du prøvd bomullstruser? Og vasker de på minst 60?

Anonymkode: af325...80a

Skrevet

Det begynte her etter 4 AB kurer, var veldig syk så gikk på disse kurene ganske tett. Hadde sopp to ganger under kurene, men nå etter jeg er ferdig får jeg det ofte likevel. Er så plagsomt! Og smertefullt. Blir så sår at jeg blør. Bruker vivag vagitorier utenom for å forebygge. Brukt pevaryl vagitorie og krem nå i flere dager og merker litt bedring først idag. Men nå kommer mensen. Håper miljøet der nede blir så "surt" av mensen at soppen forsvinner? Kan vel ikke bruke vagitorier med mensen?

Skrevet

Bruker bare bomull og alt vaskes på 60 grader her.

Skrevet

Gå til legen..du trenger nok litt sterkere saker nå.

Kan forresten anbefale menskopp på det sterkeste. Jeg har ikke hatt sopp siden jeg startet med det

Anonymkode: af325...80a

Skrevet

Probiotika. Og redusere sukker, gjær, hvetemel og sukkerholdig drikke (brus, juice). 

Skrevet

Diflucan er reseptfritt nå, det hjelper! 😊

Anonymkode: 2d91e...80e

Skrevet

Probiotika? Jeg har noe super8 fra udos hjemme, funker det? Er på ferie langt fra butikker så får kjøpe diflucan på veien hjem. Takk for alle råd. 

Skrevet

Har du hormonspiral?

Anonymkode: dafb0...172

Skrevet

Jeg hadde sopp hver måned så lenge jeg gikk på hormonprevensjon, har ikke hatt det en eneste gang etter at jeg sluttet...

Anonymkode: 55f66...68e

Skrevet

Har brukt nuvaring, men ikke brukt de siste mnd. 

HIp

Skrevet

Jeg fikk sopp 1-2 ganger i mnd av nuvaringen. Alltid rett etter mensen. Jeg leste at vi er mest sårbar for sopp rett før og rett etter mensen. Jeg bytta tilbake til p-pillen men måtte også slutte å bruke tampong mer enn en gang daglig. Nå går jeg på minipillen og har ikke hatt mensen siden januar :) Får heller ikke sopp. 

Anonymkode: 06ccd...6c5

Skrevet

Jeg får i blant soppinfeksjon før mensen. Om det ikke er for ille, forsvinner det ofte når mensen kommer for meg. Er det kraftig infeksjon må det canestenkur til. 

Anonymkode: 15892...56a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...