Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #1 Skrevet 26. august 2017 Jeg vil ikke at mine barn skal gå til helsesøster for samtaler i skoletiden. Jeg ønsker å ha kontroll på dette. Hvor ofte går de der? Blir utspurt og journalført om hjemme situasjonen? Situasjonen på skolen? Følelsesliv og kosthold? Hva er dette? Jeg ønsker ikke denne tjenesten? Av ulike personlige grunner. Jeg liker ikke hun som er helsesøster. Vi har en historie 😳 Hva er omfanget av dette? Anonymkode: 188b3...f2a
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #2 Skrevet 26. august 2017 Det høres virkelig ut som det er viktig at helsesøster er involvert i barna dine! Ingen er ute etter å ta deg, så pust med magen og SLAPP AV! Anonymkode: a5ef9...785
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #3 Skrevet 26. august 2017 Helsesøstertjenesten i skolen er et tilbud for barna og barna kan gå til helsesøster om de ønsker det. Det er ikke vanlig at barn fra "vanlige" familier går jevnlig til samtale hos helsesøster. Om dine barn har et tilbud om samtaler er det selvsagt opp til barna om de vil gå eller ikke. Du bør ikke påvirke dem i negativ retning ang. dette. Anonymkode: 26fe2...a9d
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #4 Skrevet 26. august 2017 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vil ikke at mine barn skal gå til helsesøster for samtaler i skoletiden. Jeg ønsker å ha kontroll på dette. Hvor ofte går de der? Blir utspurt og journalført om hjemme situasjonen? Situasjonen på skolen? Følelsesliv og kosthold? Hva er dette? Jeg ønsker ikke denne tjenesten? Av ulike personlige grunner. Jeg liker ikke hun som er helsesøster. Vi har en historie 😳 Hva er omfanget av dette? Anonymkode: 188b3...f2a Jeg hadde et løssluppent forhold til hennes mann i ungdommen. Fast rotings fra 17-25 års alderen. Hun er en skikkelig bitter, usaklig drama ku, og har demonstrert klart at hun skal hevne seg på meg. Hun har troppa opp på døra mi, godt ruen, og skulle knuse, og er det jeg vil kalle ikke helt god. Vil helt klart kalle henne psykisk ustabil, med en drittsekk av en alkohol og danetørstig mann. Han er kjekk da, eller var 😉 Jeg følger helsestadjonsprogram, vaksiner og kontroller. Vi er en A4 familie, med temmelig A4 barn. Så hvorfor er det særlig viktig at hun muligens skal sitte å lage til kluss for meg, via mine barn. Skolen har sendt hele klassen til samtale med helsesøster. Jeg som forelder plikter å sørge for helsehjelp til mine barn. Det gjør jeg uten å involvere denne dama. Mannen hennes syklet forbi meg i hår etterniddag, på rittsykkelen sin, i full habitt, og plystret da jeg sto å puttet bursdagsinvitadjoner i et postkassestativ. Detes problem, ikke mitt. Anonymkode: 188b3...f2a
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #5 Skrevet 26. august 2017 Jeg tror de har samtaler med helsesøster to ganger i løpet av barneskolen, om jeg ikke tar feil i 3.klasse og i 5.klasse. Barna skal veies og måles. Anonymkode: 8a184...727
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #6 Skrevet 26. august 2017 Jeg jobber som helsesøster i skolen. Vi snakker ikke med barn uten at foreldre vet om det ☺️ Hun kan ikke ha noen oppfølging av dine barn uten å gi beskjed til foreldre. I 3 trinn er det helseopplysning i grupper inkl høyde og vekt. I 5 trinn om pubertet i grupper. Ellers vaksinasjon. Alle barn får tilbud om samtale med hs sammen med foreldre i 1 trinn. Frivillig. Anonymkode: 40593...e6f
Eliseflisa Skrevet 26. august 2017 #7 Skrevet 26. august 2017 Jeg hadde forklart greia til rektor, og fått tilbud om en annen helsesøster. Det er jo flere i hvert distrikt. Det burde jo ordne seg-
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #8 Skrevet 26. august 2017 Begge mine barn hadde vært å snakket med helsesøster uten at vi var informert. Rasende! Nå er det vi som aktivt må stoppe dette. I stedet for at skolen tilbudte dette, og vi valgte å dekke det. Skolen skal i år styrke samarbeid med skolehelsetjenesten. Passe sinna nå. Anonymkode: 188b3...f2a
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #9 Skrevet 26. august 2017 Det er ikke skolen med rektor som er helsesøsters leder, det er det barne og familie tjenesten som er. Anonymkode: 40593...e6f
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #10 Skrevet 26. august 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg jobber som helsesøster i skolen. Vi snakker ikke med barn uten at foreldre vet om det ☺️ Hun kan ikke ha noen oppfølging av dine barn uten å gi beskjed til foreldre. I 3 trinn er det helseopplysning i grupper inkl høyde og vekt. I 5 trinn om pubertet i grupper. Ellers vaksinasjon. Alle barn får tilbud om samtale med hs sammen med foreldre i 1 trinn. Frivillig. Anonymkode: 40593...e6f Jeg har fire skolebarn, og har aldri blitt informert om samtaler før etter at de er gjennomført. For min del spiller det ingen rolle da, helsesøster her er en hyggelig dame som jeg ikke har noe uoppgjort med, men noe info på forhånd har vi ikke fått. Da jenta mi som nå går i 5.klasse gikk i tredje visste jeg ingenting om at de hadde blitt veid, målt og hatt en samtale med helsesøster før hun ringte meg og sa at datteren min var litt for tynn i forhold til høyde. Hun var ikke bekymret, men hadde jo retningslinjer å følge, så hun måtte ringe meg og snakke litt om det at vekten hadde flatet ut mens høyden var skutt i været. Samme var tilfelle med de to eldste barna, hørte aldri noe på forhånd om oppfølgingen helsesøster har av barna på skolen. De har begge alltid vært omtrent midt på kurven sin så jeg hørte aldri noe fra helsesøster da, men de fortalte selv at de hadde vært hos helsesøster på skolen. Anonymkode: 8a184...727
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #11 Skrevet 26. august 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Begge mine barn hadde vært å snakket med helsesøster uten at vi var informert. Rasende! Nå er det vi som aktivt må stoppe dette. I stedet for at skolen tilbudte dette, og vi valgte å dekke det. Skolen skal i år styrke samarbeid med skolehelsetjenesten. Passe sinna nå. Anonymkode: 188b3...f2a Hva er det du hisser deg opp for? Det er jo bare positivt å ha helsetjenesten tydelig til stede i skolen. Om du har problemer med helsesøster som hører til på deres skole får du sørge for å skifte. Du høres meget spesiell ut selv, må jeg innrømme. Anonymkode: a5ef9...785
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #12 Skrevet 26. august 2017 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er det du hisser deg opp for? Det er jo bare positivt å ha helsetjenesten tydelig til stede i skolen. Om du har problemer med helsesøster som hører til på deres skole får du sørge for å skifte. Du høres meget spesiell ut selv, må jeg innrømme. Anonymkode: a5ef9...785 Nettopp fordi rutinene er som hun over her sier. Foreldre skal egentlig informeres før konsultasjon. Der har de brudd i rutinene. Jeg har ordnet helseitadjonsoppfølginh gjennom fastlege. Det står jeg fritt til å gjøre. Så har helsestasjon og rektor avtalt dette. Uten å informere oss. Hvorfor de gjør dette er meg uvisst. Helsepersonell har taushetsplikt ovenfor skole. Skole har taushetsplikt ovenfor helsestasjon. Anonymkode: 188b3...f2a
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #13 Skrevet 26. august 2017 Noenganger kommer barn innom. Vi avviser de ikke i døren, men om barna kommer gang på gang, skal foreldre informeres. Jeg informerer om vekstmåling på 3. Trinns foreldremøte. Kanskje ikke alle skoler har like god rutine på d. Anonymkode: 40593...e6f
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #14 Skrevet 26. august 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Nettopp fordi rutinene er som hun over her sier. Foreldre skal egentlig informeres før konsultasjon. Der har de brudd i rutinene. Jeg har ordnet helseitadjonsoppfølginh gjennom fastlege. Det står jeg fritt til å gjøre. Så har helsestasjon og rektor avtalt dette. Uten å informere oss. Hvorfor de gjør dette er meg uvisst. Helsepersonell har taushetsplikt ovenfor skole. Skole har taushetsplikt ovenfor helsestasjon. Anonymkode: 188b3...f2a Da er det nok noe som gjør dem bekymret for barnet ditt så de føler er viktig å ta tak i. Anonymkode: a5ef9...785
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå