Gå til innhold

Journal til en avdød

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninnen mistet moren sin for en stund siden. Sitter igjen med mange spørsmål. Har skjønt at man kan søke om å få ut journalen. Men, hvem kontakter man? Hun vet ikke hvem som var fastlegen. Eventuelt fastlegen da? Eller sykehuset hun  døde på?

Anonymkode: 8329d...e8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo an på om du vil ha journal fra sykehus eller fastlege. Du kan søke, men tror ikke du nødvendigvis får full tilgang til avdødes journal (det håper jeg ihvertfall). Mulig man kan få snakke med behandlende lege...?

Anonymkode: 34a91...0f8

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer jo an på om du vil ha journal fra sykehus eller fastlege. Du kan søke, men tror ikke du nødvendigvis får full tilgang til avdødes journal (det håper jeg ihvertfall). Mulig man kan få snakke med behandlende lege...?

Anonymkode: 34a91...0f8

Vet det var flere leger inne i bilde. Hun er kun interessert i å få vite hva som skjedde i det siste året.

Anonymkode: 8329d...e8b

Skrevet

tror ikke det er så lett nei. Så lenge pasienten er død. Da må det være gode grunner for dette, som feks en klagesak osv. Som nærmeste pårørende har man ikke automatisk rett på journalen

Skrevet

Mener hun det har skjedd feil?

Da ville jeg snakket med pasientombudet

Anonymkode: 89073...453

Skrevet

Vi fikk innsyn i sykdomsforløpet som endte med pappas død. 

Han fikk en sjelden kreftform vi ikke husket navnet på. Så vi fikk innsyn i dette. Vi ville gjerne ta det opp med egen fastlege, om dette var noe vi burde være oppmerksom på mtp arvelighet. 

Vi kontaktet sykehuset han døde. Var noen formaliteter rundt dette, men var null problem.

Anonymkode: bafda...763

Skrevet

Da mamma døde fikk vi ikke innsyn i noe som helst. Jeg vr nærmeste pårørende og fikk ikke engang vite resultatet av obduksjonen. Sykehuset ville ikke levere det ut.

Anonymkode: 01fc0...b7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...