Gå til innhold

Hva handler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan man spare penger på i Sverige? Ikke alkohol eller røyk. Andre ting :) 

Anonymkode: e783f...755

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo kjøpe billig kjøtt proppet med antibiotika. God fornøyelse. 

Jeg foretrekker å kjøpe norsk, ren mat. 

Anonymkode: 34db9...efd

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var ikke det jeg spurte om, men takk for svar uansett :) 

Skrevet

Ost, krydder, brus...

Jeg er en sånn bakedame, så jeg fråtser i ting vi ikke har i Norge, f.eks sirup på flaske, perlesukker som holder seg hvitt i steking o.l. Kakepynt er også billigere i sverige enn her.

De har større utvalg enn oss på allergivarer.

Anonymkode: 3db7d...b16

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ost, krydder, brus...

Jeg er en sånn bakedame, så jeg fråtser i ting vi ikke har i Norge, f.eks sirup på flaske, perlesukker som holder seg hvitt i steking o.l. Kakepynt er også billigere i sverige enn her.

De har større utvalg enn oss på allergivarer.

Anonymkode: 3db7d...b16

Takk :) Krydder og brus står på handlelisten. Hørt at apotekvarer også er billigere, det skal jeg sjekke ut :) 

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var ikke det jeg spurte om, men takk for svar uansett :) 

Joda, du spurte hva du kunne spare penger på. Jeg svarte på spørsmålet ditt. Du kan bl.a. kjøpe billig antibiotikaproppet kjøtt. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, får gjøre det. Du er jo så sunn som spiser norskt kjøtt! http://forskning.no/landbruk/2017/02/mer-antibiotika-enn-antatt-i-norsk-landbruk 

Fremdeles mindre enn de fleste, og tør ikke engang å tenke tanken på hvilke tall som er de reelle for land lenger sørover i Europa og i andre deler av verden. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fremdeles mindre enn de fleste, og tør ikke engang å tenke tanken på hvilke tall som er de reelle for land lenger sørover i Europa og i andre deler av verden. 

Nei, men nå var det jo ikke dit jeg skulle heller da..

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Maten er ikke nødvendigvis norsk bare fordi den er kjøpt i Norge.....

Anonymkode: 290f7...64e

Skrevet

Jeg så forresten grillstad jubelsalami var 15-20kr billigere på maximat.

Anonymkode: af79a...4bc

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Legger ved denne så får du et lite inntrykk.

Så til HI sitt spørsmål. Jeg pleier å handle en del på apoteket. Mye å spare der. Ellers kjøper jeg kjøtt, krydder, te og smågodt. Er også på utkikk etter varer de ikke har i Norge. Spennende å prøve noe nytt.

15338478_216726922069751_5431727671895654400_n.jpg

Anonymkode: 20bcd...ddd

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Maten er ikke nødvendigvis norsk bare fordi den er kjøpt i Norge.....

Anonymkode: 290f7...64e

Næ, er det sant? 

Hørt om å lese, eller? *klaskepanne*

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Næ, er det sant? 

Hørt om å lese, eller? *klaskepanne*

I alle dager er du like gretten hver morgen? Jeg er bonde og ønsker selvfølgelig at folk skal kjøpe norske produkter, men man kommer veldig mye lenger i sin argumentasjon hvis man behandler folk med vennlighet og respekt istedenfor en slik nedlatende måte du kommuniserer på.

Anonymkode: 4f037...23e

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

I alle dager er du like gretten hver morgen? Jeg er bonde og ønsker selvfølgelig at folk skal kjøpe norske produkter, men man kommer veldig mye lenger i sin argumentasjon hvis man behandler folk med vennlighet og respekt istedenfor en slik nedlatende måte du kommuniserer på.

Anonymkode: 4f037...23e

Kunne ikke vært mer enig, stiller et enkelt spørsmål så klarer det å bli en sånn tone. Lurer på om folk her inne oppfører seg sånn til vanlig også, da kan de ikke ha rare nettverket.

Skrevet

Vi pleier å kjøpe caprisonne, er halve prisen av det de koster i Norge. Enkelte ganger og enkelte butikker har de også til gibortpris, men det er mulig det ikke er helt sesong for det nå, men det finner du vel ut. Tror det er ica kvantum eller Coop konsum som har hatt de til 29,- for en 10 pk. Koster vel 80-90 for en 10 pk her hjemme.

Det er jo kanskje ikke det de fleste har bruk for , men vi synes det er kjekt å putte i sekken når vi skal på tur. Har også en del pakker på hytta.

Anonymkode: 36881...c80

Skrevet

Når jeg handler i Sverige en sjelden gang er det mest utvalget som drar. Og jeg liker Ramløsa mye bedre enn Farris.

Anonymkode: 4a359...a80

Skrevet

Caprisonne og brus må vi få med :) Polarbrød, yoghurt, melk og drikkeyoghurt kan man kanskje spare litt på. Pålegg. 

Skrevet

Jeg kjøper andebryst og hel and, viltkjøtt, kalvekjøtt, västerbottenost, Odense kokesjokolade, vaniljeekstrakt, søtet kondensert melk, skummetmelkpulver, apotekvarer f.eks. ibuprofen, vin i små kartonger som jeg bruker i matlaging. 

Anonymkode: 5a0d8...7a0

Skrevet

Hva er det med folk som ikke kan svareskikkelig på et enkelt spørsmål?

Anonymkode: 5b101...566

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...