Dalia Skrevet 25. august 2017 #1 Skrevet 25. august 2017 Jeg har ikke fått trent på flere år, og ønsker gjerne å starte opp igjen, og å melde meg inn i et treningssenter. Jeg sluttet da sønnen gikk i barnehagen pga jeg fikk dårlig samvittighet for at han først skulle være i barnehagen hele dagen og så på barnepass på treningssenteret etterpå. Problemet er bare at dagene mine er så fulle. Sønnen min på 11 har flere fritidsaktiviteter, så mye tid går med på å følge han disse på de. Nå skal dattera på 4 også starte på en fritidsaktivitet. Jeg er alene med de, så det er jeg som må følge de på alt. Jeg kan jo alltids dra de med på barnepass på treningssenteret de to dagene i uka der de ikke har fritidsaktiviteter, men jeg syns jo dette er litt dumt også, siden vi da ikke får noen dager hjemme, og i tillegg bruker vi nå disse dagene til å gjøre unna lekser for eldstemann. Jeg har barnefri annenhver helg, men syns jo det er litt dumt å melde meg inn i et treningssenter, for å få brukt det kun annenhver helg. Så et alternativ er jo om jeg kan dra dit klokka 21, og være borte en times tid. Yngstemor sovner klokka 19-20, og eldstemann rundt 21. Han har tidligere passet lillesøstra en times tid ved foreldremøter o.l., og også lagt henne noen ganger, men da har jo han vært våken og oppe og jeg har hatt mobilen min rett foran meg. Er det uansvarlig å dra på trening en times tid etter de har lagt seg?
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #2 Skrevet 25. august 2017 Mente du at de blir alene? Nei, ikke ok. Anonymkode: 53e82...0a5
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #3 Skrevet 25. august 2017 Kan du dra å trene mens ungene er på sine aktiviteter? Evt mens eldste er på aktiviteter, og ha minste med? Jeg ville ikke dratt når begge sov om kvelden, da ville jeg heller spurt eldste om han synes det er greit at du drar når minste er i seng, og at du kommer hjem før han skal legge seg et par dager i uka. Anonymkode: 233ff...677
Førstemann Skrevet 25. august 2017 #4 Skrevet 25. august 2017 Hvorfor må du på et treningssenter for å få trent? Tren ute i naturen mens barna trener. Er alltid mulig å få tatt seg en løpetur eller noen styrkeøvelser et eller annet sted.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #5 Skrevet 25. august 2017 Jeg trener her: livegym.no, 50 kr måneden - masse spennende og motiverende treningsvideoer, det beste er at jeg kan bare gå ned trappen :-) Anonymkode: cd72e...231
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #6 Skrevet 25. august 2017 Kjøp deg en treningsstrikk og tren hjemme Ligger masse videoer på YouTube pluss at det følger med et treningsprogram når du kjøper strikken også Anonymkode: 496e8...d0a
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #7 Skrevet 25. august 2017 Gjør som hun her over. Tren hjemme. Jeg er også alene med barna og har dagene fullt. Har skaffet meg treningsstrikk og ball + treningsmatte. Trene mye ved og ser på YouTube, og jeg trener stort sett når barna har lagt seg. Anonymkode: 879bb...19c
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #8 Skrevet 25. august 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gjør som hun her over. Tren hjemme. Jeg er også alene med barna og har dagene fullt. Har skaffet meg treningsstrikk og ball + treningsmatte. Trene mye ved og ser på YouTube, og jeg trener stort sett når barna har lagt seg. Anonymkode: 879bb...19c Har du noen tips til øvelser med ball? Anonymkode: 03977...4be
Mia_73 Skrevet 25. august 2017 #9 Skrevet 25. august 2017 Jeg syns det er uansvarlig å ha en 11 åring som barnevakt for 4åringen, selv om minste sover. Jeg tenker ikke en gang på katastrofer som "hva hvis huset brenner", men helt vanlige problemer som at hun våkner eller begynner å spy mens du er borte. Det skal ikke 11åringen takle. Tren hjemme, pilates f.eks. trenger du bare en matte til.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #10 Skrevet 25. august 2017 Det hadde jeg gjort glatt. 11 åringen kan jo ringe til deg om noe skulle skje. Du kjenner ungene dine best, så det blir jo en vurderingssak fra din side. Anonymkode: 9f159...e86
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #11 Skrevet 25. august 2017 Går ikke fra sovende barn. Våkne halvstore barn er innafor. Anonymkode: 9c3d5...0da
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #12 Skrevet 25. august 2017 Jeg ville tenkt det var innafor. Klart du må ha mobilen med deg og lyden på og sånn, slik at 11 åringen kan ringe. Anonymkode: e018e...bf0
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #13 Skrevet 25. august 2017 Ta på deg treningstøyet og bli med ungene på trening. Jogg deg en tur eller ta øvelser med minsten på 4 år. 11 åringen greier seg vel selv på trening? Ta med 4 åringen ut i hagen og gjør øvelser der. Gjør treningen om til en lek. Sisten,fotball,løpe om kapp osv. Jeg bruker også treningsprogram på Playstation som jeg fyrer opp når de minste er i seng. Alt du trenger er en treningsmatte og treningsprogram(det jeg har heter active fit og kommer med sensorer). Det finnes et hav av muligheter 😀😀😀 Anonymkode: 75dbb...b19
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #14 Skrevet 25. august 2017 Tiåringen min passer lillebror etter han har sovnet slik at jeg får gått en times tur med hunden. Han kan ringe om det er noe, har aldri vært nødvendig. Anonymkode: 97b64...039
Mamma_til_2 Skrevet 26. august 2017 #15 Skrevet 26. august 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Tiåringen min passer lillebror etter han har sovnet slik at jeg får gått en times tur med hunden. Han kan ringe om det er noe, har aldri vært nødvendig. Anonymkode: 97b64...039 Det er noe annet når 10 åringen er våken., dette er snakk om og dra fra 2 sovende barn.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #16 Skrevet 26. august 2017 Det spiller ingen rolle hva du skal. Om du skal trene, møte kjæresten eller venner. Det er ikke greit å gå fra to sovende barn i timesvis. Du bør i alle fall vente til eldste er tenåring med slikt. Min eldste er også 11, går i sjette klasse. Hadde aldri gjort noe sånt. Anonymkode: c64c8...fef
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #17 Skrevet 26. august 2017 Løp deg en tur hver gang barna trener. Eller gå sammen med andre foreldre og bytt på å kjøre Anonymkode: 97c3f...710
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå