Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #1 Skrevet 25. august 2017 Dersom noe skal gjøres i huset må jeg mase om det. Garasjen som var full av sopp måtte jeg krangle meg til at vi skulle ta Hagen som var gjengrodd og full av snegler, maurtuer, pinnsvin måtte jeg mase meg til å ta Vi har en pitteliten gang på 4 kvm som jeg har mast i 2 år om å pusse opp. Han ser ikke at veranda må males, at bod må ryddes, at platt ute må byttes. Når jeg maser blir han bare irritert! Vi har et loft ska må ryddes, det ligger et gulv der som har ligget der i to år som han skulle bruke på den lille gangen som han aldri tar! Nå ble jeg drittlei, og målte opp, og det er ikke nok gulv en gang. Så nå er JEG på vei for å kaste det, med 3 uker til termin. På dette loftet er det et vindu som er ødelagt, men han får ikke ut fingeren til å ordne det, vi har til og med nok penger til å la noen andre ta jobben. Men han ser aldri noe!! Tar aldri iniativ til noe! Han jobber turnus og foretrekker å sove og slappe av før senvakt/natt! Men man kan jo ikke BARE gjøre det? Blir så lei at jeg er helt på gråten... I tillegg må jeg bake og ordne til bursdag i helgen. Så nå skal jeg kaste søppel og hjem å bake, henge opp klær, være vertinne for svigers hele helgen. Med 3 uker til termin ... Er så lei av hele fyren at jeg spyr! Han er så lat og grådig!!!! Men snill og flink med barna,.. men veit da faen hva jeg skal gjøre!!?? Noen råd? Har mest lyst å bo for meg selv, for da slipper jeg ihverfall å irritete meg over en annen persons latskap.... Anonymkode: d9711...474
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #2 Skrevet 25. august 2017 Denne mannen du har valgt å få et nytt barn med vil neppe endre seg. Så du har valgt mellom å bli hos latsabben og akseptere at han er slik, eller gå fra han. Voksenoppdragelse fungerer ikke. Anonymkode: ffd29...b55
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #3 Skrevet 25. august 2017 Jøss, har jeg skrevet dette? Jeg sitter i akkurat samme "klemma". Jeg er den som gjør stort sett alt her i huset (unntatt å lage middag 50% av dagene) og om jeg ikke klarer det alene, så blir det ikke gjort. Vi har også penger til å sette bort en del av det som må gjøres, men på så store ting må vi jo være enige om den pengebruken og da sier han selvsagt heller at vi skal ta det vi. Men det skjer ikke!! Jeg blir mildt sagt gal og jeg merker at jeg har sluttet å regne med ham. Alt jeg planlegger, tenker jeg ut fra at jeg skal klare det alene. Det er veldig stusselig. Det er som at jeg har et hus, en hage og et hushold omtrent alene, men så bestemmer jeg ikke over det selv. Jeg merket ikke hvor lat han var før vi flyttet sammen. Da bodde han i en nybygd leilighet og sa at han ikke ville henge noe på veggene etc fordi han uansett visste at vi skulle flytte sammen innen overskuelig fremtid. *Smelt* også var det bare latskap. Anonymkode: 68335...26e
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #4 Skrevet 25. august 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Denne mannen du har valgt å få et nytt barn med vil neppe endre seg. Så du har valgt mellom å bli hos latsabben og akseptere at han er slik, eller gå fra han. Voksenoppdragelse fungerer ikke. Anonymkode: ffd29...b55 Du har så rett! Helt rett!! Vet ikke hvordan jeg kan akseptere en som aldri tar noe iniativ til å gjøre noe heller.. vanskelig dette.. Når vi er til svigers gjør han alltid noe, og da uten å nykke.. men hjemme kan han aldri se hva som skal gjøres. Det er alltid jeg som å komme med forslag og alltid jeg som "maser"... Anonymkode: d9711...474
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #5 Skrevet 25. august 2017 Utnytt at svigers er det til det fulleste. Si til svigerfar at mannen din trenger hjelp til å velge ut gulv, legge det, bytte vindu og hjelp til plattingen. Han trenger hjelp og du er for høygravid til det. Etter at babyen kommer må du ta deg av den en stund så mannen må ta tak i det sammen med faren sin. Til svigermoren din ber du om hjelp til matlaging, kaker, støvsuging osv. Om hun ikke gjør det tar du det mest overfladiske og kjøper ferdige kaker/boller osv. Gjør det så enkelt som mulig rett og slett. Det behøver ikke å være støvfritt!! Be barna rydde sine egne leker. Stresser du og er du mye frustrert påvirker dette barnet negativt (kortisolnivået endres). Du kan ende opp med for tidlig fødsel eller at barnet kan bli veldig stresset. Her må rett og slett andre trå til. Om det ikke har skjedd noe med huset gjennom helgen (eller far &sønn ikke har lagt planer) informerer du mannen din om at hvis det ikke er på plass innen 3 mnd så tar du av felles konto for å betale for utbedringene. Terrassen kan forøvrig vente til våren neste år. Få vedlikeholdsfrie bord (Maxbo?)og vedlikeholdsfritt gjerde (vindex?) slik st dere begge får mindre å gjøre. Mannen din får enten leie hjelp eller gjøre det selv (evt med hjelp av faren). Begynn å stille ultimatumer her eller så bør du vurdere en annen (og mer handy) mann! Anonymkode: 8e93b...cb1
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #6 Skrevet 25. august 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vi har også penger til å sette bort en del av det som må gjøres, men på så store ting må vi jo være enige om den pengebruken og da sier han selvsagt heller at vi skal ta det vi. Men det skjer ikke!! Jeg blir mildt sagt gal og jeg merker at jeg har sluttet å regne med ham. Anonymkode: 68335...26e Løsningen her er selvsagt å sette en dato, ellers blir det satt bort til noen andre. Jeg irriterte meg lenge over mannen som ikke så ting som måtte tas, så han fikk beskjed om å ta sin del (ikke hjelpe til!!!), jeg har full jobb og barn også, så det gidder jeg bare ikke. Vi har fått vaskjehjelp, hun kommer 2 ganger i uka, 3 timer hver. Dyrt ja, men for en befrielse. Vet ikke om vi fortsatt hadde vært gift faktisk, husarbeid kranglet vi mye om! Anonymkode: a487a...b7d
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #7 Skrevet 26. august 2017 Du er nok også en smule hormonell om dagen, mistenker jeg. Anonymkode: 05e6b...c58
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #8 Skrevet 26. august 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du er nok også en smule hormonell om dagen, mistenker jeg. Anonymkode: 05e6b...c58 Trenger ikke være hormonell for å bli frustrert over en mann som er så lat når kona er høygravid! Anonymkode: 5823c...ce8
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #9 Skrevet 26. august 2017 Hadde samme problem her. Tvang min avgårde til psykolog, viser seg at han har ADD. Begynte å jobbe med seg selv og er nå en helt annen mann. Fortsatt forbedringspotensiale, men herlighet så mye bedre! Han var så lat at jeg ville bare kvele han. Nå gir jeg har oppgaver hver dag, de gjør han uten å mukke. Gjerne mer og hvis han har en god dag. Anonymkode: f01ab...c63
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #10 Skrevet 26. august 2017 Hi, jeg synes du fikk et godt råd over her. Involver svigerforeldrene dine. Snakk med svigerforeldrene om de kan hjelpe sønnen med å få ferdig gangen og vinduet på loftet. Snakk om de andre tingene som også må gjøres, og at dette er ting som må gjøres. Få svigers til å bidra med matlaging osv. i helgen. Du har god grunn til å være frustrert og sint på mannen. Jeg forstår ikke at du har orket å få enda et barn med denne late mannen som ikke bidrar i familien, men det er en annen sak. Du må begynne å stille krav. Du har forsøkt å snakke med mannen din på ordentlig måte, han gjør ingenting. Du har forsøkt å mase på ham, det gjør at han om mulig gjør enda mindre. Da må dere nesten komme dere til parterapi! Dere har snart tre (?) barn sammen, da må dere ta tak i dere selv og hverandre og virkelig jobbe for å bevare forholdet. Slik det er nå kommer dere til å skli enda mer fra hverandre, og da ender det enten med en skillsmisse eller at miljøet i hjemmet blir usunt for både dere selv og ikke minst for barna deres. Få svigers til å hjelpe til - og ring familievernkontoret mandag slik at dere får rask time der! Anonymkode: 5823c...ce8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå