Gå til innhold

Bursdag 1. klasse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke tanker har dere rundt hvem som skal inviteres i 1. klasse? Ok at f.eks at det er greitt å invitere 4 av 12 eller bør man ha som regel alle guttene og alle jentene?

Anonymkode: 46557...025

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minst alle av samme kjønn 

Anonymkode: 8da21...fc0

Skrevet

Det kommer an på hvor mange de er. På vår skole er de delt inn i klasser og da har vi invitert alle i klassen med samme kjønn. Min søster sin datter går på baseskole og der er de 20 jenter så de inviterte 8 av jentene datteren leker med.

Anonymkode: 527d1...3f8

Skrevet

Takk for tilbakemelding. 10/12 jenter på de ulike gruppene. 

Skrevet

I 1. klasse bør man absolutt invitere alle av samme kjønn eller hele klassen, med mindre det er sterke grunner for noe annet.

De har ikke rukket å bli ordentlig kjent med hverandre enda, og hvis man bare skal plukke ut noen så har det lett for å bli de man kjenner fra før. De som går i en klasse der de ikke kjenner noen fra før blir dermed ikke bedt til noen.

Anonymkode: a8b32...ab8

Skrevet

I første er det viktig å be minst alle av samme kjønn. Nå skal man legge grunnlag for et godt klassemiljø og da er det fint å bli litt kjent utenfor skolen, se hvor hverandre bor osv 

Anonymkode: 91592...074

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Minst alle av samme kjønn 

Anonymkode: 8da21...fc0

Hehehe. Bare å begynne å spare, kjøpe nytt hus osv. da..... 

Anonymkode: 81b4a...cb4

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I første er det viktig å be minst alle av samme kjønn. Nå skal man legge grunnlag for et godt klassemiljø og da er det fint å bli litt kjent utenfor skolen, se hvor hverandre bor osv 

Ikke sant. 44 gutter. Det blir stas. 

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel ganske åpenbart at svarene her gjelder normale klasser. ;) Men med mindre dere har grupper eller annet som gjør det naturlig å sette en grense så ville jeg likevel bedt alle 44 og hatt utebursdag. Hvis ikke bursdagen er på vinteren da. (Ja, jeg vet man kan ha utebursdag på vinteren også, men det har jeg veldig lite lyst til. :P)

Skrevet

Jeg er helt enig at man bør invitere alle...eventuelt gå sammen hvis det er mange av samme kjønn i klassen. Gaten for at noen risikerer å ikke bli bedt bør gjøre at de voksne strekker seg langt for å finne gode løsninger.

Når de er så små så er det superbillig at vi gjør vårt beste å få et så godt miljø som mulig! 

Godt å høre at mange er av samme oppfatning!

Skrevet

Faren og superviktig, skulle det stå...ike gaten og superbillig😄

Skrevet

Alle jentene eller hele klassen. IKKE ok må utlate noen nei, og det gjelder minst ut hele barneskolen.

Anonymkode: 5a12d...4cc

Skrevet

Her inviterer vi alle av same kjønn i same "klasse"/gruppe.  Nokon inviterer frå begge gruppene.  Dette blei bestemt i felleskap på foreldremøte med den eine klassen eg har barn i, men er innarbeida praksis i alle klassane på barneskulen trur eg.  Veit ikkje heilt når det er vanleg å slutte med dette, men i førsteklasse inviterar ein iallefall alle. 

Skrevet
1 time siden, soleia skrev:

Her inviterer vi alle av same kjønn i same "klasse"/gruppe.  Nokon inviterer frå begge gruppene.  Dette blei bestemt i felleskap på foreldremøte med den eine klassen eg har barn i, men er innarbeida praksis i alle klassane på barneskulen trur eg.  Veit ikkje heilt når det er vanleg å slutte med dette, men i førsteklasse inviterar ein iallefall alle. 

Kan man ikke invitere hele klassen?

Skrevet

Det er vanlig at man må be alle av et kjønn i klassen. 

Her har vi dermed hatt bursdag med 17-18 jenter. 

Anonymkode: 5a75e...9dd

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er vanlig at man må be alle av et kjønn i klassen. 

Her har vi dermed hatt bursdag med 17-18 jenter. 

Anonymkode: 5a75e...9dd

Selv om det er vanlig på deres skole, så gjelder ikke det overalt nei. På vår skole er det ingen slik regel, så her har det vært ekskludering fra 1. klasse... 

Anonymkode: 20909...995

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har også en datter i storklasse, ikke 44 stk med samme kjønn, men 53 stykker til sammen 

Her har vi gjort det sånn de første tre årene at de som har bursdsg i samme måned feirer sammen. Dette med bursdager er viktig for det sosiale. Har sett før her inne på dib at folk er imot felles bursdager for man skal være prins/prinsesse i eget selskap og dagen skal være bare din. Men det er ærlig talt bare en vanesak, ungene er prinsesse i eget familieselskap, men barnebursdag deler de. De har det kjempegøy. 

Vi har da siden det blir så mange bursdager i løpet av et år lagt oss på ca 30 kr i gave. Enten som penger, spleise med noen andre i klassen på gave eller gi en liten ting som en pakke hårspenner e.l

Ungene er strålende fornøyd de, det har vært utebursdag i skolegården, sfo har blitt leid, gymsalen og bursdag i treningstøy, bursdag i barnehagens lavo osv. Barn er ikke så kravstore sånn, og elsker disse bursdagene. Så får de heller ga bursdag med enhjørningtema med familien ☺️

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har også en datter i storklasse, ikke 44 stk med samme kjønn, men 53 stykker til sammen 

Her har vi gjort det sånn de første tre årene at de som har bursdsg i samme måned feirer sammen. Dette med bursdager er viktig for det sosiale. Har sett før her inne på dib at folk er imot felles bursdager for man skal være prins/prinsesse i eget selskap og dagen skal være bare din. Men det er ærlig talt bare en vanesak, ungene er prinsesse i eget familieselskap, men barnebursdag deler de. De har det kjempegøy. 

Vi har da siden det blir så mange bursdager i løpet av et år lagt oss på ca 30 kr i gave. Enten som penger, spleise med noen andre i klassen på gave eller gi en liten ting som en pakke hårspenner e.l

Ungene er strålende fornøyd de, det har vært utebursdag i skolegården, sfo har blitt leid, gymsalen og bursdag i treningstøy, bursdag i barnehagens lavo osv. Barn er ikke så kravstore sånn, og elsker disse bursdagene. Så får de heller ga bursdag med enhjørningtema med familien ☺️

De har forresten gutte og jentebursdager da, de begynte akkurat i 3.klasse nå og det har bare vært to klassefester med begge kjønn 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...