Gå til innhold

Ta ut av bhg pga opphold i utlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker innspill på at vi vurderer å ta fireåringen ut av bhg pga av utenlandsopphold. Jeg er i permisjon med nyfødt baby og mannen skal takker muligens ja til et engasjement i Spania som vil strekke seg over 6-12 mnd. Vi lurer nå på om alle i familien skal reise, men da må vi evt. ha fireåringen ute av bhg. Er det dumt å ta ham ut av bhg over en så lang periode? Det ville jo blitt rolige (og en del late) dager for ham i forhold til bhg-hverdagen, men samtidig kunne vi fått til skikkelig familiekvalitetstid. 

Selv tenker jeg det bør gå bra å ta fri til tross for at vi "ødelegger" hverdagsrutinene. Det er jo tross alt lenge til han blir skolegutt og vil få mye tid i barnehagen før det selv om vi evt. tar han ut nå. Men jeg tar gjerne imot innspill fra andre mødre rundt temaet. 

Anonymkode: 0b6d3...9fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde jeg lett gjort!

Anonymkode: 19338...965

Skrevet

Ser ingen problemer med å ta barnet ut av barnehagen for en slik reise. 

Skrevet

Det kan du selvfølgelig. Han kan jo også gå i barnehage i Spania, hvis dere ønsker det.

Vi gjorde dette da våre barn var 3 1/2 og 7. Den yngste var hjemme med meg i starten, men det ble for kjedelig, så hun ville veldig gjerne begynne i barnehage. Det gikk kjempefint.

Anonymkode: 4350a...5e8

Skrevet

Det hadde jeg ikke stusset på en gang

Anonymkode: 2cc49...e3e

Skrevet

Det hadde jeg gjort uten å blunke, men husk bare å sjekke hvordan det blir med foreldrepenger, barnetrygd osv ;) 

Anonymkode: a4218...b90

Skrevet

Ja uten tvil!!! 

Anonymkode: c545f...b5f

Skrevet

Som flere andre her sier: Gjør det! Selvfølgelig!

Men, det er du som kjenner ditt barn best. Har dere hatt store utfordringer med trygghet i barnehagen, eller at han har et enormt behov for rutiner og hverdag, og dette vil bli en måned med belastning i begge ender, så ville jeg selvfølgelig tenkt litt til på det :)

Anonymkode: 19859...b12

Skrevet

Ser virkelig ikke problemer med å gjøre det, og kjenner fler som har gjort det.

Men ikke si opp barnehageplassen, søk om permisjon fra den slik at dere har plass når dere kommer tilbake

Anonymkode: ae12f...640

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...