Anonym bruker Skrevet 24. august 2017 #1 Skrevet 24. august 2017 Ønsker innspill på at vi vurderer å ta fireåringen ut av bhg pga av utenlandsopphold. Jeg er i permisjon med nyfødt baby og mannen skal takker muligens ja til et engasjement i Spania som vil strekke seg over 6-12 mnd. Vi lurer nå på om alle i familien skal reise, men da må vi evt. ha fireåringen ute av bhg. Er det dumt å ta ham ut av bhg over en så lang periode? Det ville jo blitt rolige (og en del late) dager for ham i forhold til bhg-hverdagen, men samtidig kunne vi fått til skikkelig familiekvalitetstid. Selv tenker jeg det bør gå bra å ta fri til tross for at vi "ødelegger" hverdagsrutinene. Det er jo tross alt lenge til han blir skolegutt og vil få mye tid i barnehagen før det selv om vi evt. tar han ut nå. Men jeg tar gjerne imot innspill fra andre mødre rundt temaet. Anonymkode: 0b6d3...9fb
Anonym bruker Skrevet 24. august 2017 #2 Skrevet 24. august 2017 Det hadde jeg lett gjort! Anonymkode: 19338...965
Tipp topp Skrevet 24. august 2017 #3 Skrevet 24. august 2017 Ser ingen problemer med å ta barnet ut av barnehagen for en slik reise.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #4 Skrevet 25. august 2017 Det kan du selvfølgelig. Han kan jo også gå i barnehage i Spania, hvis dere ønsker det. Vi gjorde dette da våre barn var 3 1/2 og 7. Den yngste var hjemme med meg i starten, men det ble for kjedelig, så hun ville veldig gjerne begynne i barnehage. Det gikk kjempefint. Anonymkode: 4350a...5e8
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #5 Skrevet 25. august 2017 Det hadde jeg ikke stusset på en gang Anonymkode: 2cc49...e3e
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #6 Skrevet 25. august 2017 Det hadde jeg gjort uten å blunke, men husk bare å sjekke hvordan det blir med foreldrepenger, barnetrygd osv Anonymkode: a4218...b90
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #7 Skrevet 25. august 2017 Ja uten tvil!!! Anonymkode: c545f...b5f
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #8 Skrevet 25. august 2017 Som flere andre her sier: Gjør det! Selvfølgelig! Men, det er du som kjenner ditt barn best. Har dere hatt store utfordringer med trygghet i barnehagen, eller at han har et enormt behov for rutiner og hverdag, og dette vil bli en måned med belastning i begge ender, så ville jeg selvfølgelig tenkt litt til på det Anonymkode: 19859...b12
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #9 Skrevet 25. august 2017 Ser virkelig ikke problemer med å gjøre det, og kjenner fler som har gjort det. Men ikke si opp barnehageplassen, søk om permisjon fra den slik at dere har plass når dere kommer tilbake Anonymkode: ae12f...640
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå