Anonym bruker Skrevet 24. august 2017 #1 Skrevet 24. august 2017 Har rett og slett byttet ut brødskiva med nugatti med masse godterier... Det var jo tydeligvis ikke verdt det... Er det så mye mer kalorier i godteri enn i Nugatti? Anonymkode: 8c561...0d9
Anonym bruker Skrevet 24. august 2017 #2 Skrevet 24. august 2017 Ja, det var jo et skikkelig smart trekk, å bytte ut suller med sukker. Hva fikk deg til å gjøre det, trodde du virkelig det skulle være verdt det? Hva med å bytte nugatti med et annet pålegg i stedet for Når man tror man har hørt alle dumme problemstillinger her inne, så kommer det jammen en ny verre en Anonymkode: 1e3cb...b47
Anonym bruker Skrevet 24. august 2017 #3 Skrevet 24. august 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ja, det var jo et skikkelig smart trekk, å bytte ut suller med sukker. Hva fikk deg til å gjøre det, trodde du virkelig det skulle være verdt det? Hva med å bytte nugatti med et annet pålegg i stedet for Når man tror man har hørt alle dumme problemstillinger her inne, så kommer det jammen en ny verre en Anonymkode: 1e3cb...b47 *bytte ut sukker med sukker* . Ikke suller Anonymkode: 1e3cb...b47
Anonym bruker Skrevet 24. august 2017 #4 Skrevet 24. august 2017 Planen var jo ikke å erstatte sukker med sukker.. Men jeg har byttet til sunnere pålegg. Men godterisuget har blitt sterkere enn noen gang før... Med Nuggatien fikk jeg tydeligvis dekket søtbehovet uten å gå opp i vekt. Hvordan bli kvitt dette søtsuget da? Anonymkode: 8c561...0d9
Anonym bruker Skrevet 24. august 2017 #5 Skrevet 24. august 2017 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Planen var jo ikke å erstatte sukker med sukker.. Men jeg har byttet til sunnere pålegg. Men godterisuget har blitt sterkere enn noen gang før... Med Nuggatien fikk jeg tydeligvis dekket søtbehovet uten å gå opp i vekt. Hvordan bli kvitt dette søtsuget da? Anonymkode: 8c561...0d9 Eneste måte og bli kvitt søtsuget på, er å holde deg helt unna søtt. Etter lang nok tid, smaker godteri da mer kvalmt enn godt. Anonymkode: b779e...b21
Anonym bruker Skrevet 24. august 2017 #6 Skrevet 24. august 2017 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan bli kvitt dette søtsuget da? Kutte sukker helt ut Anonymkode: 1e3cb...b47
Anonym bruker Skrevet 24. august 2017 #7 Skrevet 24. august 2017 Jeg reduserte sukkerforbruket for noen år siden, bestemte meg for at jeg kun skulle spise sjokolade/godteri på lørdager. Hver lørdag kjøpte jeg meg en liten sjokolade, type peanøttkubbe og lignende. Passer jo for øvrig veldig bra å gjøre det på denne måten når man har forholdsvis små barn, som spiser godteri kun på lørdager. Så etter hvert at det hendte rett som det var at jeg ikke hadde lyst på sjokoladen min på lørdagen, og av og til tok jeg den på tirsdag, men den hadde da lagt siden lørdag. Men de fleste av gangene ble den liggende til lørdagen etter, og kanskje ikke spist da heller ,hendte ofte at min godtersugne tenåring fant den og spiste den, tross at han ikke fikk lov til det, men det var jo ikke alltid jeg oppdaget at den var borte før 1-2 uker etterpå når jeg plutselig fikk lyst på. Nå spiser jeg av mannens godter på lørdager om jeg har lyst på litt, men nøyer meg med 3-4 biter. Jeg trodde faktisk at det skulle bli verre når jeg ble gravid, men det har det ikke blitt, tvert imot faktisk, har enda mindre lyst på sukker nå. Det var en utfordring i begynnelsen, men nå tenker jeg ikke over det, jeg har jo aldri lyst på sukker likevel. Kan godt se på bakeprogrammer på tv og lignende, men får sjelden lyst på bakverk selv. Mamma ordner gjerne rundstykker når hun har selskap, og da tar jeg faktisk ofte heller et rundstykke med godt pålegg fremfor kake. Anonymkode: 64ea5...bfc
Anonym bruker Skrevet 24. august 2017 #8 Skrevet 24. august 2017 Slutt å spis søtt. Da stopper søtsuget. Jeg sier ikke at det er let. Men det er mulig. Gratulerer med tidenes overskrift. Var heldigvis litt mer nyansert enn den :-) Anonymkode: 65f03...262
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #9 Skrevet 25. august 2017 Når du føler sukkerbehovet, kan du ikke prøve å spise frukt/grønnsaker i stedet? Eller et knekkebrød med godt pålegg og grønnsaker på? Også kutter du det ned igjen noe senere (slik at du ikke spiser mange flere kcal enn du burde på en dag) med bare en grønnsak? Prøv noen uker å se? Men kutt for all del ut all sukker! Få det ut av huset!! Anonymkode: 6cfed...c93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå