Gå til innhold

Følge på do på SFO?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg skulle hente femåringen i dag var hun på do med en ansatt, og døren var låst. Fikk beskjed om at den ansatte hjalp datteren min. Hun klarer seg fint selv på do, så dette skjønner jeg ikke. Og døren var altså låst. Dette er vel ikke vanlig?

Anonymkode: 6591c...933

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi det hadde ikke jeg likt! Dessuten klarer vel de fleste som går på SFO seg selv på do så ser ikke vitsen med at en voksen er med.

Anonymkode: f6dbc...f95

Skrevet

Hmm, mulig hun har bedt om hjelp.

Anonymkode: a2b9e...d05

Skrevet

Det er vel bare å spørre om din datter ba om hjelp eller ikke. Selv om unger klarer dette kan de av ulike grunner be om hjelp andre steder. Kan være så bagatellmessig som at hun syns det er vanskelig å nå frem til dopapiret eller syns det er skummelt å skulle låse døren. Mange unger er redde for å låse døren når de går på do på skolen, den ansatte kan ha hjulpet med dette for å gjøre det mindre skummelt blandt annet. 

Om barnet ikke har bedt om hjelp, må du få en forklaring. 

Anonymkode: 99223...908

Skrevet

Ja, jeg skal spørre. Men synes det er leit for den ansatte som åpenbart kommer til å føle seg mistenkeliggjort.

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg skal spørre. Men synes det er leit for den ansatte som åpenbart kommer til å føle seg mistenkeliggjort.

Du må spørre datteren din, ikke den ansatte. 

Anonymkode: 55250...106

Skrevet

Hun svarer veldig uadekvat, så det er dessverre ikke mulig. 

Skrevet

Da spør du bare den ansatte forsiktig om det var noe datteren din trengte hjelp til i forhold til å gå på do på skolen slik at dere kan øve på dette hjemme. Da får du svar uten at noen bør bli fornærmet. Men jeg synes ikke det er rart at et lite barn på SFO har spurt om hjelp. Selv om man normalt klarer seg selv på do kan det være ting på skolen man trenger hjelp til. Og hvis hun har spurt om hjelp er det vel heller ikke så unormalt at døren låses så ikke noen andre barn skal komme busende inn mens hun sitter der. 

Skrevet

Det er nå helt vanlig å låse døra døra når man går på do. Minst like vanlig som å ikke låse. Jeg har aldri tenkt over at jeg ikke skal låse døra når en unge av en eller annen grunn trenger hjelp på do,og det kan være flere grunner til at unger trenger hjelp på do selv om de klarer seg fint hjemme. Det kan ha vært et lite uhell, en knapp eller glidelås som ikke gikk opp, at barnet synes det er skummelt på doen, at det var noen problemer av et eller annet slag. 

Om det er vanlig? Det er  i alle fall ikke uvanlig at førsteklassingene kan trenge hjelp på do. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hun svarer veldig uadekvat, så det er dessverre ikke mulig. 

Hvis hun ikke greier svare deg på det ser jeg det som veldig sannsynlig at hun også trenger hjelp på do. Hun er jo i skolealder? Lett spm? Ikke spør på anklagende eller skeptisk måte, på en blid morsom en. 

Anonymkode: e9963...cbf

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis hun ikke greier svare deg på det ser jeg det som veldig sannsynlig at hun også trenger hjelp på do. Hun er jo i skolealder? Lett spm? Ikke spør på anklagende eller skeptisk måte, på en blid morsom en. 

Anonymkode: e9963...cbf

Hun er umoden språklig, men veldig selvstendig praktisk. 

Skrevet

De låste vel for at ingen andre barn skulle komme inn og se at barnet ditt satt på do. Sånt syns jo barn er veldig pinlig, opg sikkert spesielt når de er nye på skolen. Syns ikke dette er noe å kave seg opp over.

Anonymkode: eed59...07a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...