Gå til innhold

Hvorfor brukes det så mye tid og ressurser på å finne Stig Ingar Evje?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Mamma`n til Will& Ailo skrev:

Fordi han er i psykisk ubalanse.

Det er ikke normalt å stikke til fjells i 3 mnd uten å si ifra til familien.

Syns veldig synd på familien og håper de finner han snart.

At det ikke er vanlig, betyr ikke at han må være i psykisk ubalanse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, amandine skrev:

HI, jeg kan love deg, var det min mann - eller til og med din, du hadde jo åpenbart ikke lett selv - hadde jeg lett til han var funnet. Noe annet hadde vært uaktuelt. 

Det er klart, jeg hadde gjort det samme om det var min mann.  Spørsmålet er heller om dette er et valg fra mannens side, eller en syk mann og reell savnet sak som samfunnet burde bruke ressurser på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Winterlady. skrev:

Det er klart, jeg hadde gjort det samme om det var min mann.  Spørsmålet er heller om dette er et valg fra mannens side, eller en syk mann og reell savnet sak som samfunnet burde bruke ressurser på. 

Siden ingen har svar på akkurat det er det selvsagt riktig å bruke alle tilgjengelige ressurser på saken 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Winterlady. skrev:

Det er klart, jeg hadde gjort det samme om det var min mann.  Spørsmålet er heller om dette er et valg fra mannens side, eller en syk mann og reell savnet sak som samfunnet burde bruke ressurser på. 

Det vet man jo ikke før man har funnet mannen. Men det man vet er jo at denne handlingen ikke er rasjonell, eller iaf ikke vanlig. Denne personen har heller ikke hatt som vane å være gjøre slike handlinger. Hva som er verdt å bruke samfunnet sine ressurser på er jo da heldigvis ikke opp til deg, jeg hadde vært villig til å bruke de ressursene som jeg hadde hatt tilgjengelig dersom det gjaldt mine nærmeste.

Jeg hadde aldri stilt et slik spørsmål heller: " Er mannen min verdt å kaste bort samfunnets sine ressurser på?"

Heldigvis er det profesjonelle som tar beslutningene rundt hvor mye ressurser som kan og skal bruke på denne saken. I tillegg kan alle de som kan og vil stille opp frivillige for familien gjøre det, uten at du setter deg ned å skal se på det samfunnsmessige tapet. Siden det strengt tatt er opp til den enkelte.

Jeg synes det er en helt grei sak å bruke ressurser på, og håper at dersom noe lignende skjer en av mine nærmeste at også jeg kan få samme støttee, om det er statlig eller privat, som denne familien har fått, får og kommer til å få i denne tragiske saken.

Anonymkode: e206c...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Winterlady. skrev:

Det er klart, jeg hadde gjort det samme om det var min mann.  Spørsmålet er heller om dette er et valg fra mannens side, eller en syk mann og reell savnet sak som samfunnet burde bruke ressurser på. 

All den tid det kan være det minste snev av sannsynlighet for at dette er en person med psykiske utfordringer er det en selvfølge å lete. Såvidt jeg vet er det ganske stor sannsynlighet for det, og da har man ikke egentlig noe valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du viser rimelig liten kunnskap om psykisk sykdom hvis du tar det at han greier å overleve greit ute i fjellet i denne årstiden som tegn på at han ikke har mentale problemer. Er ikke mannen militær? Da er han vel opplært til å greie seg på dette viset. 

Å leve som et jaget dyr i fjellet uten at det ser ut for å være en god rasjonell grunn for det gir klare indikasjoner på at han ikke er mentalt frisk.

Det er stor grunn til bekymring nå når det snart er høst. Han må få leve som han vil, men trenger en medisinsk sjekk i det minste.

Må være en fryktelig situasjon for hans pårørende :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for spekulasjoner. En kommentar på moderering er flyttet til ris og ros for å ikke spore av tråden ytterligere.

Ann Christin, admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi vet er at mannen er soldat, og har psykiske problemer etter traumer fra han var i krigen. 

Han ble bare borte fra hytta

Mange tror jo derfor at han har tatt livet av seg eller hatt en ulykke. Men siden han er trent soldat og i tillegg er en friluftsmann så håper selvfølgelig familien hans at han jages rundt i skogen av sine egne demoner og har blitt helt irrasjonell i sin angst. 

Det at han har barn og familie, og aldri har gjort noe sånt før er grunn nok til å lete synes jeg. Hadde han vært ved sine fulle fem og bare trengte tid for seg selv og ønsket en sommer i skogen alene ville han gitt kone og barn beskjed om det og planlagt turen sin på forhånd 

Anonymkode: 51587...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.8.2017 den 10.13, Anonym bruker skrev:

Han er i live. Er tydelig gått frivillig hjemmefra og vandrer glad rundt. Og ikke minst: Han har tydelig et ønske om å være i fred.

 

Hvorfor skal vi løpe etter ham? Han har jo valgt dette selv. Hvor er faren? Hvor er problemet? 

Og ja jeg er seriøs. Jeg forstår ikke en cm av den saken. La han være da vel?

Anonymkode: 12bce...b97

Kan begynne å se ut som du tok feil, HI.

Anonymkode: ee9a3...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist vending i saken om det er han som ble funnet i dag. Politiet uttaler at personen bærer preg av å ha ligget lenge ute. Da kan man jo undres litt på alle disse tipsene folk har kommet med. Er det virkelig han de så, eller kan det være en annen som ferdes i fjellet der. 

Anonymkode: 019d9...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Trist vending i saken om det er han som ble funnet i dag. Politiet uttaler at personen bærer preg av å ha ligget lenge ute. Da kan man jo undres litt på alle disse tipsene folk har kommet med. Er det virkelig han de så, eller kan det være en annen som ferdes i fjellet der. 

Anonymkode: 019d9...9d3

De har jo sagt i lang tid at de vet om en "raring" som pleier å vandre om sommeren, og de vet ikke hvor han er, så da kan det være han som er observert også

Anonymkode: 51587...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De har jo sagt i lang tid at de vet om en "raring" som pleier å vandre om sommeren, og de vet ikke hvor han er, så da kan det være han som er observert også

Anonymkode: 51587...fbd

Ja, det hadde jeg glemt. Klart da kan det være han. Bare litt leit om alle disse tipsene som har kommet ikke var reelle 

Anonymkode: 019d9...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra hva lokalpressen her skriver nå, så er det nok ganske sannsynlig at det er den savnede Evje som er funnet. Egentlig temmelig nært hytta. Da Evje forsvant var det i grunnen full vinter med mye og råtten snø i området. 

Egentlig håper jeg det er Evje som er funnet, slik at familien kan få ro. 

Anonymkode: 602ad...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.8.2017 den 10.31, Anonym bruker skrev:

Aldri sett noe om den saken. Aldri.  Men jeg har et liv, og bruker tiden min på ungene mine.   Lurere det.  Slipper man å bry seg om ting man ikke har noe med.

Anonymkode: 11b13...bb7

Du kan umulig lese nyheter hvis du ikke har fått med deg den saken 😊

Greit å holde seg litt oppdatert.

Anonymkode: f049d...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24. august 2017 den 10.31, Anonym bruker skrev:

Aldri sett noe om den saken. Aldri.  Men jeg har et liv, og bruker tiden min på ungene mine.   Lurere det.  Slipper man å bry seg om ting man ikke har noe med.

Anonymkode: 11b13...bb7

Sjelden man treffer på noen som er stolt over å ikke følge med i nyhetene. 

 

Anonymkode: 8ce44...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...