Gå til innhold

Hvorfor brukes det så mye tid og ressurser på å finne Stig Ingar Evje?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han er i live. Er tydelig gått frivillig hjemmefra og vandrer glad rundt. Og ikke minst: Han har tydelig et ønske om å være i fred.

 

Hvorfor skal vi løpe etter ham? Han har jo valgt dette selv. Hvor er faren? Hvor er problemet? 

Og ja jeg er seriøs. Jeg forstår ikke en cm av den saken. La han være da vel?

Anonymkode: 12bce...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det du snakker om??  Aldri hørt det navnet før.  Hvorfor bryr du deg?  Tydeligvis ikke en kjent sak engang 

Anonymkode: 11b13...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forstår at dersom mannen er i live finnes det en mulighet for at han er svært syk og trenger hjelp? Hans familie er urolig for mannens helsetilstand og det er fullt forståelig . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det du snakker om??  Aldri hørt det navnet før.  Hvorfor bryr du deg?  Tydeligvis ikke en kjent sak engang 

Anonymkode: 11b13...bb7

 

Hehe Neida. Bare stått om ham i VG og Dagbladet siden mai liksom. 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/leteaksjoner/evje-forsvinningen-politiet-leter-etter-vandrer/a/24124988/

http://www.vg.no/nyheter/leteaksjoner/kona-til-savnede-stig-om-barna-de-vet-at-pappa-er-borte/a/24102362/

 

Anonymkode: 12bce...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De leter fordi han har psykiske problemer og så frivillig er vel ikke rett ord å bruke!

Anonymkode: 61dc7...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det du snakker om??  Aldri hørt det navnet før.  Hvorfor bryr du deg?  Tydeligvis ikke en kjent sak engang 

Anonymkode: 11b13...bb7

Vel... det ER en kjent sak ! Mannen ble borte tidlig i Mai og det har vært dekket i nyhetene siden den gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det du snakker om??  Aldri hørt det navnet før.  Hvorfor bryr du deg?  Tydeligvis ikke en kjent sak engang 

Anonymkode: 11b13...bb7

Hvordan kan du har unngått å høre om den saken? Det er jo stadig noe om han, saken og bildet av han har jo vært mye fremme i det siste

Anonymkode: 33287...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan kan du har unngått å høre om den saken? Det er jo stadig noe om han, saken og bildet av han har jo vært mye fremme i det siste

Anonymkode: 33287...eae

Aldri sett noe om den saken. Aldri.  Men jeg har et liv, og bruker tiden min på ungene mine.   Lurere det.  Slipper man å bry seg om ting man ikke har noe med.

Anonymkode: 11b13...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aldri sett noe om den saken. Aldri.  Men jeg har et liv, og bruker tiden min på ungene mine.   Lurere det.  Slipper man å bry seg om ting man ikke har noe med.

Anonymkode: 11b13...bb7

Nyheter har du ikke tid til fordi du har et liv og bruker tiden på ungene dine, men her inne er du...... :legrine:

Anonymkode: 33287...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi han er i psykisk ubalanse.

Det er ikke normalt å stikke til fjells i 3 mnd uten å si ifra til familien.

Syns veldig synd på familien og håper de finner han snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nyheter har du ikke tid til fordi du har et liv og bruker tiden på ungene dine, men her inne er du...... :legrine:

Anonymkode: 33287...eae

De som har ett liv pleier som regel å holde seg oppdatert på nyhetsfronten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

De som har ett liv pleier som regel å holde seg oppdatert på nyhetsfronten 

Oj !!! Feil sitering!! Beklager! Skulle til hun som sa hun hadde ett liv og ikke leste nyheter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det du snakker om??  Aldri hørt det navnet før.  Hvorfor bryr du deg?  Tydeligvis ikke en kjent sak engang 

Anonymkode: 11b13...bb7

Det er en veldig kjent sak, absolutt alle medier har skrevet om det, ikke bare VG og Dagbladet som er nevnt tidligere i tråden. Senest i dag står det om han på TV2

http://www.tv2.no/nyheter/9316229/

Anonymkode: 51587...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er godt kjent at mannen har psykiske problemer. Så dere som påstår noe annet tar virkelig helt feil! Selvfølgelig ønsker familien å finne han. Mannen trenger hjelp. Dette er tungt for alle som står han nær. Spesielt kone og to små barn. Det er lov å sette seg litt inn andres situasjon. Hadde det vært deres mann det gjaldt , hadde dere selvfølgelig ikke bare latt være å lete etter han. Han er syk og han trenger hjelp! 

Anonymkode: 019d9...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det anses som sannsynlig at folk kan være til fare for seg selv eller andre vil man bruke ressurser på å finne vedkommende. Se for deg at din egen bror eller far forsvinner frivillig, men dere er ganske sikker på at han er psykisk ustabil: hadde du da ønsket at folk leita? Eller ville det vært ok at han løp rundt, muligens redd og forskremt, alene, i den tro at han var i fare på et eller annet vis? Kanskje med en haltende virkelighetsoppfattelse? I mange måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du virkelig ikke det?! 

Så det hadde vært "greit" for deg om mannen din eller en av dine voksne barn bare forsvant, og du ikke visste hvor vedkommende hadde gjort av seg? Ville du ikke vært redd og bekymret for noe av det kjæreste du vet av? Det er et menneske det er snakk om, et liv, noe som er svært viktig for mange mennesker i deres krets både både overfor familie og venner. Jeg vet i allefall at jeg ville ønsket å bruke store ressurser for å finne min mann, min søster/bror eller mine barn igjen dersom jeg trodde de levde og at de ikke hadde det bra med seg selv. I tillegg ville jeg gladelig ha hjulpet til dersom dette skjedde i min familie, vennekrets osv. For meg er det en selvfølge!

Det er ingenting med denne mannen som tyder på at han er mentalt i balanse. Psykiske problemer kan utarte seg så forskjellig, med ulik styrke, karaktertrekk og grad. Dette er jo noe politiet også har uttalt seg om, og hele hans historikk kan tilskrive at han ikke har det bra.

Stakkars familie!! Får bare håpe han enda er i live <3 

Anonymkode: e206c...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nyheter har du ikke tid til fordi du har et liv og bruker tiden på ungene dine, men her inne er du...... :legrine:

Anonymkode: 33287...eae

Det var faktisk en strålende kommentar 👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi man mistenker han er syk og redd han skal dø spesielt nå som det blir kaldere. Noen ganger tror man ikke hva man hører 

Anonymkode: fe25b...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner du virkelig ikke det?! 

Så det hadde vært "greit" for deg om mannen din eller en av dine voksne barn bare forsvant, og du ikke visste hvor vedkommende hadde gjort av seg? Ville du ikke vært redd og bekymret for noe av det kjæreste du vet av? Det er et menneske det er snakk om, et liv, noe som er svært viktig for mange mennesker i deres krets både både overfor familie og venner. Jeg vet i allefall at jeg ville ønsket å bruke store ressurser for å finne min mann, min søster/bror eller mine barn igjen dersom jeg trodde de levde og at de ikke hadde det bra med seg selv. I tillegg ville jeg gladelig ha hjulpet til dersom dette skjedde i min familie, vennekrets osv. For meg er det en selvfølge!

Det er ingenting med denne mannen som tyder på at han er mentalt i balanse. Psykiske problemer kan utarte seg så forskjellig, med ulik styrke, karaktertrekk og grad. Dette er jo noe politiet også har uttalt seg om, og hele hans historikk kan tilskrive at han ikke har det bra.

Stakkars familie!! Får bare håpe han enda er i live <3 

Anonymkode: e206c...cb9

Mange har jo sett at han løper vekk hver gang det kommer folk så vi vet jo at han lever!!

Anonymkode: 3b1f8...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mange har jo sett at han løper vekk hver gang det kommer folk så vi vet jo at han lever!!

Anonymkode: 3b1f8...de4

Du tuller?? Ingen VET jo at det er savnede som er observert ! Dessuten ; hvis det er den savnede familiefaren som løper vekk når han møter folk er det vel naturlig å tro mannen kanskje er forvirret og i behov av hjelp?? Det er faktisk ikke lov å være så dum som du fremstår nå !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mange har jo sett at han løper vekk hver gang det kommer folk så vi vet jo at han lever!!

Anonymkode: 3b1f8...de4

Det er ingen som VET helt sikkert at det er han. Det har aldri blitt bekreftet at det noen gang har vært han det er snakk om en gang, det er derfor de sjekker opp om dette gjelder en annen mann som fra tid til annen lever ute i naturen i det samme området.

Anonymkode: e206c...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI, jeg kan love deg, var det min mann - eller til og med din, du hadde jo åpenbart ikke lett selv - hadde jeg lett til han var funnet. Noe annet hadde vært uaktuelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at han ikke er vandreren som er sett? Men at noe annet skjedde i mai enn teorien om at det klikket for han?

Anonymkode: aaf7a...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kan det være at han ikke er vandreren som er sett? Men at noe annet skjedde i mai enn teorien om at det klikket for han?

Anonymkode: aaf7a...871

Det vet de jo ikke, og det er jo derfor de leter. Tipper de pårørende er fortvilet. Det må være helt grusomt å gå sånn i uvisshet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...