Anonym bruker Skrevet 23. august 2017 #1 Skrevet 23. august 2017 En av mine nærmeste ville ha gått av å hatt en verge og personen er enig i dette selv. Jeg prøver å finne ut mer om denne ordningen og leser på nett at fylkesmannen mener en verge burde ha "orden i egen økonomI". Vil en betalingsanmerkning (som man holder på å betale ned på) ødelegge for dette? Må man f.eks fremlegge egen selvangivelse eller annen type bevis for ordnet økonomi? Eller menes det at man f.eks er i fast jobb og ikke under nav selv? Anonymkode: 39fcd...a1a
Anonym bruker Skrevet 23. august 2017 #2 Skrevet 23. august 2017 Verge får man jo bare om man ikke er i stand til å ta seg av egen økonomi. For eks psykisk utviklingshemmede eller psykisk syke. Vanlige folk med en betalingsanmerkning får ikke det (da må de i så fall betale noen privar). Anonymkode: d0f07...5c3
Anonym bruker Skrevet 23. august 2017 #3 Skrevet 23. august 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Verge får man jo bare om man ikke er i stand til å ta seg av egen økonomi. For eks psykisk utviklingshemmede eller psykisk syke. Vanlige folk med en betalingsanmerkning får ikke det (da må de i så fall betale noen privar). Anonymkode: d0f07...5c3 Personen som ønsker verge har diagnosen psykisk utviklingshemmet. Men det er ikke den personen som har en betalingsanmerkning, men den som er ønsket som verge. Altså, jeg lurer på om det at vergen selv har en betalingsanmerkning vil hindre en i å kunne bli verge for et familiemedlem. HI Anonymkode: 39fcd...a1a
Anonym bruker Skrevet 24. august 2017 #4 Skrevet 24. august 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Personen som ønsker verge har diagnosen psykisk utviklingshemmet. Men det er ikke den personen som har en betalingsanmerkning, men den som er ønsket som verge. Altså, jeg lurer på om det at vergen selv har en betalingsanmerkning vil hindre en i å kunne bli verge for et familiemedlem. HI Anonymkode: 39fcd...a1a Hvis fylkesmannen skal godkjenne versemålet, så vil jeg tro det ja. Du bør nok ha betalt kravet ned før du er aktuell. Men det er ingenting i veien for at du kan hjelpe personen med å få orden på økonomien, du behøver ikke være verge for å gjøre det. Anonymkode: 0ba83...817
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå