Gå til innhold

Foreldre til mobbere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ta kontakt med foreldrene til en mobber? Har så mye på hjertet, vil ta det direkte med foreldrene. Skrive brev? SMS? Ringe? Anonymt brev? Denne jenta plager mange, så kunne kommet fra "hvem som helst". 

Anonymkode: e87b2...3b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du vil bli tatt på alvor så hadde jeg ikke skrevet et anonymt brev. Ville ringt eller bedt om å møtes.

Anonymkode: c2153...6ea

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du vil bli tatt på alvor så hadde jeg ikke skrevet et anonymt brev. Ville ringt eller bedt om å møtes.

Anonymkode: c2153...6ea

Jenta går i 2. klasse og mi går i 4. klasse. Har aldri hatt noe forhold til foreldrene så syntes det er vanskelig å bare ta kontakt. Skolen sier det samme som de har sagt det siste året, de er klar over problemet og jobber med det. Men hvor mange skal denne jenta få ødelegge skolegangen til før det skjer noe?? Frustrert.

Skrevet

Denne var jo litt vrien da mtp at du ikke kjenner noe til foreldrene. Hvis du orker så tror jeg det er best å ringe eller send en sms og  kanskje be om å få komme over for å snakke over en kaffekopp? Det er jo vanskelig å vite hvilken type mennesker foreldrene hennes er da. 

Hadde det vært mitt blad hadde jeg blitt GLAD for at noen hadde fortalt meg om slik oppførsel. Men om de snur seg vekk og nekter å innse problemet så er det kanskje vanskelig å nå frem uansett. 

Anonymkode: 7aa04...951

Skrevet

Som forelder til en som ikke alltid har vært grei mot andre barn, kan jeg si at et anonymt brev hadde jeg hatt vanskeligheter med å forholde meg til. For det første blir det helt umulig å oppklare eventuelle misforståelser, for det andre er det ikke slik at barn opererer helt i et vakuum, noen ganger er det nyttig å høre den andres side også. Hos meg hadde det skapt mer engstelse og sinne enn konstruktiv tiltakslyst ihvertfall. Jeg ville sendt en SMS og spurt om dere hadde kunnet ta en prat per telefon eller møttes etter skolen. Sånt setter jeg pris på.

Videre er det viktig å huske at det er skolen som har ansvar for miljøet til barnet ditt. For alt du vet kan det hende foreldrene til denne jenta gjør alt de kan for å hjelpe til - men de kan faktisk ikke passe på barna i skoletiden.

Anonymkode: 406ea...9e3

Skrevet

Hvis du er seriøs mtp at du mener en 7-åring klarer å "mobbe" et to år eldre barn, så regner jeg med at du også skjønner at dette barnet trenger hjelp...? Altså, andreklassingen her? 

Anonymkode: 4f6c4...ecb

Skrevet

For all del, ikke skriv anonymt brev, det er feigt. Send den gjerne en SMS hvor du forteller helt kort hva det gjelder og spør om å få møte dem for å ta en prat.

Anonymkode: 6c4e7...1a9

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du er seriøs mtp at du mener en 7-åring klarer å "mobbe" et to år eldre barn, så regner jeg med at du også skjønner at dette barnet trenger hjelp...? Altså, andreklassingen her? 

Anonymkode: 4f6c4...ecb

Mener du virkelig at en 7-åring ikke er i stand til å mobbe en 9-åring??

Anonymkode: 6c4e7...1a9

Skrevet

Det går fint at en 7 åring greier å mobbe en 9 åring. 

Anonymkode: 4347b...ae6

Skrevet

Ring eller inviter dem på kaffe.

Anonymkode: d4b1a...300

Skrevet

Jeg ville ikke tatt kontakt med foreldre. Klok av skade, så vet jeg at det finnes dem som går i forsvar med en gang du åpner kjeften. Du skriver at jenta er slik overfor flere og at skolen jobber med dette.

Jeg ville sagt ifra til kontaktlærer, og bedt om et møte med lærer og de andre foreldrene. På denne måten er det best sjanse for at det blir ryddig og greit. Og læreren, som ser barna i skolehverdagen, kan fortelle hva som skjer.

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan ta kontakt med foreldrene til en mobber? Har så mye på hjertet, vil ta det direkte med foreldrene. Skrive brev? SMS? Ringe? Anonymt brev? Denne jenta plager mange, så kunne kommet fra "hvem som helst". 

Vi ringte direkte til mor til en mobber for noen år siden. Han gikk og slo andre helt uoppfordret. Da gutten min (som er 2 år yngre) kom hjem og gråt en dag, og det ikke hjalp med møter på skolen (møte mellom skole, mor og mobber) fikk vi nok. Far ringte mor til mobberen og var nok ganske sint. Etter det sluttet han iallfall å plage vår sønn. 

Bedre å ringe enn å sende brev iallfall.  

Anonymkode: 2d9f2...a11

Skrevet

Du vet om den nye mobbe loven som tredde i kraft fra 2 august?

Rektor har 5 dager på seg før det skal skrives sak og foreldre skal innvolveres

Skrevet

Ta en telefon til foreldrene. Dersom det ikke hjelper med prat, så ta saken i egne hender selv. Du sier at skolen er klar over problemet, og at de jobber med det. Vel, det funker jo tydeligvis ikke.

Har barnet ditt et eldre søsken? Be han eller henne om å sette seg i tydelig respekt overfor denne jenta, med en klar beskjed om at hun må slutte med dette. Mulig hun holder opp da ;-)

VI hadde det på samme måte HI. Skolen prøvde og prøvde. Til slutt sa jeg til datteren min at neste gang hun dytter og slår eller klyper, så tar du igjen og viser at det gjør vondt! Min datter hadde lagt mobberen i bakken og slått henne i ansiktet med knytteneven en gang. Jenta hadde begynt å grine, og de andre rundt hadde blitt helt stille og deretter sagt at hun fortjente den. Dette var 12 år gamle jenter da. Men plagingen av min datter opphørte etter dette. Noen ganger, når alt er utprøvd, så må de rett og slett smake sin egen medisin. Ikke pedagogisk riktig nei, men det var det som funket.

Hadde forresten ventet meg en telefon fra skolen den dagen, men fikk ingen. Det sier vel egentlig sitt.......

Anonymkode: ed80d...b3d

Skrevet

Vet det er vanskelig, men jeg hadde ringt. Jeg har selv måtte ringe foreldre, og har selv blitt oppringt. Det kan hende du møter foreldre som går i forsvar, men da må du si at hvis ikke dere klarer å løse det dere i mellom så må du gå videre med dette.

Anonymkode: 6aab3...850

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så du vil ta det så direkte med foreldrene at de ikke skal vite hvem du er? Hva er direkte i det? 

Skrevet

Jeg vil ta det direkte med foreldrene og ikke via skolen, såpass skjønte du vel? Og hvis noen tror et yngre barn ikke kan mobbe et eldre barn må dere nesten våkne opp. Det skjer hver dag. Takk til alle som har kommet med konstruktive tilbakemeldinger. Jeg har sendt en melding til mor og hun var glad jeg gjorde dette. Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...