Anonym bruker Skrevet 23. august 2017 #1 Skrevet 23. august 2017 Har hatt blødninger gjennom svangerskapet og er 18 uker på vei, når jeg var 12 uker så fant de ut at morkaken lå for langt nede og er forliggende, nå var jeg på OUL og den er enda langt nede, så skal på placenta kontroll om 10 uker, er det normalt at den flytter på seg? Er det større risiko for at noe går gale nå framover? Anonymkode: 77c54...c22
Anonym bruker Skrevet 23. august 2017 #2 Skrevet 23. august 2017 Hvis den blokkerer utgangen må de ta planlagt keisersnitt før termin. Anonymkode: 91982...d93
Anonym bruker Skrevet 23. august 2017 #3 Skrevet 23. august 2017 Det kalles placenta previa og det kan være at den ikke ligger helt foran utgangen selv om det ser ut slik nå. Det kan være den "flytter seg"(da har den aldri ligget HELT foran, det ser bare slik ut) Hvis det ikke finnes noen "utgang", så blir det keisersnitt. Anonymkode: 6d704...a91
Anonym bruker Skrevet 23. august 2017 #4 Skrevet 23. august 2017 Jeg var på ul da jeg var ca12 uker på vei. Den erfarne jordmoren fortalte med at morkaken lå veldig langt nede og at jeg kunne oppleve blødninger pga dette. Hun sa den kunne flytte seg "med magen oppover", men slik den lå på meg tvilte hun på det. På den ekstra kontrollen hadde den likevel flyttet på seg og jeg kunne føde normalt. Jeg fikk ingen restriksjoner, men hun sa som sagt at blødninger var vanligere. Dette var mitt 3.svangerskap og noen dager etter ul begynte jeg faktisk å blø. Første gang det har skjedd mens jeg har vært gravid. Jeg hadde noen småblødninger i en periode og ble delvis sykemeldt, men etter uke 20 hadde jeg ingen plager med dette. Anonymkode: 4d55e...00e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå