Gå til innhold

Synes dere dette høres rettferdig ut? Ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi driver å ser på mulige julegaver til ungene og de har alt de trenger og mer til av materielle ting så vi ønsker å gi en opplevelse. Minstemann elsker fotball og hadde elsket å dra på fotballtur til England for å se favorittlaget sitt og eldste ville nok heller hatt ei uke med sol og bad. Vi tenker da at mannen min kan ta med minste på en langhelg med fotball og morro i England og jeg kan ta med eldste ei uke til sydlige strøk. Vi tenker å dra ca samtidig til våren en gang. Høres det ut som en rettferdig fordeling ? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Hvis barna vil det så. rettferdig er det 🖒

Anonymkode: 0c663...b88

Skrevet

Jeg hadde vært redd at han som er så glad i fotball kanskje ikke syns det hadde vært helt OK? 

Anonymkode: babe7...ce6

Skrevet

Mine hadde ikke vært begeistret. De synes det er mye morsommere å gjøre ting sammen med søsken enn å dra på tur med bare en voksen.

Jeg vil også tro at en uke med som og bad i skolens ferie vil bli ganske mye dyrere enn en helg med fotballkamp, men om adhd-gutten og lillebror ønsker seg dette så er det sikkert greit.

Anonymkode: f5298...165

Skrevet

De hadde likt å gjøre ting sammen også 😊Vi skal blandt annet reise 3 uker sammen til sommeren alle 4 (ikke helt bestemt hvor men blir sol, bad og varme). Jeg tror ikke gutta bryr seg om hvem som får den dyreste turen . Vi voksne har også ulike ønsker og jeg tar en uke i varmen over fotball anyday😊

Skrevet

Høres fantastisk ut. :) Så snille dere er. Dere bør snakke med barna - det er kun de som kan ha en mening om dette. Luft tanken, så finner dere ut hva de føler om det.

Anonymkode: aa4ec...24b

Skrevet

Hvis det er dette er noe ungne har lyst til, så synes jeg det høres helt topp ut :)

Anonymkode: 1dbc6...423

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at de vil like det. Tenker vi går for det jeg😊 I Mai er det jo gode temperaturer i sydlige strøk også . 😊

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil også tro at en uke med som og bad i skolens ferie vil bli ganske mye dyrere enn en helg med fotballkamp (...)

De fotballturene er rådyre, koster ofte mye mer enn en ukes sydentur!

Skrevet

Husker jeg helt feil hvis jeg mener du har nevnt at mannen din er stepappa til sønnene dine? I så fall ville jeg luftet ideen for barna før dere tar en avgjørelse med tanke på at en får ferie med mamma og en får med stefar. Ser de på dere som likeverdige så er det sikkert ikke noe problem, men det kan være sårt for den ene å ikke få alenetid med mammaen sin.

Tanken er god uansett, altså, det er flotte gaver, men jeg ville nok snakket med guttene om det først.

Anonymkode: e236d...962

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Husker jeg helt feil hvis jeg mener du har nevnt at mannen din er stepappa til sønnene dine? I så fall ville jeg luftet ideen for barna før dere tar en avgjørelse med tanke på at en får ferie med mamma og en får med stefar. Ser de på dere som likeverdige så er det sikkert ikke noe problem, men det kan være sårt for den ene å ikke få alenetid med mammaen sin.

Tanken er god uansett, altså, det er flotte gaver, men jeg ville nok snakket med guttene om det først.

Anonymkode: e236d...962

Det stemmer . De er veldig close og deler denne interessen 😊 Minste har dessuten spurt mannen om de kan dra på fotballtur sammen. Vi passer også på at begge får alenetid med begge og bytter på hvem som blir med hvem 

Skrevet
12 minutter siden, aanonym skrev:

De fotballturene er rådyre, koster ofte mye mer enn en ukes sydentur!

Det blir utenfor skolens ferie så det blir ikke sånn kjempedyrt så det blir ikke kjempeforskjell i pris 😊 Hi 

Skrevet
1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det blir utenfor skolens ferie så det blir ikke sånn kjempedyrt så det blir ikke kjempeforskjell i pris 😊 Hi 

Da synes jeg ikke det er noen god i det. Barn bør gå på skolen når det er skole.

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da synes jeg ikke det er noen god i det. Barn bør gå på skolen når det er skole.

Det er OK for skolen da de ser verdien av en slik opplevelse . Poenget var ikke NÅR vi drar, men om fordeling av opplevelser er grei😊

Skrevet

Men, det er jo klin umulig for andre enn kun de involverte å svare på?!

Ikke aner vi noe om relasjonen dere i mellom, hvordan de håndterer ting osv. Blir skvetten når man trenger bekreftelser fra utenforstående på hva som er (u)rettferdig for sine egne unger. 

For min del hadde jeg aldri gjort det. Hadde reist på weekendtur med hele familien, og når de andre dro på fotball så hadde jeg heller tatt med den andre på teater eller museum e.l. 

Men, dere gjør jo det dere selv har lyst til! Det er fordelen med å være voksen👍🏼

Skrevet

Altså, det må da være hyggeligere å gjøre noe alle sammen? Høres ut som du/dere helst vil slippe å være med barna? Fin gave må være å gjøre noe sammen. Ikke ta de ut av skolen for dette hvertfall, det er ikke lurt. 

Anonymkode: bb561...1fc

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, det må da være hyggeligere å gjøre noe alle sammen? Høres ut som du/dere helst vil slippe å være med barna? Fin gave må være å gjøre noe sammen. Ikke ta de ut av skolen for dette hvertfall, det er ikke lurt. 

Oj!! Litt av grunnen til at vi ønsker å gi en opplevelse er å være sammen med dem på noe spennende. Vi er på flere ukers ferie sammen alle sammen hvert år og skal også det neste sommer. Her har de veldig forskjellige interesser og ønsker og vi tenker det kan være flott med en opplevelsestur hvor de slipper å gjøre ting de selv ikke liker. En ferie som kun oppfyller den enkeltes ønsker . 

Skrevet

Dette høres deilig ut, kos dere alle sammen på de forskjellige tingene.

Skrevet
33 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Oj!! Litt av grunnen til at vi ønsker å gi en opplevelse er å være sammen med dem på noe spennende. Vi er på flere ukers ferie sammen alle sammen hvert år og skal også det neste sommer. Her har de veldig forskjellige interesser og ønsker og vi tenker det kan være flott med en opplevelsestur hvor de slipper å gjøre ting de selv ikke liker. En ferie som kun oppfyller den enkeltes ønsker . 

Men som en her over skriver, dere kan vel dra til samme sted alle, og så dele dere når det er fotball?

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men som en her over skriver, dere kan vel dra til samme sted alle, og så dele dere når det er fotball?

Når en vil til England på fotballtur og en vil til sol og varme lar det seg vanskelig kombinere 😊Hi 

Skrevet
1 time siden, Mamma_til_2 skrev:

Dette høres deilig ut, kos dere alle sammen på de forskjellige tingene.

Det skal vi😊 Så får vi alle gjøre akkurat det vi har mest lyst til😊😊 hi 

Skrevet

Høres fantastisk ut. Vi har fem barn, og jeg passer på å ta turer med én og én. Alle får en utenlandstur alene med meg når de er seks år, ti år og etter konfirmasjonen (sikkert senere også). Både mannen og jeg gjør mindre ting alene med dem ellers også. Vi gjør også mye sammen alle sammen, eller i fornuftige oppdelinger. Svært sammenspleiset familie, men noen ganger er det godt å ha litt alenetid. 

Anonymkode: 2e0f3...7f4

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høres fantastisk ut. Vi har fem barn, og jeg passer på å ta turer med én og én. Alle får en utenlandstur alene med meg når de er seks år, ti år og etter konfirmasjonen (sikkert senere også). Både mannen og jeg gjør mindre ting alene med dem ellers også. Vi gjør også mye sammen alle sammen, eller i fornuftige oppdelinger. Svært sammenspleiset familie, men noen ganger er det godt å ha litt alenetid. 

Anonymkode: 2e0f3...7f4

Ja, ikke sant! Det lar seg greit kombinere😊 Hi 

Skrevet

Det har ungene her gjort med farmor. Eller på en måte. Hun ene var 3ukrr i Israel på behandlingsreise som farmor betalte (farmor hadde vært der før og hennes mann mente hun ikke trengt det igjen, men barnebarnet var en god grunn til å dra dit igjen. Da punget farfar ut 70 000 med en gang for barnebarnet. Farmor avr helt i ekstase) Lillesøster fikk en billigtur til Egypt med farmor ett halvt år etter. Begge ungeneg var strålende fornøyd og verdien og tiden har de ikke brydd seg med. Lillesøster hadde kjedet seg om hun skulle vært tre uker på ett sted og storesøster hadde såvidt funnet roen på en uke. De er veldig forskjellige lik, så her har vi sommerferien veldig planløs pga dette. I år var eldste 7 uker på hytta, hu minste har dratt frem og tilbake i hele sommer. 

Anonymkode: 0975c...f10

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har ungene her gjort med farmor. Eller på en måte. Hun ene var 3ukrr i Israel på behandlingsreise som farmor betalte (farmor hadde vært der før og hennes mann mente hun ikke trengt det igjen, men barnebarnet var en god grunn til å dra dit igjen. Da punget farfar ut 70 000 med en gang for barnebarnet. Farmor avr helt i ekstase) Lillesøster fikk en billigtur til Egypt med farmor ett halvt år etter. Begge ungeneg var strålende fornøyd og verdien og tiden har de ikke brydd seg med. Lillesøster hadde kjedet seg om hun skulle vært tre uker på ett sted og storesøster hadde såvidt funnet roen på en uke. De er veldig forskjellige lik, så her har vi sommerferien veldig planløs pga dette. I år var eldste 7 uker på hytta, hu minste har dratt frem og tilbake i hele sommer. 

Anonymkode: 0975c...f10

Barn er forskjellige ja😊 Hi 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...