Gå til innhold

Bleieslutt, er det for tidlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei lita jente på 1,5 år som har en storesøster på 4. Den minste vil jo gjøre alt som vi andre gjør, hermer etter alt, og speiselt storesøster er jo et idol.

Hun har et godt språk, er veldig for seg, og nå insisterer hun på å tisse på do slik storesøster gjør. Greit nok det. Men hun hverken tisser eller bæsjer på doen. Hun tar av klær, og bleie, og setter seg der, sitter litt og er ferdig. Vasker hender og på igjen med bleie og klær. Hun går på do hver morgen og kveld, og ved hvert bleieskift, men tisser eller bæsjer altså aldri. Så tydelig at hun ikke skjønner HVA en egentlig skal gjøre på doen? Jeg prøvde en søndag å ta på truse istedenfor bleie, og da ble trusa bløt ca annenhver time? Enda vi "gikk på do" hver time. Jeg spurte om vi skulle tisse på do, hun sa ja, det kom ikke noe. Og 5 minutter senere var hun våt.

Betyr dette at hun overhodet ikke er klar for dette enda? Hun vil jo selv "gå på do". Eller må vi la henne gå mer uten bleie, for å skjønne at det skal komme ut noe og hvordan det kjennes?

Litt slitsomt å drive å ta henne på do, også når hun ber om det når det ikke er noe som kommer, og i tillegg ha bleieskift. Hadde vært greit med enten/eller. Hva anbefaler dere? Hun er jo lita, men føles veldig mye større enn hun er for hun kan jo så mye, snakker bra og er så ordentlig.

Anonymkode: 19f71...d87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville bare latt henne gjøre det selv om det er slitsomt. Det er stas for henne og plutselig en dag skjønner hun konseptet. 

Anonymkode: 111f1...838

Skrevet

Ville hatt på bleie, og satt henne på do morgen og kveld. Og plutselig forstår hun hele konseptet 😉

Anonymkode: dab39...cb9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...