Gå til innhold

Litt mye alkohol sånn til vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann drikker alkohol hver dag, nesten uten unntak. De eneste dagene han ikke drikker er om han må kjøre bil på kvelden, men som regel greier han snike inn minst en øl etter det likevel.

Vanlig jobbedager, øl til maten, gjerne to. Evt ett eller to glass vin om han har åpnet en flaske. Så er det gjerne enda en øl når ungene er lagt, eller en eller flere drinker med sprit i. I helger komme også cognacen fram. Og alltid drinker og øl/vin til mat. Før drakk han aldri kvelder før han skulle opp tidlig, men det gjør han nå. 

Han blir vel ikke merkbart beruset, men jeg synes det virker litt mye. Dyrt er det også. Selv drikker jeg kun når jeg skal på fest, så vi er vel i motsatt ende av skalaen.

Anonymkode: 55ec3...326

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hver dag er for mye når man har barn synes jeg. Og han nøyer seg ikke bare med 1-2 glass heller virker det som..

Anonymkode: a02a6...ac1

Skrevet

Synes det høres altfor mye ut. Hadde reagert og kontaktet min egen fastlege for konkrete råd videre. 

Anonymkode: 9e115...616

Skrevet

Mannen min drikker også hver dag. Ofte bare en halvliter øl på kvelden, men det er likevel hver eneste dag. I helgen kan han gjerne drikke en flaske vin alene. Jeg tar et halvt glass eller ingenting. 

Jeg påpeker at jeg synes det er for mye, men siden det ikke er mange enheter i hverdagen, vet jeg ikke hvor alvorlig jeg skal ta det. Enig i at  det også er en dyr uvane.. 

Anonymkode: 51b24...b6e

Skrevet

Ring fastlegen din å be om råd. Still ultimatum. Be han slutte å drikke. Rett og slett. Om han ikke klarer det har han et problem og må få hjelp. Dersom han ikke erkjenner at han har et problem, ikke ønsker å slutte eller ønsker å høre på deg så bør du ta med deg barna å flytte. Så enkelt, så vanskelig

Anonymkode: 104d3...c1a

Skrevet

Min mor var sånn da jeg var barn, og jeg syns det var grusomt. Hun ble jo ikke direkte beruset, men endret seg merkbart likevel. HATET det vinglasset hun alltid skulle ha til fiskekakene eller lapskausen på en tirsdag. Dette påvirker barna! 

Anonymkode: bb4fc...b05

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ring fastlegen din å be om råd. Still ultimatum. Be han slutte å drikke. Rett og slett. Om han ikke klarer det har han et problem og må få hjelp. Dersom han ikke erkjenner at han har et problem, ikke ønsker å slutte eller ønsker å høre på deg så bør du ta med deg barna å flytte. Så enkelt, så vanskelig

Anonymkode: 104d3...c1a

Jeg er enig i dette.

Hi, du bor sammen med en mann som trolig har et alvorlig alkoholproblem, og som uten tvil drikker så mye i løpet av en uke at har alvorlig risiko for helseskader relatert til alkoholforbruket hans.

Enten kan han slutte med det, eller han må skaffe seg hjelp for sine problemer som gjør at han drikker hvis han ikke greier å slutte selv.

Vil han ikke så må du rett og slett flytte fra ham, for barn tar skade av å vokse opp i hjem med alkoholiserte foreldre (selv om det bare er en av foreldrene somdrikker så mye).

Skaff deg mest mulig kunnskap om alkoholproblemer og alkoholforbruk, ta kontakt med din egen fastlege og få råd, kontakt støttegrupper for pårørende til alkohol-/rusmisbrukere.

Anonymkode: 396e1...2d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...