Anonym bruker Skrevet 23. august 2017 #1 Skrevet 23. august 2017 Sønnen min begynte på skole i forrige uke å han har rett på skoleskyss.De har en egen buss som kjører til skolen å sønnen min har fått skoleskyss busskort. I begynnelsen gikk det kjempe fint at han tok skolebussen uten meg,å både jeg og skolen var kjempe fornøyd med at han endelig utfordrer seg selv.Han har Asperger så er mye han redd for. Men nå blir han helt hysterisk når han skal ta bussen ettersom han måtte sitte med noen han ikke kjenner.Det ble så gale at jeg måtte bare være med skolebussen for ellers hadde han ikke rekket skolen. Men vil skolebusskortet virke på vanlige busser også? Vi kommer til å ta vanlig buss fremover men hadde jo vært supert om jeg slipper å betale for han på bussen. Anonymkode: 5efd2...085
Superdolly Skrevet 23. august 2017 #2 Skrevet 23. august 2017 (endret) Her godtar de ikke det. Skal de ta rutebuss må de betale, eller kjøpe et vanlig busskort, et som du fyller opp med penger. Edit: Hvorfor kan ikke du heller være med skolebussen? Endret 23. august 2017 av Superdolly
Anonym bruker Skrevet 23. august 2017 #3 Skrevet 23. august 2017 Om det er egen skolebuss så vil han sannsynligvis ikke kunne bruke det. Her kjører skolebarna med rutebussen, og det er uproblematisk å bruke skolebusskortet på en tidligere eller senere buss. Men tror ikke man har rett til det, de er bare greie. Anonymkode: 09147...ab9
Anonym bruker Skrevet 23. august 2017 #4 Skrevet 23. august 2017 Hør med skolen om det kan finnes en ordning mtp at han har den diagnosen han har. Skolen skal være interessert i at barnet kommer på skolen, og bør strekke seg langt for en god ordning. Anonymkode: a4ab2...012
Anonym bruker Skrevet 23. august 2017 #5 Skrevet 23. august 2017 8 minutter siden, Superdolly skrev: Her godtar de ikke det. Skal de ta rutebuss må de betale, eller kjøpe et vanlig busskort, et som du fyller opp med penger. Edit: Hvorfor kan ikke du heller være med skolebussen? Har bare tenkt at det sikkert ikke er lov at voksne skal ta den bussen.Idag måtte det bare bli sånn ellers hadde vi som sagt ikke rekket skolen,men tenker at til vanlig så må vi nok sikkert ta vanlig rutebuss.Er lærling for tiden så hadde vært greit å unngå utgiften på busskort når han egentlig har rett på gratis skyss til skolen,men er det er selvsagt ikke deres feil at sønnen min ikke takler å sitte så nærmt en han ikke kjenner uten meg der. Vi heller bare kjøpe vanlig busskort da. Anonymkode: 5efd2...085
Anonym bruker Skrevet 23. august 2017 #6 Skrevet 23. august 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om det er egen skolebuss så vil han sannsynligvis ikke kunne bruke det. Her kjører skolebarna med rutebussen, og det er uproblematisk å bruke skolebusskortet på en tidligere eller senere buss. Men tror ikke man har rett til det, de er bare greie. Anonymkode: 09147...ab9 Ja det er egen sånn minibuss som kjører til de forskjellige skolene. Anonymkode: 5efd2...085
Superdolly Skrevet 23. august 2017 #7 Skrevet 23. august 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Har bare tenkt at det sikkert ikke er lov at voksne skal ta den bussen.Idag måtte det bare bli sånn ellers hadde vi som sagt ikke rekket skolen,men tenker at til vanlig så må vi nok sikkert ta vanlig rutebuss.Er lærling for tiden så hadde vært greit å unngå utgiften på busskort når han egentlig har rett på gratis skyss til skolen,men er det er selvsagt ikke deres feil at sønnen min ikke takler å sitte så nærmt en han ikke kjenner uten meg der. Vi heller bare kjøpe vanlig busskort da. Anonymkode: 5efd2...085 Det synes jeg du skal spørre skolen om. Her er det sånn at foreldre fint kan være med skolebussen (men de må selvsagt betale vanlig billett). Mange gjør det når de har førsteklassinger for å øve med dem. I vårt fylke er det slik at hvis du kjøper et vanlig busskort så gir det rabatt sammenlignet med om du bare kjøper vanlig billett. Og det busskortet er som et kontantkort. Du fyller på med penger og så trekkes det fra kortet når du bruker det. Men som sagt, jeg synes du skal snakke med skolen og høre hva de tenker.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2017 #8 Skrevet 23. august 2017 Her må jo skolen kunne hjelpe slik han kommer seg på skolen og får en god dag. Kanskje han kan få fast plass i bussen med en fast sittepartner som han kjenner og liker. Ring skolen idag slik det er en plan fom imorgen. Anonymkode: 76b6f...26a
Anonym bruker Skrevet 23. august 2017 #9 Skrevet 23. august 2017 Dessverre så ser ut som at de han går i klasse med enten går til skolen eller blir kjørt å dermed kjenner han ikke noen på bussen. Altså de bor i samme retning som oss går ikke til skolen men de er enten på SFO først eller blir kjørt til skolen. Anonymkode: 5efd2...085
Anonym bruker Skrevet 23. august 2017 #10 Skrevet 23. august 2017 Jeg kan ikke skjønne at dette skal være noe problem når de kjører med en egen skolebuss. Siden sønnen din har en diagnose må det da gå fint å lage en avtale om at f.eks det forreste setet er hans alene? Bussjåføren vet da dette og holder av det setet til han. Anonymkode: 37912...470
Anonym bruker Skrevet 23. august 2017 #11 Skrevet 23. august 2017 Snakket med rektoren nå å busskortet til sønnen min gjelder også på vanlige busser så det var jo veldig greit Anonymkode: 5efd2...085
Mostly Harmless Skrevet 23. august 2017 #12 Skrevet 23. august 2017 Har du sjekket ut muligheten for at du kan få ledsagerbevis? Dersom han har en diagnose som gjør at du må følge ham, kan det være at du kan reise gratis.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2017 #13 Skrevet 23. august 2017 har ikke sjekket det nei men det skal jeg gjøre! Takk for tipset Anonymkode: 5efd2...085
Anonym bruker Skrevet 24. august 2017 #15 Skrevet 24. august 2017 Skolen sa at busskortet virker på vanlig buss også Anonymkode: 5efd2...085
Anonym bruker Skrevet 24. august 2017 #16 Skrevet 24. august 2017 Da er dere heldige, for her virker skolekortet, kun på bussen til og fra skolen. Anonymkode: 94e80...2dc
Anonym bruker Skrevet 24. august 2017 #17 Skrevet 24. august 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da er dere heldige, for her virker skolekortet, kun på bussen til og fra skolen. Anonymkode: 94e80...2dc Det gjelder bare to ganger om dagen men vi kan velge om vi bruke det på skolebuss eller på vanlig buss. Anonymkode: 5efd2...085
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå