Gå til innhold

Min kjærestes eks har aldri villet treffe meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

,,,,og har begrunnet det med at hun synes det blir for vanskelig å se oss to lykkelige sammen.

Etter at jeg og kjæresten hadde en turbulent vinter, og at han nevnte dette til henne (fordi han hadde barna noe mindre en periode pga dette) så var alt plutselig greit. En helg så passet jeg barna deres (pga kjæresten hadde noe jobbgreier) og da var det plutselig greit å komme og hente de hos meg. Det var første gang jeg traff henne på de tre årene vi har vært sammen.

Der jeg tidligere har måttet vente i bilen, ikke kunnet være med inn, ikke kommet nær henne - så snudde hun plutselig helt om. 

I helgen så er kjæresten min bedt i et åpent hus/40 års lag til felles venner av han og eksen. Han spurte om jeg ville være med, og sa han hadde sjekket med eks'en først som på sin side hadde sagt at jeg bare kunne komme. 

Jeg føler meg IKKE bekvem i denne situasjonen, og føler at hun sitter å styrer han til de grader. Hans dårlige samvittighet overfor henne fordi han forlot henne, samt hennes måte å dirigere når jeg er velkommen og når jeg ikke er velkommen, samt at det først måtte gå dårlig med oss før hun snudde på flisa, gjør at jeg føler at jeg går på akkord med meg selv om jeg blir med ditt. Det er snakk om DERES felles venner, hvor hun er en barndomsvenninne av eks'en til min kjæreste.

Det blir for meg helt feil og jeg synes faktisk hennes oppførsel er noe kvalmende. Hva mener dere?

Anonymkode: f796c...4a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er litt rart at han velger å dra i det heletatt hvis dette er tidligere venner av han og xen... 

Det kan jo hende han gjerne vil ha deg med for å inkludere deg, at han synes disse vennene er hyggelige, og håper du også kan bli venner med dem. Det kan jo hende dere kan finne noe felleskap?

Anonymkode: 1f513...55f

Skrevet

Litt vanskelig å forstå hele forløpet, men slik jeg forstår det så ville hun ikke møte deg i det hele tatt. Så har hun forandret mening etter du og kjæresten var igjennom en tøff periode. Nå kan hun treffe deg for levering av barn og synes det er greit du kommer på sosiale tilsetninger.

Er ikke det greit da? Litt smålig av henne at hun "digga" at dere hadde en dårlig periode. Men det har kanskje fått henne til å ikke være bitter/sjalu lenger da?

Jeg ser egentlig ikke så mye å lage drama ut av med mindre hun nå i ettertid begynner å gjøre seg vanskelig og ikke er villig til å se deg ved levering av barn etc igjen. Hvis du har noen problemer så får du ta det med kjæresten din at du synes at han lar seg kontrollere osv. Det er jo hans greie.

Anonymkode: 4c550...4e7

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Synes det er litt rart at han velger å dra i det heletatt hvis dette er tidligere venner av han og xen... 

Det kan jo hende han gjerne vil ha deg med for å inkludere deg, at han synes disse vennene er hyggelige, og håper du også kan bli venner med dem. Det kan jo hende dere kan finne noe felleskap?

Anonymkode: 1f513...55f

HI

For min del så kan han få dra om han ønsker det, siden det er et 40-årslag. Men siden hun er der, så føler jeg det ubehagelig å være med. Siden hun har totalt ekskludert meg tidligere. En gang måtte jeg stå inne på kjøkkenet fordi hun skulle avlevere barna hos han, da vi feiret bursdagen hans med foreldrene hans. Alle satt ute i hagen, mens jeg sto en halv time alene på kjøkkenet og ventet på at hun skulle si hei til alle og gå hjem igjen. Det var helt merkelig, men jeg sa ingenting da, siden forholdet vårt var relativt nytt.

Dette paret som fyller 40 er ikke folk han har noe særlig kontakt med resten av året. Det er eksen's venner og jeg føler at jeg ikke hører til der. 

Skrevet

Jeg ville ikke gått på fest i alle fall, det er sikkert. Men jeg synes kanskje at typen din bør få en reality-check her. Si hva du føler rundt dette. Har de barn sammen, så skjønner jeg jo at han trår forsiktig fram også da.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI

For min del så kan han få dra om han ønsker det, siden det er et 40-årslag. Men siden hun er der, så føler jeg det ubehagelig å være med. Siden hun har totalt ekskludert meg tidligere. En gang måtte jeg stå inne på kjøkkenet fordi hun skulle avlevere barna hos han, da vi feiret bursdagen hans med foreldrene hans. Alle satt ute i hagen, mens jeg sto en halv time alene på kjøkkenet og ventet på at hun skulle si hei til alle og gå hjem igjen. Det var helt merkelig, men jeg sa ingenting da, siden forholdet vårt var relativt nytt.

Dette paret som fyller 40 er ikke folk han har noe særlig kontakt med resten av året. Det er eksen's venner og jeg føler at jeg ikke hører til der. 

Det her er jo ikke greit da. Hun kan ikke komme i andres hjem og diktere om du skal være der eller ikke. Her synes jeg kjæresten din gjorde det enklest for seg selv. Virker som han har gjort det lenge. Jeg hadde ikke giddet å la meg diktere av hans eks, via ham. Skjønner det er barn i bildet, og hensyn som må taes, men dere har vært sammen en stund da. Dersom dere ble sammen før det ble slutt mellom dem, kan jeg skjønne at hun ikke tåler trynet ditt, men allikevel kan ikke hun diktere hvem som er i hans hjem. 

Jeg hadde blitt fly forbanna om kjæresten min hadde "sjekka med eksen" at det var ok at han tok meg med etter så lang tid... får være måte på til hvor stor plass hun skal ta, og hvor liten plass du tydeligvis har rett på....

Skrevet

Hi

Han er konfliktsituasjoner,det er helt klart. Det er en del av saken, den andre er hvordan det er hun som skal bestemme om jeg skal være med eller ikke OG at hun kun har snudd om fordi vi hadde relativt store problemer en periode. Hvis jeg bestemmer meg for å bli med, så føler jeg at det er hun som har bestemt dette. Hadde hun sagt nei, så hadde jeg ikke kunnet bli med.

Hadde det vært vennene hans så hadde det vært noe annet, men det er hennes barndomsvenninne og mannen hennes. 

Skrevet

Hi

Konfliktsky var det han var.

Skrevet

Hi

Og nei, vi traff hverandre ett år etter deres brudd.

Skrevet

Ville tatt en venninekveld istedet jeg,ta deg en tur på byen og ha en flott kveld. 

Anonymkode: 92804...253

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi

Og nei, vi traff hverandre ett år etter deres brudd.

Ok, da hadde jeg nok sagt fra til kjæresten for lenge siden. Han tar mer hensyn til henne enn deg virker det som. Hun får bestemme. Hun har plassert seg i en offerrolle der folk skal gå på nåler for hennes behov. Hvorfor er det så innmari synd på henne? Hvorfor er det så mye verre for henne å møte deg enn for andre å møte kjæresten til eksen? Dersom samboer og jeg går fra hverandre er jeg fullt klar over at det plutselig dukker opp kvinner jeg må forholde meg til. Og sånn ER det bare. Er ikke mer synd på henne enn andre. Skjønner om du ikke liker måten dette er blitt gjort. Er fint å ikke bli bokstavelig dyttet ut av det gode selskap så fort HUN bestemmer at hun ikke orker å se deg...

(Siden det er barn må man selvfølgelig ta noen hensyn, og det er fint å prøve å ha det litt sivilisert. Men så langt har han tatt hensyn til henne. Og du. Men har noen tatt hensyn til deg? )

Skrevet

Hadde revurdert hele forholdet til kjæresten. Han skal ikke sjekke med EKSEN (!) om det er greit å ta deg med på en offentlig plass eller på besøk til noen. Han skal heller ikke holde deg som gissel på kjøkkenet i en halvtime under feiring av sin egen bursdag (!) (som du sikkert har stelt i stand til) fordi EKSEN er der. Han virker ikke å være over eksen. Da får de heller bli sammen igjen og leve lykkelig alle sine dager. Jeg hadde aldri akseptert å bli satt sist i rekken bak eksen, og at eksen skulle gi tillatelse til at jeg skulle ditten eller datten. Ja, man skal ofte vike for mannens særkullsbarn, men ikke eksen. Der går grensen.

Anonymkode: 1ee2a...91f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...