Anonym bruker Skrevet 22. august 2017 #1 Skrevet 22. august 2017 En bekjent (mann 50+) bor sammen med sin kone på et tettsted. Lørdag morgen hørte han barneskrik i hagen, og lurte på hva det var for noe. Han så ikke noe fra vinduet og gikk da ut i hagen. Da satt det en liten jente (2-3 år) under en busk og hylgråt. Han tok barnet på armen og gikk til parkeringsplassen på et forsamlingslokale som er rett ved. Der var det et arrangement, så han tenkte hun kom derfra siden han ikke hadde sett henne før. Barnet gråt fortsatt. Far til barnet som var utenfor så at han kom bærende på jenta og at hun gråt. Han blir da sint og det eneste han sier til min mannlige bekjente før han røsker til seg ungen er HVA HAR DU GJORT? Det var liksom ikke tvil engang om hva han antydet. Ikke noe takk, ingen mulighet til å forklare. Er det virkelig sånn? At menn automatisk antas å forgripe seg på barn? Trist utvikling synes jeg. Og far hadde ikke engang fått med seg at jenta var borte. Anonymkode: 576e3...f8f
Anonym bruker Skrevet 22. august 2017 #2 Skrevet 22. august 2017 I Osanstua barnehage i Svolvær skifter ikke mannlige ansatte bleier, noe barnehagen bestemte blant annet på grunn av den omfattende Bjugn-saken. Daglig leder Beate H. Johansen sier at ordningen er ment for å skjerme både barna og de ansatte ved den private barnehagen.https://www.dagbladet.no/nyheter/i-denne-barnehagen-nektes-menn-a-skifte-bleier/60456608 Den mistenkte mannen Det er en fare for at seksuelle overgrep i barnehager bidrar til en generell mistenksomhet rettet mot mannlige ansatte og mot mannen som omsorgsperson.https://www.nrk.no/ytring/den-mistenkte-mannen-1.12921896 Anonymkode: 975cb...fc6
Anonym bruker Skrevet 22. august 2017 #3 Skrevet 22. august 2017 Desverre har det blitt slik ja. Normal folkeskikk der vi bryr oss om de rundt oss skal vi ikke gjøre mer, for noen kan tro det ene og det andre. Folk kan snart ikke hjelpe i fare for å få så øra flagrer eller bli anmeldt. Men om vi ikke hjelper så blir det store avisoppslag. Jeg tror det er påtide å begynne å snu trenden der vi bare skal passe våre egene ting. Vi trenger nabokjærringer som tørr å bry seg uten at de bryr seg om hva alle mener. Er du i nærheten av en ulykke ser du masse folk som ser på og ofte filmer og tar bilder, få hjelper til. At folk ikke skjønner de gjør ting værre er meg ett under, det er ingen som tenker:tenk om det var meg. Jeg ble missbrukt som barn, det er få eller ingen som ville trodd det tror jeg. For det var en kvinnelig lærer, ja selv kvinner kan missbruke barn. Det er ikke bare menn, men det er det ingen som tenker på. Mine barn blir ikke oppdratt til å tro at alle vil de noe vondt, de blir oppdratt til å bry seg om de rundt seg. De skal hjelpe til uten å tenke hvem, hva, dersom... Anonymkode: 5a5e9...cfe
Anonym bruker Skrevet 22. august 2017 #4 Skrevet 22. august 2017 Det har nok dessverre blitt litt sånn ja. Mannen min vil helst at jeg tar meg av det hvis sønnen vår har besøk av venner som trenger hjelp på do, fordi han er redd for å bli mistenkt for noe. Anonymkode: d7c41...57d
Anonym bruker Skrevet 22. august 2017 #5 Skrevet 22. august 2017 Jeg tipper han faren ble flau. Men han trenger ikke oppføre seg som en dust for det. Åh nei. 🙈Jeg kom på da jenta vår var 2 år, gikk hun rundt på en gressplen. Dette var på 17.mai, og det var mye folk. Hun gikk litt alene, der hun gikk var det ingen andre og vi foreldrene fulgte med.Hun gikk kanskje 10 meter foran oss. Da begynte mannen min å gå litt nærmere henne, men da kom det en mann løpende i full galopp og plukka opp ungen vår. Hun gråt ikke, bare plukket blomster. Jeg står og ser på det hele, litt sjokkert og MEGAFLAU! Han mannen ville bare passe på henne og finne de gale foreldrene hennes. Vi sa pent takk for at han fulgte med , og det er jeg oppriktig glad for at det fins folk som er litt obs. Får vondt av mannen som hjalp til, i innlegget ditt. Anonymkode: 10203...d41
Anonym bruker Skrevet 22. august 2017 #6 Skrevet 22. august 2017 Jeg opplever ikke at det er blitt slik, og jeg syns ikke vi skal akseptere at det blir slik heller. Jeg hadde meldt klart i fra til pappaen i innlegget ditt, ærlig talt!! Når min 4-åringer har besøk som trenger hjelp på do eller til bading (hvis de overnatter) er det gjerne mannen som tar det. Når 8-åringen har besøk er han mer varsom, men det er jeg også. Anonymkode: e9b34...ae7
Anonym bruker Skrevet 22. august 2017 #7 Skrevet 22. august 2017 Som guttemamma er jeg overlykkelig over alle menn som jobber i barnehagen til sønnen min! Så godt med menn i kvinneyrker som viser sønnen min at også menn kan ha omsorgsyrker. Hadde noen av dem blitt nektet å bytte bleie på ham eller følge ham på do, hadde jeg skrevet brev til styrer. Her hjemme skal mannen delta like mye som meg, med både bleieskift og do trening. Når jeg har små nieser på besøk skal også mannen min hjelpe!!! Er skummelt å lage ett samfunn der man er redd for mannfolk sammen med barn. Å hva sier vi til våre små gutter og jenter? "Nei, Ola som jobber i barnehagen skal ikke hjelpe noen på do, fordi han kan gjøre noe dumt?" Blir så oppgitt! Anonymkode: 28ed2...9cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå