Gå til innhold

Bytting av avdeling i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter har blitt flyttet over på storbarn, men hun kom på motsatt avdeling som alle sine venninner. 

Har spurt om å få bytte, men det var ikke aktuelt , ingen hun kom på avdeling med skal begynne på skole med henne, men alle på andre avdeling.

Er det noe jeg kan gjøre for å få byttet avdeling? 

Hun trives ikke i bhg sån som det er nå.

Anonymkode: 206de...1c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de akkurat har byttet over til storbarn, så er det vel snakk om 2-3 åringer dette. Og da er det lenge til skolestart og mye kan forandre seg innen den tid. Men det var jo litt rart da at de ikke har tenkt på det

Anonymkode: 3d8aa...6a3

Skrevet

Høres merkelig ut, her har de sortert barna etter skolekrets. 

Men venninner? Min datter byttet også nå, hun er 2,5. Hun har INGEN venninner, hun likte alle på sin avdeling og lekte med alle. 

Er det normalt at barn har etablerte venninneforhold så ung?

Anonymkode: ea16f...7c4

Skrevet

Det er nok en grunn til at de har gjort som de har gjort, gi det litt tid før du tar det opp med barnehagen igjen. Trives ikke barnet i barnehagen lengre, må dere og barnehagen finne en løsning. 

At de ikke går på samme avdeling betyr ikke at de ikke er sammen. Hos oss hadde det ingenting å si hvem avd de var på, for skokestarterne gikk sammen i skolestarterklubb. Ikke noe problem at noen ikke gikk på samme avd som bestevennen eller de som skulle gå på samme skole. 

Grunnen til at barnehagen har gjort som den har gjort kan være så mange. Barnet ditt kan ha problemer med endel av de andr barna uten at du vet så mye om dette. De i barnehagen ser ofte kjemi, god og dårlig innflytelse på hverandre. Barnt ditt kan være ufin med andre eller andre kan være ufine med ditt. La det gå litt tid og se hvordan det går og du som foreldre skal snakke positivt om dette. Jo mer stakkars deg jo værre får ditt barn det, jo merr du styrer jo værre blir det. Jeg tror dette går seg raskt til og ditt barn kommer til å få det veldig fint når hun finner nye bestevenner og kommer inn i avdelingen. Det kan være at barnet hadde sagt akkurat det samme om det hadde kommet på den andr avdelingen.

Anonymkode: 1f5f1...f21

Skrevet

dette er et barn som trenger gode stabile assistenter, vi har hadd mange møter med bhg det første året hennes ang dette, og på avdelingen hun er nå så er de ikke like flinke til å ta imot henne. Vi har ikke krevd noe som helt av bhg, de har vært supre hele veien, derfor jeg jeg veldig skuffet over måten ting er blitt gjort på.

Skrevet

Dette er ei stille å rolig jente, det har ikke vært noen som har vært ufin mot henne eller hun mot noen. Hi 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

dette er et barn som trenger gode stabile assistenter, vi har hadd mange møter med bhg det første året hennes ang dette, og på avdelingen hun er nå så er de ikke like flinke til å ta imot henne. Vi har ikke krevd noe som helt av bhg, de har vært supre hele veien, derfor jeg jeg veldig skuffet over måten ting er blitt gjort på.

Men da ligger det jo helt andre ting bak enn det si er i hovedinnlegget ditt. Hva er barnehagens begrunnelse for dette? Jeg vil tro de ser de noe du ikke ser

Skrevet

De har beklaget seg for at de ikke hadde rådført seg med pedlederene før de satt sammen gruppene. Men kommer ikke til å lage noe sak ut av det, gir det lengere tid, så kanskje det går seg til.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

De har beklaget seg for at de ikke hadde rådført seg med pedlederene før de satt sammen gruppene. Men kommer ikke til å lage noe sak ut av det, gir det lengere tid, så kanskje det går seg til.

Nå ble jeg overrasket over at ikke pedlederene er med på dette. Det er jo de som kjenner barna, ikke styrer eller andre sjefer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...