Gå til innhold

Sykt barn og første skoledag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble syk i dag med feber og hodepine. Starter i 1 klasse i morgen. Hadde det vært barnehage hadde barnet blitt holdt hjemme, både i morgen og neste dag. Men siden det er kun 2t i morra...er det innafor å dra. Får på en måte aldri den dagen tilbake igjen, men aner jo ikke hva de andre foreldrene vil tenke om saken? Hva tenker dere?

Anonymkode: 8d8bc...5a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror faktisk at jeg hadde gått. Det er en så viktig dag, at alle får møte alle, ikke være den eneste som kommer flere dager senere.

Såsant formen til barnet tilsier at det er ok å gå to timer i morgen hadde jeg gjort det. Du skal vel være der eller i nærheten slik at du raskt kan ta barnet med hjem etterpå?

Anonymkode: 6d55c...b4c

Skrevet

Jeg ville absolutt sendt barnet, om det såklart orker selv. 

Som du sier, denne dagen får man aldri igjen. Og det er såpass kort tid. Gi en paracet tenker jeg og ta det med ro etterpå og slapp av. 

Hadde det vært omgangssyken hadde det vært noe annet. Og veldig høy feber og dårlig almenntilstand.

Skrevet

Vi skal være på skolen i de to timene, bare et annet sted sammen med de andre foreldrene. Så vi kan dra så fort det er ferdig ja.

Skrevet

Jeg hadde selvsagt ikke sendt en syk og smittefarlig unge på skolen.

Anonymkode: 367d7...57a

Skrevet

Jeg ville gitt parasett og gått om formen ikke var alt for dårlig, med mindre jeg hadde mistanke om at det dreide seg om noe smittsomt og farlig.

Anonymkode: 37b13...3f8

Skrevet

Han har alltid vært en sånn som får feber kjapt uten at det er andre synlige ting som plager han. Nå har han kun sagt han har vondt i hodet. Feberen forsvinner like ofte som den kommer. Han responderer kjapt på paracet. Vet ikke om det er noe virus som går nå som gir slike symptomer. Ingen andre i familien er syke.

Skrevet

Jeg ville sendt på skolen en hvilken som helst annen dag også. Spesielt med historien du sier han har - feber som forsvinner like raskt som den kommer.

Og hodeoine fra morgenen må ungene mine også reise på skolen mez, med beskjed om å si ifra til lærer om de blir dårligere. Til dags dato har ingen kommet hjem før skoledagen er over. 

De ønsker gjerne at ungene prøver mer enn i bhg og heller reiser hjem. Unger som er mye småsyke ville mistet mye undervisning hvis de skal holdes hjemme med like strenge regler som i bhg.  

Anonymkode: c645e...06d

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Han har alltid vært en sånn som får feber kjapt uten at det er andre synlige ting som plager han. Nå har han kun sagt han har vondt i hodet. Feberen forsvinner like ofte som den kommer. Han responderer kjapt på paracet. Vet ikke om det er noe virus som går nå som gir slike symptomer. Ingen andre i familien er syke.

Får han ofte feber uten at andre blir syke? 

Jeg hadde noe som heter periodisk febersyndrom jeg var liten. Det gir jevnlig høy feber. (Min var så jevnlig at mine foreldre skrev det i kalenderen på forhånd...) Det er ikke noe farlig, og man vokser det av seg. Men fremdeles får jeg feber hvis jeg gleder meg mye til noe, eller er veldig spent. Raser opp til 40 bare fordi jeg skal på jobbintervju el. 

Ikke sikkert det er relevant for deg. Men det kan altså være at det er skolestart som gir ham feber. 

Jeg ville gitt ham paracet i morgen, og latt ham oppleve første skoledag om formen tilsier det. 

Anonymkode: 4bc2c...8f5

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Får han ofte feber uten at andre blir syke? 

Jeg hadde noe som heter periodisk febersyndrom jeg var liten. Det gir jevnlig høy feber. (Min var så jevnlig at mine foreldre skrev det i kalenderen på forhånd...) Det er ikke noe farlig, og man vokser det av seg. Men fremdeles får jeg feber hvis jeg gleder meg mye til noe, eller er veldig spent. Raser opp til 40 bare fordi jeg skal på jobbintervju el. 

Ikke sikkert det er relevant for deg. Men det kan altså være at det er skolestart som gir ham feber. 

Jeg ville gitt ham paracet i morgen, og latt ham oppleve første skoledag om formen tilsier det. 

Anonymkode: 4bc2c...8f5

Ja han er en sånn type. Har hatt mye feber hele livet i motsetning til meg selv som aldri har feber. Må lese meg opp litt om det du skriver for det har jeg aldri hørt om før.

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Tror vi heller mot å gi han en paracet hvis han fortsatt har feber, vurdere allmenntilstanden og eventuelt ringer skolen og sier i fra i forkant. Eventuelt sier i fra til lærer når vi kommer.

Skrevet

Ville gitt Paracet og sendt ham på skolen, spesielt siden han er slik du beskriver han. Finnes bare en første skoledag :) 

Blir det for ille så tar jo læreren kontakt så. 

Anonymkode: 23fc1...dae

Skrevet

Du sier barnet får fort feber og vondt i hodet. Feber er første og noen ganger eneste symptom på migrene hos mitt ene barn. Tok mange år før vi fant det ut, jeg koblet ikke feber til migrene ei heller at hun kastet opp. Når hun klagde på vondt i hodet var det ofte etter hun hadde kastet opp og jeg tenkte at det er helt normalt når en har kastet opp. Jenta mi gikk glipp av 1skoledag i 2klasse pga dette, hun gledet seg så for denne dagen skulle den nye skolen innvies. Lærern syns det var flott hun kom og gikk hjem uten å komme inn. Hun viste om migrenen så det var ikke noe problem. 

Jeg syns du skal ta med barnet om formen er grei. Gå heller tidligere om dere må.

Anonymkode: 0e554...754

Skrevet

Hadde helt klart tatt ham med til første skoledag ja! Denne dagen kommer ikke tilbake, og det er bare to timer, og så er ho du med ham :)

Anonymkode: 368da...c7d

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei for tenk om det er Ebola og noen dør! (ironi)

Anonymkode: cd486...7c1

Skrevet
17 minutter siden, sug lut skrev:

To paracet og på skolen.

To er nok litt mye for en førsteklassing, men ellers er jeg enig.

Anonymkode: 37b13...3f8

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Om jeg hadde blitt spurt så hadde jeg gladelig godtatt risikoen for at mitt barn skulle bli smittet for at et annet barn skulle slippe å gå glipp av første skoledag. Nesten enhver annen dag er jeg enig med deg, men første skoledag er for viktig.

Anonymkode: 93233...28f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...