Gå til innhold

Hva er din viktigste politiske sak?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvilket parti fremmer dine synspunkter i den saken?

Anonymkode: 83c1b...3b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oversvømmelsen vi utsettes for.

Sylvi Listhaug er mitt store idol, jeg håper hun tar over FrP en dag. Hun er bare råtøff! <3

Anonymkode: 606e3...226

Skrevet

Politimangel. Blitt verre enn verst med den såkalte 'nærpolitireformen'. Skolepolitikk, barns rettigheter og olje i LoVe 

Anonymkode: 21a38...511

Skrevet

At vi har en regjering som forstår at de må tilrettelegge for muligheten til å starte og drive en bedrift. Forskning, utvikling og innovasjon og legge til rette for nye bedrifter og produkter er hva Norge må ha for å ha en stabil økonomi fremover, og med det sikre arbeidsplasser og skape nye arbeidsplasser. Jeg stemmer høyre og krysser fingre for at AP holdes utenfor regjeringskontorene da de ikke innehar evnen til å forstå hvilke tilretteleggelse som trengs for å stimulere for nye bedrifter og videreutvikle allerede operative bedrifter.

Anonymkode: b84c9...398

Skrevet

Oljeboring i Lofoten. Det bare må ikke skje. 

Jo, også dette med midlertidige ansettelser. Det må ta slutt.

Anonymkode: cd598...f08

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At vi har en regjering som forstår at de må tilrettelegge for muligheten til å starte og drive en bedrift. Forskning, utvikling og innovasjon og legge til rette for nye bedrifter og produkter er hva Norge må ha for å ha en stabil økonomi fremover, og med det sikre arbeidsplasser og skape nye arbeidsplasser. Jeg stemmer høyre og krysser fingre for at AP holdes utenfor regjeringskontorene da de ikke innehar evnen til å forstå hvilke tilretteleggelse som trengs for å stimulere for nye bedrifter og videreutvikle allerede operative bedrifter.

Rettferdig fordeling er min hjertesak. Uten den vil vi ødelegge jorda. Stemmer SV. 

(...OG driver bedrift! Det er fint mulig!)

Anonymkode: fa5e9...f51

Skrevet

Miljøet vårt

Gründere

Menneskeverd

Venstre 💚

Skrevet

Samhold og solidaritet. 

Jeg stemmer selvfølgelig AP. 

Anonymkode: d3edb...a54

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Folk må ikke få en sjanse til å komme i arbeid og få jobbe så mye de selv vil? Hvorfor ikke?

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde det ikke vært for midlertidig ansettelser hadde ikke jeg hatt fast jobb Idag. 

Ved å kreve fastansettelser så vil mange bedrifter velge å ikke ansette og heller la mer arbeid bli på de som er der. 

Mine viktigste saker er arbeid (gründere osv), skatt (liker ikke at ap bare krever uten å si hva de skal bruke de på ei heller å skattlegge folk mer for å spare i utlandet) og skole

jeg stemmer høyre 

Anonymkode: dbdc4...e79

Skrevet

Heldagsskole. Og lunsjservering.

Anonymkode: e18c7...a05

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde det ikke vært for midlertidig ansettelser hadde ikke jeg hatt fast jobb Idag. 

Ved å kreve fastansettelser så vil mange bedrifter velge å ikke ansette og heller la mer arbeid bli på de som er der. 

Mine viktigste saker er arbeid (gründere osv), skatt (liker ikke at ap bare krever uten å si hva de skal bruke de på ei heller å skattlegge folk mer for å spare i utlandet) og skole

jeg stemmer høyre 

Midlertidige ansettelser har vist seg å ikke fungere som veien inn på arbeidsmarkedet. Faktisk så er det en ren hindring... Du hadde flaks.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Midlertidige ansettelser har vist seg å ikke fungere som veien inn på arbeidsmarkedet. Faktisk så er det en ren hindring... Du hadde flaks.

De fleste av oss har kommet inn i arbeidslivet som unge takket være midlertidige ansettelser. Så jeg vet ikke hvor du har dine påstander fra, men det er bare feil!

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer helt sikkert på hvor du er i landet. De aller fleste jeg kjenner spesielt som har null utdannselse fikk seg fast jobb igjennom midlertidig ansettelse. 

Men hvis du hadde valget mellom å ikke få jobb en midlertidig hadde du valgt kkke få jobb? 

Eller hvis du var arbeidsgiver om du måtte ha noen fast men visste ikke hvor lenge du trengte noen feks så hadde du ikke bundet firmaet med flere ansatte hvis det gjorde at du satte firmaet ditt på spill  

Skrevet

Tenker dere også på sommervikarer nå feks? Og som da feks etterpå får tilbud om fast prosentandel? 

Hi

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tenker dere også på sommervikarer nå feks? Og som da feks etterpå får tilbud om fast prosentandel? 

Hi

Det blir jo det samme og vikarer som tar over i fødselespermisjon. Det er midlertidig ansettelser 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det blir jo det samme og vikarer som tar over i fødselespermisjon. Det er midlertidig ansettelser 

Og har alltid vært tillatt. Det er ikke den type midlertidighet det snakkes om! 

Anonymkode: f2167...dfb

Skrevet

Rusomsorg. Sp er flinke der. Også FrP men de har så mye annet rusk som jeg ikke støtter 

Anonymkode: 67a6f...500

Skrevet

Og har alltid vært tillatt. Det er ikke den type midlertidighet det snakkes om! 

Anonymkode: f2167...dfb

Hvorfor mener du den type midlertidighet her grei men ikke annen? 

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De fleste av oss har kommet inn i arbeidslivet som unge takket være midlertidige ansettelser. Så jeg vet ikke hvor du har dine påstander fra, men det er bare feil!

Kanskje du tenker på vikariat? Det er noe annet enn midlertidig ansettelse 

Skrevet

Kanskje du tenker på vikariat? Det er noe annet enn midlertidig ansettelse 

De aller fleste stillinger som jeg kunne søke på rett etter finanskrisen 2007/2010 var midlertidig ansettelser. Så og si alle. Det som var vanlig var å være ansatt slik altfra 6 mnd til 1,5 år for å så få fast. 

Det er en grunn til det er så mange bemanningsbyråer

Skrevet

Miljø og omsorg for de syke eldre. 

Anonymkode: 8c9e7...24d

Skrevet

Miljø. Alt annet er underordnet.

Stemmer MDG.

Anonymkode: 9897c...aa6

Skrevet

Veldig mange saker som er viktig.

Miljø, skole, velferd, ivareta offentlig eierskap og rettigheter for arbeidstakere, justispolitikken og det generelle samfunnsansvaret vi har nasjonalt og internasjonalt. 

Stemmer SV 

Anonymkode: 9075d...d25

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Rettferdig fordeling er min hjertesak. Uten den vil vi ødelegge jorda. Stemmer SV. 

(...OG driver bedrift! Det er fint mulig!)

Jeg driver også egen bedrift med 20 ansatte, er styremedlem i 5 selskaper, er aktiv i flere næringsklynger og har jobbet i Innovasjon Norge, og min erfaring er at det for mange bedrifter er for lite økonomisk handlingsrom til å utvikle selskapet og produkter som er nødvendig med tanke på fremtiden. Man kan gjerne ønske seg en rettferdig fordeling av godene og det er også idealistisk helt korrekt, men ønsker man at folk skal satse og starte sitt eget selskap og skape arbeidsplasser så må det føres en politikk som tilrettelegger for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...