Anonym bruker Skrevet 19. august 2017 #1 Skrevet 19. august 2017 Har en gutt på 6 år som har lyst til å prøve, er det for tidlig ? Anonymkode: 65d10...a1c
Anonym bruker Skrevet 19. august 2017 #2 Skrevet 19. august 2017 Min var 4 år da han begynte med linser. Var litt styr i begynnelsen, men gikk greit da vi ble vant til det. Anonymkode: 8e7fe...a9b
❤lille stjerne❤ Skrevet 19. august 2017 #3 Skrevet 19. august 2017 Her sa de at de ikke gir linser til barn før de er store nok til å håndtere det selv. Jenta mi fikk begynne da hun var 8 år.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2017 #4 Skrevet 19. august 2017 Jeg vet ikke hvor tidlig barn kan begynne med linser, men hørte hos optiker sist jeg var der at det har kommet drømmelinser som korrigerer synet på barn og bremser utviklingen av nærsynthet. Du kan jo undersøke mulighetene hos barnets optiker Anonymkode: fd4e6...599
Anonym bruker Skrevet 19. august 2017 #5 Skrevet 19. august 2017 Jeg ville ikke anbefalt linser som hovedkorreksjon til en 6 åring, men til bruk av og til, kan det være aktuelt. I utgangspunktet bør barnet kunne håndtere det selv, men hvis det er til bruk til fotball, turn, svømming el, så går det an å prøve uansett. Hvis barna mine hadde trengt briller,hadde jeg ikke hatt noe problem med å forsøke linser å dem til deres idrett da de var 6 år. Jeg pleier også å si til foreldrene at de må være med å vurdere det. Jeg får et visst inntrykk av hvordan barna er, men det er foreldrene som egentlig vet om det kan fungere eller ikke. Anonymkode: 8dfc4...912
Anonym bruker Skrevet 19. august 2017 #6 Skrevet 19. august 2017 Kan virkelig så små barn få/bruke linser? Anonymkode: d5fb3...66c
Anonym bruker Skrevet 19. august 2017 #7 Skrevet 19. august 2017 Jeg svarte tidligere at min sønn begynte som 4 åring og optiker anbefalte at han skulle bruke linser. Anonymkode: 8e7fe...a9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå