Anonym bruker Skrevet 19. august 2017 #1 Skrevet 19. august 2017 Kjenner at jeg blir litt provosert av trader der HO forteller om.et problem og får svar som dette; Nå hover du mannen ut av huset, kaller foreldrene hans inn til samtale på familievernkontoret så de får se hvordan han er, setter fyr på frimerkesamlingen hans og sender regning for alle timene du har brukt på å vaske undertøy er hans! Så ligger du med alle kompisene hans og starter veninneklubb med alle eksene hans. Jeg hadde fått piggene ut selv. Det er greit med forslag, men ikke instruering! Anonymkode: 63bf8...df1
Anonym bruker Skrevet 19. august 2017 #2 Skrevet 19. august 2017 Hvis man ikke tåler såpass, så får man la være å lage tråder da. Anonymkode: 0be4b...0ba
Anonym bruker Skrevet 19. august 2017 #3 Skrevet 19. august 2017 Enkelte mennesker tar klare beskjeder og instrukter langt bedre enn forslag som innebærer en viss form for fornuft og refleksjon Anonymkode: b474a...bea
Anonym bruker Skrevet 19. august 2017 #4 Skrevet 19. august 2017 Årsaken er at det er så mange som starter tråder her inne som helt tydelig over lang tid er blitt utnyttet av partneren, gjerne psyket ned, er vant med at deres behov ignoreres, de blir ikke hørt når de forsøker å ta opp ting ordentlig med partneren - noe de gjerne har gjort i flere år - og de har sluttet å stille krav. De har blitt handlingslammet, de vet det de lever i er usunt og kanskje også ødeleggende både for dem selv og barna, og likevel så vet de ikke hva de skal gjøre, hvordan de kan gå frem for å bli hørt, om de har rett til å stille krav i forholdene sine. Disse damene - og det er dessverre helt tydelig mange av dem - trenger ofte instruksjoner. Trenger å oppsøke hjelp for å få støtte, trenger få fortalt i klare ordelag hva som er feil og nøyaktig hva de kan gjøre for å få det bedre. De trenger det ofte så tydelig for å se urimeligheten de lever med. Og de trenger det ofte så tydelig fordi de, hvis de gjør det de blir anbefalt, ofte vil se enda tydeligere den urimelige reaksjonen de da gjerne får fra mannen sin. Å anbefale personer som lever i svært usunne forhold å oppsøke hjelp fra fagpersoner, oppfordre til ting som kan hjelpe dem til å redde forholdet eller til å komme seg ut av et ødeleggende forhold, det er bare fornuft. Samme med å be dem om å søke støtte fra noen de stoler på. Alt det andre du skriver er jo bare vas, så det fortjener ikke noen oppmerksomhet. Anonymkode: c145d...8b3
Anonym bruker Skrevet 19. august 2017 #5 Skrevet 19. august 2017 Jeg snakker ikke om oppfordringer til å søke hjelp, men ting som framstår som hevnscener frå en hollywoodfilm. Ofte underholdende tanker, men lite konstruktivt i praksis. Anonymkode: 63bf8...df1
Anonym bruker Skrevet 19. august 2017 #6 Skrevet 19. august 2017 Du vet at ingen er *nødt* til å gjennomføre forslagene, ikke sant..? Hvis HI ikke vil, så - ja, da lar hun bare bli. No babies die. Anonymkode: fe4e3...3b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå